Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sier det samme til deg som jeg sa til klysa: Har ikke nevnt et ord om sex, og jeg hadde ikke brydd meg døyten om han hadde hatt sex dagen etter det ble slutt! Nettopp fordi, som alle her er så nøye med å presisere - det er slutt og jeg har ingenting med å blande meg inn i det han gjør nå. Forøvrig mener jeg at jeg kan det DERSOM handlingen kan gjenspeiles tilbake på vårt forhold.

Men hvis du mener at hans sine følelser for en ny dame gjenspeiler seg tilbake til ditt forhold, så bør du heller poste innlegget ditt på psykiatriforumet.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

25

• flisa

14

• leila

13

• Streken

6

Mest aktive i denne tråden

"Jeg føler ikke så mye sjalusi"

Hvordan skal skal man tolke dette på en annen måte enn at du faktisk føler deg litt sjalu? Du føler ikke så mye sjalusi, men det går helt klart fram av innlegget at du er det.

Hvis jeg misforsto er det fordi du ordla deg negativt. Det skinner fram av hele innlegget ditt hva du mener om hans nye forhold.

"siden mine "kjæreste-følelser" for ham forsvant lenge før bruddet. Men jeg føler meg litt fornærmet."

Fornærmet ja...Her kommer egoismen din inn i bildet. Hvorfor i helvete skal DU være fornærmet over at han har funnet seg en ny?

Hva annet enn egoisme kan man kalle det her?

" Hvordan er det mulig for ham å bli forelsket så fort, tre måneder etter avslutningen på et forhold som hadde vart i 4,5 år???"

Igjen snakker vi om egoisme. Du tenker på "meg, meg og meg", i og med at du i det hele tatt kan stille deg det spørsmålet her.

"Har han i det hele tatt noen gang elsket meg?"

Og hva annet enn egoisme kan man kalle det her når du vrir det at han har funnet en ny en over til å dreie seg om han sine følelser for deg?

"Det er det som plager meg nemlig, tanken på at jeg kan ha kastet bort disse årene på en fyr som ikke virkelig elsket meg."

Igjen.. Det dreier seg om deg, deg og deg.

Og likevel presterer du faktisk å spørre meg om hvor jeg har det fra at du framstår som egoistisk???

"Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Noen som har lignende erfaringer?"

Og det er her jeg kommer inn i bildet, med mine erfaringer, og denne kompisens erfaringer.

De flese andre her ser jo for øvrig ut til å være enige med meg. Selv jentene.

"Det var en veldig usaklig og unødvendig kommentar som viser hvor barnslig og umoden du er."

Dette skrev du til meg i ditt første innlegg til meg, og så sier du at det er jeg som har gått til angrep her?

Det var trossalt du som angrep meg, og da får du selvsagt passet ditt påskrevet.

Som jeg skrev ver: Enkelte damer er håpløse tilfeller, og du er tydligvis en av dem.

God bedring.

Som du selv skriver i dette innlegget har du TOLKET mitt første innlegg. Jeg sier IKKE at jeg er sjalu, og dine henvisninger til egoisme holder heller ikke stikk siden det er dine tolkninger - og de er feile. Jeg vet best hva jeg selv føler. Greit nok hvis jeg hadde sagt slike ting rett ut og du DA hadde angrepet meg på det, men du angrep meg på bakgrunn av dine egne tolkninger av mitt innlegg - tolkninger som viste seg å være feile.

Forøvrig skrev du dette i ditt første innlegg til meg:

"Det er akkurat som om de vil vi skal ha det verst mulig, og føler seg dårlige når det faktisk går bra med oss.

Det er noe feil med mange damer"

Angrep. Mer er det ikke å si om den saken.

Sier det samme til deg som jeg sa til klysa: Har ikke nevnt et ord om sex, og jeg hadde ikke brydd meg døyten om han hadde hatt sex dagen etter det ble slutt! Nettopp fordi, som alle her er så nøye med å presisere - det er slutt og jeg har ingenting med å blande meg inn i det han gjør nå. Forøvrig mener jeg at jeg kan det DERSOM handlingen kan gjenspeiles tilbake på vårt forhold.

*kommer med en bøtte vann til hele gjengen*

Han har kommet seg videre - for alt du vet knuste du hans følelser så til de grader ved å dumpe han at han rett og slett ikke klarte å elske deg lenger. Poenget er at hvor lang tid det tar er individuelt. Han er kommet videre - og det bør du også gjøre.

Det blir en vinn-vinn situasjon...

Ikke begynn du også nå...

Det er da ikke utroskap når man har sex etter at forholdet har tatt slutt!

Selv om jeg har hørt dem som har påstått det også, dersom tiden i mellom bruddet og ny sexpartner har vært for kort i forhold til hva damene foretrekker :)

hehe

nei, jeg forsto det sånn at det var under forholdet at gutta humpet som kaniner og damene ikke visste det.

misforståelse.

jeg tror du mistilker leila no veldig!

Neida, jeg kjenner henne ikke engang, men blir jeg angrepet med en pistol så skyter jeg tilbake med kanon.

Det sier seg selv!

Jeg liker ikke hennes meninger, og det at hun påstår at jeg er umoden fordi jeg ikke forstår hva den egoistisk-tenkende jenta snakker om, sier mest om henne.

Hun burde heller vært noe mer ydmyk og tatt kritikk. Hun får det jo trossalt av alle her, dog kanskje ikke i like sterke ord som det jeg gir henne.

Annonse

Men hvis du mener at hans sine følelser for en ny dame gjenspeiler seg tilbake til ditt forhold, så bør du heller poste innlegget ditt på psykiatriforumet.

Er du så dum eller bare skriver du tull for å provosere?????

To personer som har vært sammen lenge er ikke nødvendigvis ferdige med hverandre den dagen de uttaler muntlig at det er slutt. Følelser henger igjen som må bearbeides på forskjellige måter. I denne perioden er det klart at ting man sier og gjør henger sammen med den evnt. sorgen man føler - en sorg hvis styrke bestemmes av følelsene man hadde i forholdet.

Derav - i denne perioden kan handlinger gjenspeiles tilbake til forholdet man forlot.

Min eks`s handlinger kan selvsagt ikke gjenspeiles tilbake til vårt forhold dersom han er ferdig med denne bearbeidingsperioden.

Vet du, jeg tror vi ER slik .-selv om vi aldri så mye er ferdig med eksen, så syns vi det er "rart" at han/hun kan gå så opp i et nytt forhold, når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg......det er bare litt rart å se at det går over så fort - - - for det går ikke over så fort det at man han veid for og i mot, kanskje i mange ÅR - det at man vil gå......og da sitter man igjen med følelsen at "FAAN; HVORFOR GJORDE JEG IKKE DETTE FØR?!?!?!?" Han har det jo søren meg bra!!!! - - - og jeg UNNER han det - - -

Mulig man rett og slett er litt sint på seg selv...:-)

applaus

Som du selv skriver i dette innlegget har du TOLKET mitt første innlegg. Jeg sier IKKE at jeg er sjalu, og dine henvisninger til egoisme holder heller ikke stikk siden det er dine tolkninger - og de er feile. Jeg vet best hva jeg selv føler. Greit nok hvis jeg hadde sagt slike ting rett ut og du DA hadde angrepet meg på det, men du angrep meg på bakgrunn av dine egne tolkninger av mitt innlegg - tolkninger som viste seg å være feile.

Forøvrig skrev du dette i ditt første innlegg til meg:

"Det er akkurat som om de vil vi skal ha det verst mulig, og føler seg dårlige når det faktisk går bra med oss.

Angrep. Mer er det ikke å si om den saken.

"Jeg vet best hva jeg selv føler. Greit nok hvis jeg hadde sagt slike ting rett ut"

Ja, har du møtt den dama som selv står fram og sier: Hei, jeg er veldig egoistisk, jeg vet det, altså....

Det har ikke jeg enda, men utifra ditt innlegg, og utifra dine følelser i forhold til å trekke han sine tidligere følelser for deg i tvil, så kan man konkludere med at du er en egoist.

Du tenker trossalt på deg selv, og begynner å dra deg inn i noe som er mellom han og en annen, og det heter egoisme.

Slå opp i ordboka om du er i tvil.

Ja, jeg skrev det her, og det du sier kan tolkes i disse retningene. Du setter jo han sine følelser for deg i tvil bare fordi han har møtt en ny han har fått følelser for, etter 3 mnd (som jeg faktisk synes er mer enn lang nok tid, uansett hvordan man ser på det), ergo, du hadde foretrukket å se han sørge over deg.

Jeg vrir på det du skriver, men det kan trossalt ikke tolkes på noen annen måte, i og med at du er "fornærmet" over han sin lykke med en annen dame.

Ja, det er noe feil med mange damer, men den var ikke myntet på deg spesielt, men "mange" damer.

Jeg så trossalt ikke at det var noe feil med deg før du svarte meg første gangen.

Neida, jeg kjenner henne ikke engang, men blir jeg angrepet med en pistol så skyter jeg tilbake med kanon.

Det sier seg selv!

Jeg liker ikke hennes meninger, og det at hun påstår at jeg er umoden fordi jeg ikke forstår hva den egoistisk-tenkende jenta snakker om, sier mest om henne.

Hun burde heller vært noe mer ydmyk og tatt kritikk. Hun får det jo trossalt av alle her, dog kanskje ikke i like sterke ord som det jeg gir henne.

Niks, får ikke slike kommentarer her inne fra noen andre enn deg og klysa.

Forøvrig ikke mer enn jeg hadde forventet.

Og en kanon har jeg ikke merket noe til enda, men syntes jeg merket noen som skjøt med erter isted ;-)

Annonse

Vet du, jeg tror vi ER slik .-selv om vi aldri så mye er ferdig med eksen, så syns vi det er "rart" at han/hun kan gå så opp i et nytt forhold, når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg......det er bare litt rart å se at det går over så fort - - - for det går ikke over så fort det at man han veid for og i mot, kanskje i mange ÅR - det at man vil gå......og da sitter man igjen med følelsen at "FAAN; HVORFOR GJORDE JEG IKKE DETTE FØR?!?!?!?" Han har det jo søren meg bra!!!! - - - og jeg UNNER han det - - -

Kloke ord, flisa.

To personer som har vært sammen lenge er ikke nødvendigvis ferdige med hverandre den dagen de uttaler muntlig at det er slutt. Følelser henger igjen som må bearbeides på forskjellige måter. I denne perioden er det klart at ting man sier og gjør henger sammen med den evnt. sorgen man føler - en sorg hvis styrke bestemmes av følelsene man hadde i forholdet.

Derav - i denne perioden kan handlinger gjenspeiles tilbake til forholdet man forlot.

Min eks`s handlinger kan selvsagt ikke gjenspeiles tilbake til vårt forhold dersom han er ferdig med denne bearbeidingsperioden.

"To personer som har vært sammen lenge er ikke nødvendigvis ferdige med hverandre den dagen de uttaler muntlig at det er slutt. Følelser henger igjen som må bearbeides på forskjellige måter"

Det er her det ligger -for noen er det slutt når det er slutt ("muntlig" henger jo sammen med følelsene, da...), det er det mange eksempler på både fra gutter og jenter, ikke noe kjønnsbestemt i det. At noen kommer seg raskt over et langvarig forhold reflekterer ikke noe tilbake på det forholdet som er slutt, det er en svært søkt tolkning, og derfor virker det for mange her som du er sint, sjalu, skuffet og såret over at han har kommet seg videre.

Du kan etter innleggene her å bedømme altså trygt fastslå at han elsket deg selv om han fikk kjæreste etter 3 måneder.

"Er du så dum eller bare skriver du tull for å provosere?????"

Jeg er svært intelligent, og jeg prøver ikke å provosere. Jeg mener alt jeg skriver nedover her.

T"o personer som har vært sammen lenge er ikke nødvendigvis ferdige med hverandre den dagen de uttaler muntlig at det er slutt."

Helt sant, men her går det på hvordan man bearbeider ting. Du stiller din eks sine følelser for deg i tvil bare fordi han takler ting på en annen måte enn deg, og finner seg en nye.

Etter hele 3 mnd, noe som ikke på noen måter kan kalles for kort tid.

" Følelser henger igjen som må bearbeides på forskjellige måter."

Helt enig, og han gjør det på sin måte, du gjør det på din.

Selv bearbeider jeg sånt med å GÅ VIDERE, og ikke fokusere for mye på det som har vært. Det er trossalt fortid, vil aldri skje igjen med den dama det er slutt med, og man får bare ta med seg de gode minnene og GÅ VIDERE.

Det er du som er trangsynt og ikke ser at ikke alle trenger like mye tid i forhold til bearbeidingen.

" I denne perioden er det klart at ting man sier og gjør henger sammen med den evnt. sorgen man føler"

For noe tull. Det hele dreier seg om å gå videre. Mener du at en som ikke gråter i en begravelse er kald, siden han ikke sørger på samme måte som mange andre i full krampegråt?

Man bearbeider ting på forskjellige måter, noe du burde være voksen nok til å forstå etter å ha vært involvert i et forhold med noen i så mange år.

" - en sorg hvis styrke bestemmes av følelsene man hadde i forholdet."

Dette er jeg selvsagt helt uenig med deg i, og noen har rett og slett evnen til å gå videre når man ser at noe er over, uten å sørge for mye over hva som en gang var.

Det kommer det trossalt ikke noe godt ut av.

"Derav - i denne perioden kan handlinger gjenspeiles tilbake til forholdet man forlot."

Bullshit, og jeg har beskrevet over hvorfor jeg mener det.

Det trossalt ikke alle som dveler for lenge i fortiden.

"Min eks`s handlinger kan selvsagt ikke gjenspeiles tilbake til vårt forhold dersom han er ferdig med denne bearbeidingsperioden."

Den kan ikke det selv om han ikke er ferdig med den.

Hva han gjør nå, trenger ikke å ha noe med deg å gjøre, men det at du tror det tilsier som jeg sa i stad, at du er en stor egoist.

Niks, får ikke slike kommentarer her inne fra noen andre enn deg og klysa.

Forøvrig ikke mer enn jeg hadde forventet.

Og en kanon har jeg ikke merket noe til enda, men syntes jeg merket noen som skjøt med erter isted ;-)

Det er fordi jeg ikke skyter på jenter :)

Du leser jo ikke de andre innleggene. De snakker i snillere ordlag enn meg og Klysa, men hvis du leser hva som står der så ser du jo at flertallet er enig med oss.

Evnen til å ta litt selvkritikk er tydligvis overvurdert...

Riktig :)

Sånn har jeg tenkt i hvert bidige forhold jeg har vært i... Søren og, så mye bortkastet tid!

Og hvor lenge syns du han burde gå å sørge over deg da ? Kanskje han rett og slett innså at slaget var tapt , og at han ville videre i livet?

Hun er ergelig på seg selv, fordi hun kanskje kunne gått fra han før OM det er slik at følelsene ikke stakk så dypt hos han som hun fryktet da hun gikk fra han....kjenner godt igjen den følelsen der. Derfor vil hun helst ha slike svar som at; joda - menn ER slik! :-)

For hun grudde seg sikkert noe aldeles grønnjævlig til å "ødelegge livet hans" - og vrengte seg ut og inn for å tørre å slippe bomben,

Det at han da skulle ha en laaaang tid etterpå med sorg, vil for henne være "godt", for det gir henne "bot" for sin grusomme handling....

Om det så viser seg at han bare syns det er "greit" - og sjokker videre i livet som intet var hendt, så vil det føles som at hun har kjempet forgjeves med å skåne, være venn med etc. etc

Mange tror at den som "går" har det så greit - slik er det ikke....alltid.

Takk for et seriøst svar, det var bare det jeg ville høre. Om hvordan dere menn takler slikt i forhold til oss kvinner.

Takk igjen.

"Takk for et seriøst svar, det var bare det jeg ville høre. Om hvordan dere menn takler slikt i forhold til oss kvinner."

Det er jo det jeg skriver nedover her, at du rett og slett ikke eier evnen til å se ting i et større perspektiv enn hva du selv føler og tenker.

Jeg mener.. det ser jo utvilsomt ut som om du tror at alle menn reagere likt og bare det sier jo litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...