Gjest Lyng Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Operativt uttak av sædceller, blir dette utført på offentlige sykehus i Norge? Event. private i Norge? Noen som er blitt gravid på denne måten og har lyst å fortelle om erfaringen. (Kanskje noen menn som vil svare?) Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Du må nok dessverre ut av landet, operativt uttak av sædceller er ikke lov i Norge. Vet at Trollmor her inne har erfaring med dette, du får kalle på henne - Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/#findComment-316276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hei Lyng ) Operativt uttak av sædceller er dessverre ikke lov i dette landet! Vi har kjøpt en "3-pack" hos Maigaard fertillitetesklinikk i Århus, DK. Det koster 45.000,- I tillegg kommer medisiner. Det nye nå er jo at vi som reiser utenlands også får refundert medisinutgifter over 15.000. Tillajo her inne har fått barn med denne metoden ) Kanskje hun også svarer deg. Jeg ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9. Hos Maigaar sier de at de er like stor sjanse å lykkes med dette som med vanlig icsi.Vi er nå igang med 3. forsøk, og reiser til Danmark til mandag. Grunnen til at vi valgte Maigaard, var at jeg har hør masse positivt om dem her på DOL + at jeg har lest en del om Svend Maigaard på nettet. Han er den første i DK som utførte dette inngrepet, og har derfor stor kompentanse på dette med opertativt sæduttak. Selve inngrepet er ikke så ille som det høres ut til ) Mån går inn i testikkelen med en tynn nål og henter ut det man trenger. Får lokalbedøvelse på forhånd. Etterpå får han en ispose på, sånn at han ungår hevelser. Har mannen din vært til testikkelbiopsi? Hva er diagnosen? Hos min mann er det blokkering til sædlederne som er grunnen. Normal produksjon i testiklene. Et par timer etterpå inngrepet var vi på shopping ) Dere kan lese mer på: www.maigaard.dk Hvis du vil spørre om noe mer, kan du maile meg på [email protected] Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/#findComment-316555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hei Lyng ! Norske myndigheter bruker lottoprinsippet for å bestemme hvilke typer behandling som tillates og ikke tillates i Norge. Operativt sæduttak ble trukket ut til å ikke være tillatt, så det er ikke utført på norske sykehus eller privatklinikker. Anbefaler som Trollmor, å bruke Maigaard-klinikken i Århus til denne type forsøk. De har veldige gode resultater, "lave" priser, og veldig god behandling. Vi har hatt to slike forsøk hos Maigaard. Jeg ble gravid begge ganger, men aborterte første gang. Andre gang satt den der den skulle, og tulla vår er 10 måneder nå. Til vinteren reiser vi ned igjen for søskenforsøk. Forsøket foregår som vanlig IVF/ICSI, men istedenfor vanlig sædprøve, henter de sæd fra testikler/bitestikler. Det er et enkelt, lite snitt som utføres med lokalbedøvelse. Det tar ca. 10 minutter, og er ikke spesielt smertefullt. Det kan være litt vondt etterpå, men i tilfelle får dere tabletter for det. Det er ikke verre enn at mannen kan være i full vigør igjen i løpet av ett par timer. Egguttaket er verre. Du kan lese mer om inngrepet på internettsiden til Maigaard. Bioteknologiloven er til evaluering i Stortinget nå, og det kan være mulighet for at det blir tillatt i Norge. Jeg vet imidlertid ikke helt hvordan saken står i øyeblikket. Krf-regjering er imidlertid ikke noe godt utgangspunkt for å få behandlingen tillatt i Norge. Vi kommer i alle fall til å reise til Maigaard for søskenforsøk. Vi er veldig fornøyd med behandlingen der, og har stor tro på hans kompetanse. Frister ikke så mye å være prøvekanin for norske leger som evt. skal prøve metoden for første gang. Selve inngrepet greier de sikkert like fint, men det er ikke sikkert de er like flinke til å behandle cellene slik at resultatene blir optimale. Siden det er søskenforsøk, kan vi uansett ikke regne med å få det utført offentlig, så da blir prisen også omtrent den samme. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/#findComment-316837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lyng Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hei Lyng ) Operativt uttak av sædceller er dessverre ikke lov i dette landet! Vi har kjøpt en "3-pack" hos Maigaard fertillitetesklinikk i Århus, DK. Det koster 45.000,- I tillegg kommer medisiner. Det nye nå er jo at vi som reiser utenlands også får refundert medisinutgifter over 15.000. Tillajo her inne har fått barn med denne metoden ) Kanskje hun også svarer deg. Jeg ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9. Hos Maigaar sier de at de er like stor sjanse å lykkes med dette som med vanlig icsi.Vi er nå igang med 3. forsøk, og reiser til Danmark til mandag. Grunnen til at vi valgte Maigaard, var at jeg har hør masse positivt om dem her på DOL + at jeg har lest en del om Svend Maigaard på nettet. Han er den første i DK som utførte dette inngrepet, og har derfor stor kompentanse på dette med opertativt sæduttak. Selve inngrepet er ikke så ille som det høres ut til ) Mån går inn i testikkelen med en tynn nål og henter ut det man trenger. Får lokalbedøvelse på forhånd. Etterpå får han en ispose på, sånn at han ungår hevelser. Har mannen din vært til testikkelbiopsi? Hva er diagnosen? Hos min mann er det blokkering til sædlederne som er grunnen. Normal produksjon i testiklene. Et par timer etterpå inngrepet var vi på shopping ) Dere kan lese mer på: www.maigaard.dk Hvis du vil spørre om noe mer, kan du maile meg på [email protected] Hilsen fra Ønsker å takke dere alle for veldig gode og utfyllende svar! De har vært til god hjelp. Min mann var til biopsi for ganske mange år siden, men de fant ingenting. Vi regner med å kjøpe en 3-pack på Maigaard, vi også. Hvordan har dere forholdt dere til arbeidsgiver? Jeg ønsker ikke å fortelle noen at jeg holder på med dette, og jeg har heller ingen ferie tilgode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/#findComment-316983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Ønsker å takke dere alle for veldig gode og utfyllende svar! De har vært til god hjelp. Min mann var til biopsi for ganske mange år siden, men de fant ingenting. Vi regner med å kjøpe en 3-pack på Maigaard, vi også. Hvordan har dere forholdt dere til arbeidsgiver? Jeg ønsker ikke å fortelle noen at jeg holder på med dette, og jeg har heller ingen ferie tilgode. Jeg bor et stykke unna gynekologen jeg skulle bruke, så det gikk 1/2 arbeidsdag hver gang jeg skulle til UL. Og selv om man bor nærmere, blir det en god del fravær ut av det - med legebesøk og sykemelding rundt uttak/innsetting. Jeg valgte derfor å fortelle sjefen min om det når jeg begynte med spray. Hun var veldig forståelsesfull, og var kjempegod støtte for meg i hele prosessen, selv om jeg nettopp hadde begynt å jobbe der. Jeg var jo ikke sikker på at hun ville reagere sånn, men syntes det var veldig greit å ha sagt fra uansett. Jeg ville følt meg litt utilpass med å bare bli borte såpass mye uten å fortelle henne om det. Hun sa selvsagt ikke noe til de andre på jobben om det. Men man er ikke forpliktet til å si noe om hvorfor man er borte. Hvis du f.eks. ikke stoler på at sjefen din holder informasjonen for seg selv, vil du kanskje ikke fortelle det. Uansett hva du velger, er det ikke noe sjefen din kan gjøre med det. Er man sykemeldt, så er man sykemeldt, og ingen arbeidsgiver kan gjøre noe medd det. De aller fleste arbeidsgivere gir også fri med lønn for legebesøk - uten at arbeidsgiver har noe med hva det gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67926-noen-som-vet/#findComment-317270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.