Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Blander meg litt inn jeg selv om jeg ikke har hatt forsøk på Ullevål. :o)

På Haukeland har jeg fått beskjed om at jeg må ha mens før jeg starter med sprøyter. Grunnen er (slik jeg har forstått det) at en skal utelukke en eventuell graviditet. Jeg tror at andre sykehus sier at du må ta en graviditetstest hvis mensen ikke har kommet.

Det har skjedd at noen har greidd å bli gravid i sprayperioden. Det er jo bare flott, men tror ikke at det er så bra å begynne med hormonsprøyter hvis en er gravid.

Hilsen

Hei cemi.

Beklager at jeg ikke har sett meldingen din før nå...har ikke vært inne her på noen dager...

Jeg hadde ikke skikkelig mens før mitt forsøk i 99, men en miniliten blødning. Det var helt ok siden jeg hadde en del slike blødninger på det tidspunktet. Jeg hadde (har?) pco og dermed sjeldne eggløsninger og mens, men med jevne mellomrom småblødninger.

Jeg var helt sikker på at jeg ikke var gravid siden jeg hadde tatt tempen og ikke fått noen stigning (dessuten mener jeg å huske at det var samleieforbud??). Jeg forklarte dette og da var det helt greit at jeg ikke fikk mensen og forsøket kunne greit gå sin gang...

Det er riktig som yogi skriver at det er viktig at man ikke er gravid, så det bør sjekkes.

Nå mener de at det heller ikke er så farlig at man blir gravid i sprayperioden-forskning viser at det ikke har noen innvirkning på forsteret. På mitt forsøk på Røde Kors var det ingen samleieforbud og de mente at en graviditet under spraying var helt greit.

En kvinne med normale eggløsninger og mens og 28 dager syklus, bør imidlertid få mensen ca en uke etter spaystart. (forutsetter at spraying starter på dag 21 i syklusen).

Lykke til videre med forsøket ditt, håper det blir to blå på dere også!

Klem fra Margreth

Hei cemi.

Beklager at jeg ikke har sett meldingen din før nå...har ikke vært inne her på noen dager...

Jeg hadde ikke skikkelig mens før mitt forsøk i 99, men en miniliten blødning. Det var helt ok siden jeg hadde en del slike blødninger på det tidspunktet. Jeg hadde (har?) pco og dermed sjeldne eggløsninger og mens, men med jevne mellomrom småblødninger.

Jeg var helt sikker på at jeg ikke var gravid siden jeg hadde tatt tempen og ikke fått noen stigning (dessuten mener jeg å huske at det var samleieforbud??). Jeg forklarte dette og da var det helt greit at jeg ikke fikk mensen og forsøket kunne greit gå sin gang...

Det er riktig som yogi skriver at det er viktig at man ikke er gravid, så det bør sjekkes.

Nå mener de at det heller ikke er så farlig at man blir gravid i sprayperioden-forskning viser at det ikke har noen innvirkning på forsteret. På mitt forsøk på Røde Kors var det ingen samleieforbud og de mente at en graviditet under spraying var helt greit.

En kvinne med normale eggløsninger og mens og 28 dager syklus, bør imidlertid få mensen ca en uke etter spaystart. (forutsetter at spraying starter på dag 21 i syklusen).

Klem fra Margreth

Hei på deg cemi.

Jeg husker ikke helt om jeg har fortalt deg at mitt forsøk (uten mens - baren liten sporblødning) var veldig veldig vellykket!!! Resultatet er en liten gutt som snart blir 3 år!

Ser at du har vært urolig ang dette på andre innlegg her...vil bare berolige deg - du skal se dette går bra uten mensen, men ta en graviditetstest for sikkerhet skyld... De lærde strides om både det ene og det andre det ser vi stadig vekk...Stol på at det legen din sier til deg er riktig i forhold til deg og din diagnose!!!

Lykke lykke til nok en gang XXX!!!

Klem fra Margreth

Gjest cemi på 3 spraydag

Hei cemi.

Klem fra Margreth

Vi har kjøpt en pakke med kondomer så det blir ingen graviditet tror jeg med det,jeg har skjelden eggløsning med syklus ¨på ca 40 dager.Men det siste halve året har det vært 2 mnd syklus.

Så da går det sikkert greit å ikke få mens under sprayinga.

Annonse

Ja, mensen måtte komme først. Vi reiser IKKE til Ullevål mer, RH er best!

Lykke til!

Hilsen,

Hvorfor måtte mensen komme først?Trodde det holdt å bruke kondom jeg. Du byttet sykehus fordi du ble veldig overstimulert,hvis jeg ikke tar feil da?De må hvist ha mensen først på de andre sykehusene også,og det er noen som bruker Ullevål som ikke må så det må være noe rart der.....hmmm....

Jeg har ikke fått snakket med de igjen da jeg har hatt det travelt med skolestart her.

Hvorfor måtte mensen komme først?Trodde det holdt å bruke kondom jeg. Du byttet sykehus fordi du ble veldig overstimulert,hvis jeg ikke tar feil da?De må hvist ha mensen først på de andre sykehusene også,og det er noen som bruker Ullevål som ikke må så det må være noe rart der.....hmmm....

Jeg har ikke fått snakket med de igjen da jeg har hatt det travelt med skolestart her.

Det er slik at du må ringe inn første mensdag, slik at de kan planlegge programmet for deg videre framover. Dette måtte jeg gjøre begge gangene jeg skulle til Ùllevål, slik at jeg var sikker på om det var min tur på lista. Det samme har regelen vært på RH: Det stemmer at jeg var litt overstimulert, men det var ikke grunnen til at jeg flyttet fra Ullevål til RH. RH har for meg all den info og medmenneskelighet som det var totalt mangel på ved Ullevål!!!! På RH er de bare noe helt for seg selv positivt sett!!

Håper at du ble litt klokere,-bare spør i vei!!

Klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...