Gå til innhold

Varer ærlighet lengst?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Sitter her, nyinnflytttet og nyseparert. Borte er mine 3 herlige barn, og den kvinnen jeg har elsket i 20 år. Hvorfor? Vi hadde 15 fantastiske år sammen, et nærmest perfekt ekteskap (vi er enige om det begge to), men plutselig fikk hun smaken på andre menn. I løpet av de siste 5 årene har hun hatt 5 forskjellige menn på si. Det antallet er ihvertfall det jeg har klart å avsløre. Hun sier hun ikke vet helt hvorfor hun gjør det, og jeg vet det ihvertfall ikke. Vi hadde et veldig bra sexliv (enige om det også), så jeg tror det må være spenningen hun ble avhengig av. Etter å ha tilgitt henne gang på gang, og begynt på nytt, så orket jeg bare ikke mer. Fikk et sammenbrudd, og nå har vi vært separert i et par måneder. Vi har nettopp solgt huset vårt, og jeg har flyttet inn i ny leilighet. Problemet mitt er bare at jeg elsker henne fremdeles! Etter alt det vonde hun har påført meg. Savner famililivet. Vi hadde det jo så bra. Nå påstår hun at hun savner meg osv.Jeg er forvirret, deprimert og har totalt mistet selvbildet. Tør ikke å gi henne en sjanse til. Har jeg fortjent dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67573-varer-%C3%A6rlighet-lengst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristine

Jeg har sett en del tilfeller av det du beskriver. Den ene begynner med utroskap og higer etter mer sex, med andre partnere.

Spesielt i den fasen av livet som du er i (og jeg) etter over 20 års ekteskap.

Jeg synes det er veldig drastisk å legge om livet så totalt. Og ofre samliv, vennenettverket, familier på begge sider og ungenes hjem fordi en ønsker mer spenning selv.

Jeg ser på sexlivet uavhengig av kjærlighetslivet for disse som virkelig vingler i en ny ungdomsperiode.

Jeg har også sett ektefeller som starter opp igjen sammen, og som legger opp til et friere sexliv seg i mellom. Dette med alvorlig inngåtte avtaler seg imellom.

Men som du beskriver er ikke avtalt utroskap et virkelig svik fra en kjæreste.

Jeg har også sett utallige eksempler på at sviket ikke kan leges mellom partene og at hver enkelt må finne seg nye kjærester etterhvert.

Nei, på bakgrunn av din versjon, så har du helt klart ikke fortjent dette. Men, om dagens situasjon er fortjent eller ikke, endrer jo tross alt ikke på dine følelser i forhold til denne situasjonen, eller dens realiteter. Du har blitt brent, og bør bruke god tid før du vender tilbake til ilden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...