Gå til innhold

Alternativ behandling - forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Tramse1

Jeg er ingen aktiv skriver her, men jeg leser i spenning deres innlegg hver dag.

Selv venter jeg på svar fra hormonprøver. Så er neste steg søknad til RH.

Skal til legen 12.sept for å skrive den sammen.

Vet noen hvor lang ventetid jeg må belage meg på før vi kommer inn til samtale?

I mellomtiden har vi bestemt å prøve alt.behandling. Skal til Balderklinikken til mandag for å snakke med de. Samboeren min skal prøve akupunktur (har få antall).

Selv vet jeg ikke hva jeg bør prøve..... Tar gjerne imot anbefalninger!!!!

Har lyst til å forberede kroppen til vårt første forsøk. Noen ideer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67613-alternativ-behandling-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan ta 1-2 måneder før dere kommer inn til samtale og så når du er der får du beskjed om å bruke pergotime i anenhver mnd i 6 mnd.Og så kan dere vel melde dere opp til IVF etterpå.Slik var det for meg.Tilsammen har det gått nå akkurat 1 år fra samtale.

Gjest Tramse1

Tror det kan ta 1-2 måneder før dere kommer inn til samtale og så når du er der får du beskjed om å bruke pergotime i anenhver mnd i 6 mnd.Og så kan dere vel melde dere opp til IVF etterpå.Slik var det for meg.Tilsammen har det gått nå akkurat 1 år fra samtale.

Ett år??? uff, det var lenge....

Pergokurer har jeg gått på tidligere, uten resultat. Kanskje jeg slipper å "bruke opp" 6 mnd på det? Eller er det standard?

Noen tips om alternativ behandling?

Ett år??? uff, det var lenge....

Pergokurer har jeg gått på tidligere, uten resultat. Kanskje jeg slipper å "bruke opp" 6 mnd på det? Eller er det standard?

Noen tips om alternativ behandling?

Jeg hadde også brukt pergotime tidligere og når jeg kom på sykehuset ble jeg veldig skuffa da det skulle ta enda lengre tid før IVF.Men det kan hende det er forskjellig.

Bare ikke ha så altfor store forventninger så du ikke blir så skuffa som det jeg ble.

Lykke til!

Hei Tramse1

Vi er på RH pga dårlig sædkvalitet. Jeg har aldri tatt en eneste pergotime-kur men aner ikke om få antall kvalifiserer til samme behandling. Siden du uansett har tatt kuren tviler jeg på at du må ta den igjen.

Jeg er litt usikker på hvor lang tid det kan ta før dere er igang, det er litt avhengig av div.prøver. Vi måtte ta kromosom-blodprøver av begge to fordi vi skulle til ICSI og den tar det lang tid å få svar på.

Så var det alternativ behandling. Jeg har begynt hos homeopat/fotsone/kinesologi i forkant av dette forsøket her selv om dårlig sæd er grunnen. Vil gjøre forholdende så optimale som mulig for at embryoet skal feste seg. Sambo fikk en beskjed om ta store doser av E-vitamin, C-vitamin, Zink og Selen.

Hos meg kunne hun fortelle at hele balansen i kroppen min var fullstendig i ulage og at det var grunnen til at befruktede egg bare ble støtt ut igjen. Kroppen min hadde altfor mye å jobbe med til at det kunne ta vare på et liv til. Det var nesten litt "skummelt" å høre henne fortelle om mitt liv uten at jeg fortalte henne noe i forkant. Vel nok om det...

Jeg tror det er utrolig viktig med positive tanker og har også hørt at det skal hjelpe å se for seg hele befruktningsprosessen underveis i forsøket. Jeg har fått noen homeopat-piller men aner ikke hva de heter...

Hmm.. ble du kanskje bare mer forvirret nå da? Det var jo ikke akkurat konkrete svar jeg kom med her men litt om mine erfaringer underveis..

Lykke til!!

Hei!

Jeg gikk til refleksolog før/under vårt andre forsøk. Hadde siste time dagen før innsetting. Problemet vårt er i utg.pkt dårlig sædkvalitet. Samboeren gikk på vitaminkur "foreskrevet" av homeopat, men der var det ingen forbedring.

Men jeg tror refleksologen gjorde susen for vår del.

Lykke til!

Annonse

Hei Tramse1

Vi er på RH pga dårlig sædkvalitet. Jeg har aldri tatt en eneste pergotime-kur men aner ikke om få antall kvalifiserer til samme behandling. Siden du uansett har tatt kuren tviler jeg på at du må ta den igjen.

Jeg er litt usikker på hvor lang tid det kan ta før dere er igang, det er litt avhengig av div.prøver. Vi måtte ta kromosom-blodprøver av begge to fordi vi skulle til ICSI og den tar det lang tid å få svar på.

Så var det alternativ behandling. Jeg har begynt hos homeopat/fotsone/kinesologi i forkant av dette forsøket her selv om dårlig sæd er grunnen. Vil gjøre forholdende så optimale som mulig for at embryoet skal feste seg. Sambo fikk en beskjed om ta store doser av E-vitamin, C-vitamin, Zink og Selen.

Hos meg kunne hun fortelle at hele balansen i kroppen min var fullstendig i ulage og at det var grunnen til at befruktede egg bare ble støtt ut igjen. Kroppen min hadde altfor mye å jobbe med til at det kunne ta vare på et liv til. Det var nesten litt "skummelt" å høre henne fortelle om mitt liv uten at jeg fortalte henne noe i forkant. Vel nok om det...

Jeg tror det er utrolig viktig med positive tanker og har også hørt at det skal hjelpe å se for seg hele befruktningsprosessen underveis i forsøket. Jeg har fått noen homeopat-piller men aner ikke hva de heter...

Hmm.. ble du kanskje bare mer forvirret nå da? Det var jo ikke akkurat konkrete svar jeg kom med her men litt om mine erfaringer underveis..

Lykke til!!

Du skrev at dere måtte ta kromosomprøve i forbindelse med ICSI-behandling. Må alle det ? Vi skal snart inn til ICSI-behandling på Haukeland, så det er derfor jeg spør.

Gjest Tramse1

Hei Tramse1

Lykke til!!

Takk for svar!

Samboer har for få antall så det blir nok ICSI på oss også.

Jeg kan vel bare belage meg på å vente igjen... Angrer på at vi tok 1,5 års pause fra dette legestyret.

Blir 31 år i oktober så jeg syns jeg begynner å få dårlig tid.

Men i ventetiden skal det bli både akupunktur, soneterapi osv. Ikke minst VITAMINER!!!! Jeg har jo ingenting å tape.

Du skrev at dere måtte ta kromosomprøve i forbindelse med ICSI-behandling. Må alle det ? Vi skal snart inn til ICSI-behandling på Haukeland, så det er derfor jeg spør.

Hei kummin (c:

På RH krevde de det, hva som lå til grunn vet jeg ikke men har hørt at de er redd for større risk ved kromosomfeil når det foretas ICSI. Vitok testen både hos min gynekolog og på RH.

Takk for svar!

Samboer har for få antall så det blir nok ICSI på oss også.

Jeg kan vel bare belage meg på å vente igjen... Angrer på at vi tok 1,5 års pause fra dette legestyret.

Blir 31 år i oktober så jeg syns jeg begynner å få dårlig tid.

Men i ventetiden skal det bli både akupunktur, soneterapi osv. Ikke minst VITAMINER!!!! Jeg har jo ingenting å tape.

Hei!

Når du skal til legen din, er det primærlege eller spesialist?

Uansett så kan du jo spørre han om dette med kromosomprøver. Tviler på at RH krever flere pergo-kurer når dere skal inn til ICSI, det har jo så og si ingenting for seg....

Hei kummin (c:

På RH krevde de det, hva som lå til grunn vet jeg ikke men har hørt at de er redd for større risk ved kromosomfeil når det foretas ICSI. Vitok testen både hos min gynekolog og på RH.

Takk for svar.

Jeg kan tenke meg at grunnen må være at ved ICSI er det ikke prinsippet om "førstemann til mølla" som gjelder, fordi sædcellene velges ut av helsepersonell og ikke av "naturen selv".

Jeg bekymret meg litt over dette for en tid siden, men det er ikke påvist at det er noe "unormalt" ved ICSI-barn.

Uansett vil jeg prøve ut dette her.

Jeg har gode erfraringer både fra akupunktur og homøpati.

Jeg tok akupunktur før og i under 2. ivf-forsøk og ble gravid.

Jeg har/hadde endometriose og fikk en del smerter av det etter fødselen da menstruasjonen kom tilbake. Begynte så med homøpati og ble gravid helt på egenhånd (med, god hjelp av mannen min da).

Homøpati er ikke å anbefale under ivf-forsøk eller annen hormonstimulering, men kan fint tas i forkant av et forsøk. Akupunktur går helt bra under forsøk/hormonbehandling.

Lykke til.

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...