Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg slo opp med samboeren min for ca tre måneder siden. Vi har hatt god kontakt siden bruddet og har hele tiden ment at vi skal kunne beholde vennskapet.

Merk-bruddet var min idè, hadde det vært opp til ham hadde vi fremdeles vært sammen. Han sa at han elsket meg senest for halvannen måned siden, og at han ikke hadde kommet over meg.

Nå har han forøvrig fått seg en ny kjæreste, og det virker ikke som om det er et tilfelle av "bouncing". Jeg føler ikke så mye sjalusi, siden mine "kjæreste-følelser" for ham forsvant lenge før bruddet. Men jeg føler meg litt fornærmet. Hvordan er det mulig for ham å bli forelsket så fort, tre måneder etter avslutningen på et forhold som hadde vart i 4,5 år??? Har han i det hele tatt noen gang elsket meg?

Det er det som plager meg nemlig, tanken på at jeg kan ha kastet bort disse årene på en fyr som ikke virkelig elsket meg. Jeg konfronterte ham med det, men han sa bare at han hadde følelser for oss begge.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Noen som har lignende erfaringer?

Takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

25

• flisa

14

• leila

13

• Streken

6

Mest aktive i denne tråden

Noen bruker kort tid etter et brudd før de innleder et nytt forhold -andre ikke.

Det er vel allikevel ikke noen grunn til å tvile på at han har elsket deg i de årene dere var sammen.

Har også erfart et brudd som vi var enige om og hvor begge sa at vi ønsket å være single, men hvor han etter et par måneder går rett inn i et nytt langvarig forhold.

Jeg skjønner det ikke, men det bryr ikke meg egentlig -ønsker han alt godt:)

Selvsagt "stikker" det litt første gang man får høre at x-en har ny kjæreste, men that's life.

:-)

Annonse

Det har vel ikke nødvendigvis noe med hans følelser for deg å gjøre, at han fant en ny så fort.

Unn ham det som en venn, det er vel bedre det enn å ha ham hengende rundt fordi han aldri kommer over deg!?

Typisk kjerringer det der, vettu Seline...

"Jeg kan jo ikke ha betydd noe for deg når du ikke sørger over meg mer enn 1 uke....*snufs*"

Det er akkurat som om de vil vi skal ha det verst mulig, og føler seg dårlige når det faktisk går bra med oss.

Det er noe feil med mange damer.

Men du, autoriser meg på ICQen da...:)

"Jeg kan jo ikke ha betydd noe for deg når du ikke sørger over meg mer enn 1 uke....*snufs*"

Det er akkurat som om de vil vi skal ha det verst mulig, og føler seg dårlige når det faktisk går bra med oss.

Har ikke fått noe beskjed fra deg jo! Send på nytt....

Det var en veldig usaklig og unødvendig kommentar som viser hvor barnslig og umoden du er.

Det var en veldig usaklig og unødvendig kommentar som viser hvor barnslig og umoden du er.

Det var en veldig ærlig kommentar, og nøyaktig sånn jeg kan beskrive noen av mine ekser.

Det er også sånn jeg vil beskrive venninner som har gjort det slutt med typene, han har fått seg ny dame i løpet av få uker, og hun har brukt det som unnskyldning i forhold til at hennes valg var det rette.

"Jeg kan jo ikke ha betydd noe for han når han etter å ha blitt dumpet stikker ut og lever livet, finner seg en ny, i stedet for å sørge...*snufs*"

Det samme har jeg erfart, 2 ganger, så jeg var faktisk helt ærlig over her, og innlegget var overhodet ikke forsøk på en spøk, ei heller sarkasme.

Det var en veldig ærlig kommentar, og nøyaktig sånn jeg kan beskrive noen av mine ekser.

Det er også sånn jeg vil beskrive venninner som har gjort det slutt med typene, han har fått seg ny dame i løpet av få uker, og hun har brukt det som unnskyldning i forhold til at hennes valg var det rette.

"Jeg kan jo ikke ha betydd noe for han når han etter å ha blitt dumpet stikker ut og lever livet, finner seg en ny, i stedet for å sørge...*snufs*"

Det samme har jeg erfart, 2 ganger, så jeg var faktisk helt ærlig over her, og innlegget var overhodet ikke forsøk på en spøk, ei heller sarkasme.

For det første var innlegget ditt sårende siden du indirekte skrev at det var noe i veien med meg.

For det andre er poenget mitt nettopp at valget om brudd ER det rette dersom typen er i stand til å forelske seg på nytt etter et par uker. Da snakker jeg om å få følelser for en ny jente, altså ikke en elskerinne e.l. Altså bruker ikke jenter slike faktum som en unnskyldning, de har faktisk rett. Hvis du motsier meg på har menn i så fall en veldig rar definisjon på kjærlighet og følelser, og jeg får vurdere å bli lesbisk.

Foøvrig fant ikke min eks seg en ny etter et par uker, men etter tre måneder. Derfor lurte jeg på hva andre syntes om denne tidsperioden, selv synes jeg den var for kort, men jeg var åpen for andre synspunkt pga mangel på erfaring med brudd. Jeg var derimot ikke åpen for stygge kommentar og angrep på min person.

For det første var innlegget ditt sårende siden du indirekte skrev at det var noe i veien med meg.

For det andre er poenget mitt nettopp at valget om brudd ER det rette dersom typen er i stand til å forelske seg på nytt etter et par uker. Da snakker jeg om å få følelser for en ny jente, altså ikke en elskerinne e.l. Altså bruker ikke jenter slike faktum som en unnskyldning, de har faktisk rett. Hvis du motsier meg på har menn i så fall en veldig rar definisjon på kjærlighet og følelser, og jeg får vurdere å bli lesbisk.

Foøvrig fant ikke min eks seg en ny etter et par uker, men etter tre måneder. Derfor lurte jeg på hva andre syntes om denne tidsperioden, selv synes jeg den var for kort, men jeg var åpen for andre synspunkt pga mangel på erfaring med brudd. Jeg var derimot ikke åpen for stygge kommentar og angrep på min person.

I mitt tilfelle, og en kompis som ble dumpet for noen mnd siden etter et 6 år langt forhold, så må jeg si at jeg for min del brukte halvannet uke etter siste "seriøse" forhold får jeg fant meg en annen. Det var bare en elskerinne.

Min kompis brukte 2 uker, etter det 6 år lange forholdet.

Da kom selvsagt det du nevner over her opp da jeg fikk kjeft av min eks, og beskjed om at det av en eller annen merkverdig grunn tilsa at jeg ikke var til å stole på, samt at jeg ikke kunne ha hatt de følelsene jeg hadde sagt, for henne.

Bullshit sier jeg, og det eneste det her tyder på er den ekstreme egoismen til jenta.

Hva jeg gjør med andre etter at _jeg_ har blitt dumpa trenger da overhodet ikke å ha noe med henne å gjøre, og det at du tydligvis mener at det at eksen din har fått seg ny dame etter så mye som 3 mnd, må ha noe å si i forhold til han sine følelser for deg, i FORTIDEN (det er faktisk ganske relevant her, vi snakker om fortiden, ikke nåtiden), det sier noe om hvor ekstremt egoistisk du og andre jenter i din dituasjon må være.

Dere tenker på "me myself and I", og klarer rett og slett ikke å glede dere på vegne av fyren.

Du hadde ratt foretrukket at fyren sørget over deg, for "da måtte jo følelsene hans for deg vært reelle", og det sier utrolig mye om deg.

Egoisme kaller man sånt i og med at du faktisk presterer å sette han følelser for deg i et negativt lys fordi _han_ har møtt en _annen_.

Hva i helvete har det at HAN har møtt en annen med deg å gjøre?

Makan til dumhet.

Her snakker vi forresten ikke om to uker, som i mitt og min kompis sitt tilfelle, men 3 mnd!?!?!?!?!

Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe stygt om deg, og når jeg skrev noe stygt om damer over her så var det om damer generelt, og ikke om deg, men når du likevel angriper så er det på tide at du får høre hvor landet ligger.

Og du er utvilsomt jævla umoden og egoistisk, som til tross for at _du_ har dumpet eksen din ikke føler deg bra nok bare fordi han kan virke som om han har kommet over deg.

Makan til bullshit og det verste er at du ikke engang ser det selv.

Annonse

Jeg tror nok det er litt forskjell på gutter og jenter når det gjelder dette her. Så jeg synes SDD har rett i det han sier. Menn forelsker seg for å komme over det forrige forholdet - og bearbeider følelser etterhvert. Jenter skal være ferdig bearbeidet før de overhodet tenker på å forelske seg igjen. Litt generalisert dette her.

Jeg tror absolutt på det at man kan få følelser for en person kort tid etter et brudd. Selvsagt ikke helt de samme som en person man har kjent i lengre tid. Det finnes jo mange grader av forelskelse - kanskje han føler begjær for denne nye kjæresten mest ?

Nå vet jo ikke jeg - men er jo mulig eksen din hadde vurdert å gjøre det slutt med deg også - eller hvertfall så fungerte tydeligvis ikke forholdet siden det ble slutt.

Jeg synes 3 måneder ikke er for kort. Jeg skjønner forøvrig ikke problematikken helt, det er slutt, du trenger ikke å mene noe om hva han gjør lenger i det hele tatt.

Man kan ikke tolke fortiden i lys av nåtiden bestandig. Han VAR glad i deg, men nå er det slutt. At han elsker en annen nå, betyr ikke at han elsket deg mindre da dere var sammen. Han elsker deg derimot ikke NÅ (antakelig).

Må innrømme at jeg ikke skjønner problemet ditt. Mannen har funnet seg en ny etter 3 måneder, så mener du at han ikke har elsket deg nok?

Vi menn er litt enklere på dette området, vi har større evne til å si at nå er det slutt og ferdig med det, da går vi videre i livet. Vi sitter ikke i månedsvis og sturer og har kjærlighetssorg. Vi sørger for å komme oss videre i livet. Det er stort sett bare dere jenter som (forventer?) at vi skal sitte og tenke på dere i evigheter etterpå.

Jeg er ikke i tvil om at han var veldig glad i deg når dere var sammen, men nå når det er slutt ønsker han å gå videre, enkelt og greit.

tror nok ikke at noen prøver å være spydig her, og som SDD gir uttrykk for, så er dette en helt vanlig holdning vi gutter møter etter et brudd...

når det er sagt så synes ikke at 3 mnd er så ille. at du faktisk setter spørsmål vedrørende hans følelser overfor deg synes jeg er synd. hva han velger å gjøre, spesielt etter at du dumpet han, er ikke din sak. la ham gjøre som han vil, kanskje dette er akkurat det han trenger nå...

(hva vet du f.eks om hva han gjorde i mellomtiden? kanskje han humpet rundt som en kanin)

I mitt tilfelle, og en kompis som ble dumpet for noen mnd siden etter et 6 år langt forhold, så må jeg si at jeg for min del brukte halvannet uke etter siste "seriøse" forhold får jeg fant meg en annen. Det var bare en elskerinne.

Da kom selvsagt det du nevner over her opp da jeg fikk kjeft av min eks, og beskjed om at det av en eller annen merkverdig grunn tilsa at jeg ikke var til å stole på, samt at jeg ikke kunne ha hatt de følelsene jeg hadde sagt, for henne.

Bullshit sier jeg, og det eneste det her tyder på er den ekstreme egoismen til jenta.

Hva jeg gjør med andre etter at _jeg_ har blitt dumpa trenger da overhodet ikke å ha noe med henne å gjøre, og det at du tydligvis mener at det at eksen din har fått seg ny dame etter så mye som 3 mnd, må ha noe å si i forhold til han sine følelser for deg, i FORTIDEN (det er faktisk ganske relevant her, vi snakker om fortiden, ikke nåtiden), det sier noe om hvor ekstremt egoistisk du og andre jenter i din dituasjon må være.

Dere tenker på "me myself and I", og klarer rett og slett ikke å glede dere på vegne av fyren.

Du hadde ratt foretrukket at fyren sørget over deg, for "da måtte jo følelsene hans for deg vært reelle", og det sier utrolig mye om deg.

Egoisme kaller man sånt i og med at du faktisk presterer å sette han følelser for deg i et negativt lys fordi _han_ har møtt en _annen_.

Makan til dumhet.

Her snakker vi forresten ikke om to uker, som i mitt og min kompis sitt tilfelle, men 3 mnd!?!?!?!?!

Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe stygt om deg, og når jeg skrev noe stygt om damer over her så var det om damer generelt, og ikke om deg, men når du likevel angriper så er det på tide at du får høre hvor landet ligger.

Og du er utvilsomt jævla umoden og egoistisk, som til tross for at _du_ har dumpet eksen din ikke føler deg bra nok bare fordi han kan virke som om han har kommet over deg.

:-)

den satt tenker jeg, likte spesielt godt den delen med umodenhet og ung.

mye som tyder på at denne jenta har mye å "lære" eller oppleve i livet.

Makan til dumhet.

Helt utrolig hvor mye sinne du har angående denne saken! Hvis du leser innlegget ditt nøye ser du at du tildeler meg meninger og utsagn jeg aldri engang har vært i nærheten av å ytre, så denne saken og aggresjonen din tilknyttet den må nok tilhøre dine egne problemer.

Hvis du leser mitt første innlegg nøye, vil du se at denne personen er nå en venn av meg. Jeg er veldig glad i ham, og han i meg, og jeg føler ingen sjalusi e.l. over det faktum at han har funnet seg en ny kjæreste. Jeg har blitt kjent med henne også, og vi tre har tilbragt en del tid sammen. Hun er en søt jente og jeg håper de kommer til å holde sammen lenge.

Jeg har heller ingen tro på at han har lurt meg mhp på sine egne følelser - med vitende vilje. Men jeg vet hvor lett det er å la seg lure av sine egne følelser, det skjedde jo med meg. Derfor slo jeg opp med ham, da jeg fant ut at det jeg følte var bare vennskap og ikke ekte kjærlighet.

Han derimot bedyret hele tiden at han elsket meg. Da han nå altså har funnet seg en ny kjæreste lurte jeg på, og spurte dere andre, om det kunne bety at han hadde manglet de rette følelsene for meg i forholdet (uten å være klar over det), eller om det virkelig er slik at gutter kan komme seg så fort etter et brudd.

---------------------------

Forklar meg nå hvor min uendelige egoisme kommer inn. Jeg vil gjerne at du skal forsvare hver eneste drittslenging-kommentar du kom med.

tror nok ikke at noen prøver å være spydig her, og som SDD gir uttrykk for, så er dette en helt vanlig holdning vi gutter møter etter et brudd...

når det er sagt så synes ikke at 3 mnd er så ille. at du faktisk setter spørsmål vedrørende hans følelser overfor deg synes jeg er synd. hva han velger å gjøre, spesielt etter at du dumpet han, er ikke din sak. la ham gjøre som han vil, kanskje dette er akkurat det han trenger nå...

(hva vet du f.eks om hva han gjorde i mellomtiden? kanskje han humpet rundt som en kanin)

hva vet du f.eks om hva han gjorde i mellomtiden? kanskje han humpet rundt som en kanin)

-- Hva har det med saken å gjøre???? Jeg snakker om følelser, ikke om sex.

Forøvrig har jeg aldri i mitt innlegg sagt at jeg ikke unnet ham det nye forholdet, vi er venner og jeg har også blitt kjent med kjæresten hans. Jeg bare spurte her inne hva dere andre syntes var normalt, om kanskje sørgeperioden er lengre for jenter enn gutt osv.

Les hva jeg skriver før du tilegger meg meninger jeg ikke har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...