Gjest fanta Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Og hvor lenge syns du han burde gå å sørge over deg da ? Kanskje han rett og slett innså at slaget var tapt , og at han ville videre i livet? Man kan ikke bare bestemme seg for å gå videre, eller innse at slaget er tapt, og dermed miste følelsene sine for den personen. Hadde det vært så greit hadde jo ingen trengt å hatt kjærlighetssorg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Streken Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Man kan ikke bare bestemme seg for å gå videre, eller innse at slaget er tapt, og dermed miste følelsene sine for den personen. Hadde det vært så greit hadde jo ingen trengt å hatt kjærlighetssorg! Kanskje ikke dagen etter, men etter 3 mnd er ikke det usannsynlig at man er i stand til det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 "Takk for et seriøst svar, det var bare det jeg ville høre. Om hvordan dere menn takler slikt i forhold til oss kvinner." Det er jo det jeg skriver nedover her, at du rett og slett ikke eier evnen til å se ting i et større perspektiv enn hva du selv føler og tenker. Jeg mener.. det ser jo utvilsomt ut som om du tror at alle menn reagere likt og bare det sier jo litt. Man tror kanskje at man kjenner MER den man har delt seng med i mange år da.....enn en på DOL :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Kanskje ikke dagen etter, men etter 3 mnd er ikke det usannsynlig at man er i stand til det? 3 mnd er lite...-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg sa "litt fornærmet". Ifølge SSD var jeg ekstremt egoistisk, tenkte bare på meg selv og klarte ikke å unne ham noe som helst godt. Stor forskjell der. Det er jo deg selv du tenker på med de tankene du sitter med om han sine følelser for deg. Me, myself and I. Egoisme kaller man sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel nå Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Riktig Sånn har jeg tenkt i hvert bidige forhold jeg har vært i... Søren og, så mye bortkastet tid! Ja, og sånn som man gruer for å avslutte det!!!! - Jeg grudde i 11 år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Man tror kanskje at man kjenner MER den man har delt seng med i mange år da.....enn en på DOL :-) Vi _tror det_, men vi ser gang på gang hvor ekstremt feil vi tar når det blir slutt og vi f.eks. ser sånne tanker som leila her sitter med, og noen ville til og med brast ut med tankene sine ordrett til sin eks, og vi ser sider vi ikke visste at eksen hadde, og lurer på hva i helvete det er vi har sett i denne mannen/dama. Det er også en fin måte å komme over ting på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Vi _tror det_, men vi ser gang på gang hvor ekstremt feil vi tar når det blir slutt og vi f.eks. ser sånne tanker som leila her sitter med, og noen ville til og med brast ut med tankene sine ordrett til sin eks, og vi ser sider vi ikke visste at eksen hadde, og lurer på hva i helvete det er vi har sett i denne mannen/dama. Det er også en fin måte å komme over ting på Ja, sinne er en fin ting til å komme seg videre på . Men sånne som meg som ikke klarer å bli sint - har det på en annen måte. Joda - hissig kan jeg bli - på DOL og sånt, Men sint på noen i RL? nope, - jeg er altfor "flink" til å se saken fra alles kanter,- og når da den andre ikke reagerer slik man tror/forventer - da blir det vanskelig....jaja, -hva skal jeg spise i dag da? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Det er jo deg selv du tenker på med de tankene du sitter med om han sine følelser for deg. Me, myself and I. Egoisme kaller man sånt. Snakk om sneversynhet! Er du i det hele tatt i stand til å utbrodere tankene litt? JA, innlegget mitt handlet om hans tidligere følelser for meg. JA, innlegget mitt handlet om meg. Me, myself and I. Er jeg en egoist av den grunn? Er alle som skriver innlegg om seg selv, og ber om svar til seg selv, egoister? Hva vet du om alle de andre tankene mine, som i aller høyeste grad angår andre enn meg selv, og hvordan få dem til ha det bra? Men hvorfor i all verden skulle jeg nevne det i dette innlegget, som skulle handle om denne ene lille siden av en stor sak? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Vet du, jeg tror vi ER slik .-selv om vi aldri så mye er ferdig med eksen, så syns vi det er "rart" at han/hun kan gå så opp i et nytt forhold, når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg......det er bare litt rart å se at det går over så fort - - - for det går ikke over så fort det at man han veid for og i mot, kanskje i mange ÅR - det at man vil gå......og da sitter man igjen med følelsen at "FAAN; HVORFOR GJORDE JEG IKKE DETTE FØR?!?!?!?" Han har det jo søren meg bra!!!! - - - og jeg UNNER han det - - - Mulig man rett og slett er litt sint på seg selv...:-) "når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg" Tid ja... dere tror faktisk at det å bruke tid er jævla smart.. gå rundt grøten i to mnd, ikke tørre å si noe, og så mener dere likevel at dere faktisk har vært _snille_ med eksen som gjorde det skånsomt over 2 mnd (eller whatever..), i stedet for å ta det når dere visste at det ville skje? Det er faktisk ikke skånsomt å bruke tid på sånt, la fyren tro at ting går bra, osv... Jeg synes nesten du virker litt egoistisk nå du også, Flisa, i og med at du mener at dere "fortjener" at han sørger over noe dere har tenkt på så lenge som dere har gjort. Det er ikke skånsomt å gå rundt grøten i forhold til et brudd, det utsetter problemet og gjør det verre. Men detter også også en typisk dameholdning! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 "når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg" Tid ja... dere tror faktisk at det å bruke tid er jævla smart.. gå rundt grøten i to mnd, ikke tørre å si noe, og så mener dere likevel at dere faktisk har vært _snille_ med eksen som gjorde det skånsomt over 2 mnd (eller whatever..), i stedet for å ta det når dere visste at det ville skje? Det er faktisk ikke skånsomt å bruke tid på sånt, la fyren tro at ting går bra, osv... Jeg synes nesten du virker litt egoistisk nå du også, Flisa, i og med at du mener at dere "fortjener" at han sørger over noe dere har tenkt på så lenge som dere har gjort. Det er ikke skånsomt å gå rundt grøten i forhold til et brudd, det utsetter problemet og gjør det verre. Men detter også også en typisk dameholdning! jada - jeg VET. Det handler også om MOT til å gjøre om p det man ga seg inn på i ungdomstiden. - med 2 barn etc. etc. så er det ikke bare å "slå opp"...og i alle fall ikke når den andre har det bra! Å være i et forhold handler også om ens eget ego, -og det er egoistisk å gå fra noen også. Men jeg er enig med deg, og alle de jeg "rådfører" i dag (mine barn etc. ) de sier jeg til: Er du i tvil - avslutt det. håhå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Ja, sinne er en fin ting til å komme seg videre på . Men sånne som meg som ikke klarer å bli sint - har det på en annen måte. Joda - hissig kan jeg bli - på DOL og sånt, Men sint på noen i RL? nope, - jeg er altfor "flink" til å se saken fra alles kanter,- og når da den andre ikke reagerer slik man tror/forventer - da blir det vanskelig....jaja, -hva skal jeg spise i dag da? :-) Jeg blir heller ikke lett sinna i RL, og i motsetning til hva folk sikkert tror, så er jeg ikke sint nå heller! Helt sant Det jeg derimot blir sint på det er falske folk, og folk som rett og slett ikke unner meg godt, og jeg må si at jeg ble relativt mektig imponert når jeg engang var i situasjonen til leila's X, dog uten noe fast forhold, og en eks syntes det var ille at jeg ikke hadde det like vondt som henne. Egoistiske tanker, og sånt irriterer meg. Jeg mener.. Hvis jeg dumper noen en dag, så kommer jeg til å glede meg over når min X klarer å gå videre i livet. Man liker trossalt ikke at noen sliter, men her ser det tvert i mot ut som om leila vil at typen skal slite mer enn han gjør, og DET kalles egoisme. Uansett hvor mye leila nekter for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Ja, en ny dame er en genial måte å komme over eksen på. Det at man ser at man har draget, man får følelser for en annen, osv, og disse følelsene man får for den nye trodde man jo knapt at man noengang kunne få igjen i dagene etter bruddet, altså er dette genial terapi. Nå må det for øvrig sies her at jeg ikke tror de fleste damer er noe bedre enn hva jeg er i forhold til brudd. F.eks. hadde det seg sånn at min venninne som dumpet min kompis, og ble pissed fordi han ikke kunne ha følt noe for henne i og med at han fant seg en ny en fort, allerede selv hadde skaffet seg en ny type! Sannsynligvis før det i det hele tatt ble slutt.. Så jeg mener.. hehe, logikken er jo psyk, rett og slett... Enkelte dametyper, f.eks. den typen som leila over her framstår som, er damer jeg skal holde meg langt unna i framtiden, og jeg håper jeg ser hvor det bærer hen etter ganske kort tid i mine neste forhold Jeg hadde ei dame, jeg dumpet henne (det var halvveis enstemmig) på en fredag, på lørdag fant hun en ny. Men når jeg fikk ei ny dame 1 år etter så ble hun forbannet. Skjønner ikke hvordan det er mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 "når vi har har brukt så mye tid og krefter på å gjøre det slutt på en skånsom måte, og opplevd at partneren knekker fullstendig sammen, som om det ikker ER noe liv uten deg" Tid ja... dere tror faktisk at det å bruke tid er jævla smart.. gå rundt grøten i to mnd, ikke tørre å si noe, og så mener dere likevel at dere faktisk har vært _snille_ med eksen som gjorde det skånsomt over 2 mnd (eller whatever..), i stedet for å ta det når dere visste at det ville skje? Det er faktisk ikke skånsomt å bruke tid på sånt, la fyren tro at ting går bra, osv... Jeg synes nesten du virker litt egoistisk nå du også, Flisa, i og med at du mener at dere "fortjener" at han sørger over noe dere har tenkt på så lenge som dere har gjort. Det er ikke skånsomt å gå rundt grøten i forhold til et brudd, det utsetter problemet og gjør det verre. Men detter også også en typisk dameholdning! Har du vært den som gjorde det slutt noen gang? - med en alright jente? - - -og hva følte du da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg blir heller ikke lett sinna i RL, og i motsetning til hva folk sikkert tror, så er jeg ikke sint nå heller! Helt sant Det jeg derimot blir sint på det er falske folk, og folk som rett og slett ikke unner meg godt, og jeg må si at jeg ble relativt mektig imponert når jeg engang var i situasjonen til leila's X, dog uten noe fast forhold, og en eks syntes det var ille at jeg ikke hadde det like vondt som henne. Egoistiske tanker, og sånt irriterer meg. Jeg mener.. Hvis jeg dumper noen en dag, så kommer jeg til å glede meg over når min X klarer å gå videre i livet. Man liker trossalt ikke at noen sliter, men her ser det tvert i mot ut som om leila vil at typen skal slite mer enn han gjør, og DET kalles egoisme. Uansett hvor mye leila nekter for det. Hehe, joda - men å ha levde med et anent menneske i MANGE ÅR, gjør at man har dem litt under huden,- man ragerer også etter et brudd, som om man fremdeles var sammen, fordi det er det man kjenner. Tror ikke dette gjelder etter korte forhold hvor man bare har vært på kino og hatt seg etterpå (*dukker*). Man blir utrolig preget i et forhold, og man vet nesten ikke om JEGET uten denne partneren (god eller dårlig) - og man tenker i "VI" istedet for i "JEG" - og det er de følelsene som trenger tid. Vel, vi er alle forksjellig - MEN, jeg er HELT enig med deg i at det er dårlig gjort å gå rundt å vite at man ønsker partneren sin pokker i vold, ikke bare i 2 mnd men i flere år, og ikke gjøre noe med det, - likevel er det "trygt" med det som er kjent, og så lenge en ikke har det direkte VONDT - så er det ikke bare å gå heller. Vel, dette ble litt rart, - aner ikke om leila og jeg føler det samme i det hele tatt...... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Snakk om sneversynhet! Er du i det hele tatt i stand til å utbrodere tankene litt? JA, innlegget mitt handlet om hans tidligere følelser for meg. JA, innlegget mitt handlet om meg. Me, myself and I. Er jeg en egoist av den grunn? Er alle som skriver innlegg om seg selv, og ber om svar til seg selv, egoister? Hva vet du om alle de andre tankene mine, som i aller høyeste grad angår andre enn meg selv, og hvordan få dem til ha det bra? Men hvorfor i all verden skulle jeg nevne det i dette innlegget, som skulle handle om denne ene lille siden av en stor sak? "Snakk om sneversynhet! Er du i det hele tatt i stand til å utbrodere tankene litt?" Jeg har begrunnet det i mange innlegg til deg nå, men du ser ut til å hoppe over de delene hvor jeg forklarer hvorfor jeg mener du er egoist. Man ser det man vil se, ikke sant? "JA, innlegget mitt handlet om hans tidligere følelser for meg. JA, innlegget mitt handlet om meg. Me, myself and I." Bra du innrømmer det. "Er jeg en egoist av den grunn?" Ikke i utgangspunktet, men når du klarer å vri din eks sitt nye forhold inn på å dreie seg om deg og deres avsluttede forhold, så er egoisme ut av en annen verden. Meget egoistisk er det. "Er alle som skriver innlegg om seg selv, og ber om svar til seg selv, egoister? " Nei, selvsagt ikke. Det er uansett ikke det det går på. "Hva vet du om alle de andre tankene mine, som i aller høyeste grad angår andre enn meg selv, og hvordan få dem til ha det bra? Men hvorfor i all verden skulle jeg nevne det i dette innlegget, som skulle handle om denne ene lille siden av en stor sak?" Jeg vet ingenting om dem eller deg, annet enn hva jeg leser i innleggene dine. Det er det du skriver her jeg ser, og som jeg svarer på, og jeg tar da ikke hensyn i hue og ræva i forhold til hva du møtte føle om ting jeg ikke vet noe om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hehe, joda - men å ha levde med et anent menneske i MANGE ÅR, gjør at man har dem litt under huden,- man ragerer også etter et brudd, som om man fremdeles var sammen, fordi det er det man kjenner. Tror ikke dette gjelder etter korte forhold hvor man bare har vært på kino og hatt seg etterpå (*dukker*). Man blir utrolig preget i et forhold, og man vet nesten ikke om JEGET uten denne partneren (god eller dårlig) - og man tenker i "VI" istedet for i "JEG" - og det er de følelsene som trenger tid. Vel, vi er alle forksjellig - MEN, jeg er HELT enig med deg i at det er dårlig gjort å gå rundt å vite at man ønsker partneren sin pokker i vold, ikke bare i 2 mnd men i flere år, og ikke gjøre noe med det, - likevel er det "trygt" med det som er kjent, og så lenge en ikke har det direkte VONDT - så er det ikke bare å gå heller. Vel, dette ble litt rart, - aner ikke om leila og jeg føler det samme i det hele tatt...... :-) Jeg aner ikke om dere føler det samme jeg heller, for det eneste jeg ser av henne er at hun går i forsvarsposisjon istedet for å i det hele tatt se noen tegn på at hun kanskje tenker litt "rart". Selvsagt er det ikke lett når man har vært sammen i mange år, men det er ikke det det går på heller. Det går på evnen til å takle ting, og mange klarer dette langt bedre enn andre. Dette ser tydligvis ikke leila. Cluet er å se framover, og ikke henge seg opp i det som en gang var, og i hvertfall ikke begynne å dra nåtiden inn i fortiden ved å stille spørsmål om typens følelser for henne når det var sammen, basert på ting han gjør nå. Det er galskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg hadde ei dame, jeg dumpet henne (det var halvveis enstemmig) på en fredag, på lørdag fant hun en ny. Men når jeg fikk ei ny dame 1 år etter så ble hun forbannet. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Veldig mange jenter lever etter den regelen her: "De reglene jeg har for din oppførsel gjelder bare en vei, og ikke for meg". Jeg ser også galskapen i at min kompis som ble dumpet og fant seg en ny dame etter ca 2 uker fikk skikkelig kjeft av hans eks, som jo var den som dumpet han, når hun selv allerede hadde møtt en annen, og som sagt hadde de mest sannsynlig møtt hverandre før det i det hele tatt ble slutt. Men hun ble sur på han... Det er som sagt noe feil med enkelte damer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har du vært den som gjorde det slutt noen gang? - med en alright jente? - - -og hva følte du da? Ja og nei. Jeg har gjort det slutt, men ikke med noen alright jente.. dvs, jeg trodde hun var veldig alrigth helt til hun feide en annen. Jeg følte meg dårlig fordi hun hadde vært utro, og det er nok den verste følelsen jeg noensine har hatt, men jeg følte meg bra som gjorde det slutt. Jeg har derimot "gjort det slutt" med diverse elskerinner og sånn, og da har jeg følt meg litt uggen. Det er ikke noe godt å si at man ikke vil noe mer, men den dagen jeg vet at jeg ikke vil noe mer så sier jeg det der og da, og utsetter ikke problemet i det vide og breie. Det er feigt og gagner overhodet ikke jenta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Ja og nei. Jeg har gjort det slutt, men ikke med noen alright jente.. dvs, jeg trodde hun var veldig alrigth helt til hun feide en annen. Jeg følte meg dårlig fordi hun hadde vært utro, og det er nok den verste følelsen jeg noensine har hatt, men jeg følte meg bra som gjorde det slutt. Jeg har derimot "gjort det slutt" med diverse elskerinner og sånn, og da har jeg følt meg litt uggen. Det er ikke noe godt å si at man ikke vil noe mer, men den dagen jeg vet at jeg ikke vil noe mer så sier jeg det der og da, og utsetter ikke problemet i det vide og breie. Det er feigt og gagner overhodet ikke jenta. Ja, det er sikkert "deilig" å gi dem fyken om de har vært utro! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68311-eksen-med-ny-kj%C3%A6reste/page/4/#findComment-320128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.