Gå til innhold

Tannlege og graviditet

Anbefalte innlegg

tulipanen1365380364

Det er mulig jeg akkurat har blitt gravid (siste mens 25.juli), og til mandag skal jeg til tannlegen fordi jeg tror jeg har hull i en tann (ganske så sikker).

Hvordan er det da med rønkenbilde og bedøvelse spesielt.Hvordan skal jeg forholde meg?

Blir takknemlig for raskt svar, da det kun er et par dager igjen til jeg skal dit:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67949-tannlege-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest helt greit

Du sørger for å gå til en relativt moderne tannlege (som har ok utstyr / beskyttelsesutstyr, og som er relativt oppdatert), og gir beskjed om at du antageligvis er gravid.

da tar tannlegen de nødvendige hensyn, og gjør kanskje noe av reparasjonen av tannen midlertidig, som du heller kan skifte neste vår når du ikke lenger er gravid (for å unngå for mye røtgen og bedøvelse nå).

men det er viktig at du går til tannelgen selv om du er gravid!

Og til alle som ennå ikke er gravide, sørg for regelmessige kontroller nå, slik at dere kanskje slipper å måtte gjøre de store tingene hos tannlegen når dere er gravide.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67949-tannlege-og-graviditet/#findComment-316417
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...