Gå til innhold

er nynorsk turnoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nynorsk er ikkje ei dialekt. Nynorsk er eit eige skriftspråk. Korleis eg skriv har ingenting med korleis eg snakkar. Eg snakkar hverken slik som det eg skriv no, eller hvis jeg hadde skrevet bokmål, slik som dette.

Nynorsk er likevel det skriftspråket som ligg nærast opp til mi nordnorske dialekt, og er difor det enklaste (og finaste) å skriva.

*klapp*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bassisten

8

• tigertrollet

6

• SierDuDet

5

• carma

2

Gjest mr_ambivalent
Skrevet

Ja, nynorsk er nok turn off. Det eneste som er verre er vel riksmål.

Skrevet

Det må jo være individuelt...

Jeg personlig, hadde f.eks. ALDRI tent på en bergenser!

DET er turnoff for meg...

takker og bukker, trodde jeg var aleine i verden om å føle deg slik... velger også å legge til trøndere jeg da...

Gjest sensuel
Skrevet

takker og bukker, trodde jeg var aleine i verden om å føle deg slik... velger også å legge til trøndere jeg da...

*hehe*

Syns trøndere er litt 'turn on', jeg dah...

Men Bergensere...!!!! *grøss*

Nordlandsdialekt er også kanske 'turn off' *s*

• 11 måneder senere...
Gjest sotra
Skrevet

Det er nok ikke den flotteste dialekten på kloden, det er det ikke.

Sørlandsk er litt kult.

Samme med Stavangerdialekt.

Brann-fans er en annen diskusjon.

Hva faen har du imot Brann-fans?

Gjest Billy bonde
Skrevet

Neida, så lenge den nynorske personen har noe godt å si så skal det ikke være noe turnoff

Skrevet

Hva faen har du imot Brann-fans?

Et mer nærliggende spørsmål enn hva jeg har i mot Brann fans, er vel hvordan du klarte å bla deg tilbake til et innlegg som ble skrevet i år 2002?

Gjest sotra
Skrevet

Et mer nærliggende spørsmål enn hva jeg har i mot Brann fans, er vel hvordan du klarte å bla deg tilbake til et innlegg som ble skrevet i år 2002?

Søkte på noe annet som var på samme trådliste, og så tilfeldigvis tråden om nynorsk. :P

Skrevet

Søkte på noe annet som var på samme trådliste, og så tilfeldigvis tråden om nynorsk. :P

Aha...

Men da kan jeg jo svare: Brannfansa er norges desiderst største søplafaens. Bråkete og jævlige.

Dessuten har de en grusom dialakt og det er noe med væremåten deres som jeg finner det utrolig at selv en mor kan like.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...