aviva Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 en ting til som kan illustrere hvor likegyldig jeg er: gidder ikke engang stumpe røyken enda jeg VET det kanskje kan bedre sjansene. har nemlig slutta å røyke så mange ganger fordi jeg har ønsket å bli gravid- men jeg har jo aldri blitt gravid, så nå gidder jeg ikke det heller! føler liksom ikke det er noe poeng i det heller! ok jeg røyker mindre nå, men gidder ikke slutte for n¨te gang. blir jeg gravid slutter jeg på flekken! men vil liksom ikke la meg "lure mer". alle mine røykfrie perioder har jo ført til- ...ingenting. og å kjenne etter "festesmerter" i underlivet orker jeg heller ikke. har gjort det i 6 år nå. ja ja drikker ikke alkohol ihvertfall. og jeg spiser folatpiller! hurra. fortjener diplom. not! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dipsey Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 ....du røykte mens du holdt på med medisinene også?? Og hva slags medisiner du brukte?? Var eggene påvirket av røykingen? Holder selv på med 6 dag på Gonal F. Har syndet nå og da med en og to, og lurte på om det hadde så veldig mye å si. Det jeg er redd for er at eggene skal bli påvirket og av mindre og dårligere kvalitet. Men det er ikke bare bare når alt av venner røyker og der sitter en som en amøbe... Vel, lurte bare litt på din erfaring rundt det. Håper du har det bra og at du blir poitivt overrasket om ikke så lenge... ) Koz fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-324589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviva Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 ....du røykte mens du holdt på med medisinene også?? Og hva slags medisiner du brukte?? Var eggene påvirket av røykingen? Holder selv på med 6 dag på Gonal F. Har syndet nå og da med en og to, og lurte på om det hadde så veldig mye å si. Det jeg er redd for er at eggene skal bli påvirket og av mindre og dårligere kvalitet. Men det er ikke bare bare når alt av venner røyker og der sitter en som en amøbe... Vel, lurte bare litt på din erfaring rundt det. Håper du har det bra og at du blir poitivt overrasket om ikke så lenge... ) Koz fra hei dipsey! ja jeg har dessverre røyka hele tiden, ca ti om dagen- også under medisiner. jeg brukte som deg gonal f sprøyter. grudde meg egentlig litt til å ta ut egga og få høre hvor forferdelige dårlige røykeegg jeg hadde... men neida! åtte flotte egg, hvorav syv ble befrukta. fikk masse skryt av de, delinga gikk greit (ihvertfall for de fleste) og to var i knallform og ble satt inn da de hadde delt seg i åtte. de lå helt etter skjemaet som de sa. helt ærlig, med fare for å pådra meg mange anti-røykere på nakken, så tror jeg ikke denne røykinga har et fnugg å si for kvaliteten på egga! det er ikke engang bevist at menn som røker har dårligere sædkvalitet (ja kanskje en liten prosent eller noe). er egga bra er egga bra. tenk så mange i norge som ikke ville blitt gravide hvis røyken hadde skylda! selvfølgelig vet jeg at kvinner som røyker kan bruke lenger tid på å bli gravide (det er jo en kjent sak)- men 6 år ! hah. nei. barnløsheten vår er det nok helt andre grunner til. jeg hadde faktisk tenkt å slutte røyke da jeg fikk egga inn igjen-for å bedre forholda i livmora, bedre blodsirkulasjon osv,- men hvis du leste innlegget mitt skjønner du at jeg orker bare ikke. ikke h dårlig samvittighet for at du tar deg en røyk i ny og ned, men halleluja jeg skal slutte på minuttet hvis det viser seg jeg er gravid. !! før jeg har fått svaret ser jeg ikke noe poeng. er deprimert nok fra før,som sagt har jeg slutta mange ganger-uten resultat av min "sunne livsstil" lykke til ! skriv gjerne igjen. vi slemme røykere må kanskje holde sammen her. PS. hadde eggkvaliteten vist seg å vært dårlig ville jeg nok kjent et snev av samvittighet, selv om det ikke er sikkert det har noen sammenheng med en sigarett en gang i blant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-324805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviva Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 ....du røykte mens du holdt på med medisinene også?? Og hva slags medisiner du brukte?? Var eggene påvirket av røykingen? Holder selv på med 6 dag på Gonal F. Har syndet nå og da med en og to, og lurte på om det hadde så veldig mye å si. Det jeg er redd for er at eggene skal bli påvirket og av mindre og dårligere kvalitet. Men det er ikke bare bare når alt av venner røyker og der sitter en som en amøbe... Vel, lurte bare litt på din erfaring rundt det. Håper du har det bra og at du blir poitivt overrasket om ikke så lenge... ) Koz fra hei. ville bare si en ting til mitt "forsvar"... så du ikke skal tro jeg gir totalt f... i dette med røykinga... har halvert forbruket mitt pga dette forsøket. allikevel er det ti om dagen.. så jeg har vel kanskje på min lille måte vært litt "flink" også... var nemlig storrøyker før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-324860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulla Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hei. Jeg synes alle dere som slutter å røyke eller ihvertfall kutter ned er flinke. Selv har jeg kutta helt for øyeblikket. Kvaliteten på eggene var så dårlig sist at det ikke ble befruktning en gang. Det skal ihvertfall ikke skje igjen. Fanden ta den nikotinen. Skal snart begynne på nytt forsøk og går det ikke denne gangen, så skal ihvertfall jeg ta meg et par røyk. Lykke til aviva. Smil til verden og den smiler til deg. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-324891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviva Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Hei. Jeg synes alle dere som slutter å røyke eller ihvertfall kutter ned er flinke. Selv har jeg kutta helt for øyeblikket. Kvaliteten på eggene var så dårlig sist at det ikke ble befruktning en gang. Det skal ihvertfall ikke skje igjen. Fanden ta den nikotinen. Skal snart begynne på nytt forsøk og går det ikke denne gangen, så skal ihvertfall jeg ta meg et par røyk. Lykke til aviva. Smil til verden og den smiler til deg. Klem hei! så synd det ikke gikk forrige gang. skjønner godt du har kutta røyken nå, og skjønner deg også godt hvis du begynner å røyke igjen hvis det heller ikke går denne gangen! jeg tenker nok litt som deg også, for går ikke dette IVF forsøket, vil nok jeg også kutte totalt neste gang, av frykt for at det var røyken sin feil... men som du leste så hadde jeg topp eggkvalitet så da blir motivasjonen om mulig enda mindre hos meg... ble det ingen befruktning av egga? det har jeg lest er uhyre skjeldent sjer! blir det icsi da eller?.. lykke til til deg også! og takk for oppmuntrende ord. skal forsøke å smile selv om jeg snart ikke gidder det heller... klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-325096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -iu Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 hei dipsey! ja jeg har dessverre røyka hele tiden, ca ti om dagen- også under medisiner. jeg brukte som deg gonal f sprøyter. grudde meg egentlig litt til å ta ut egga og få høre hvor forferdelige dårlige røykeegg jeg hadde... men neida! åtte flotte egg, hvorav syv ble befrukta. fikk masse skryt av de, delinga gikk greit (ihvertfall for de fleste) og to var i knallform og ble satt inn da de hadde delt seg i åtte. de lå helt etter skjemaet som de sa. helt ærlig, med fare for å pådra meg mange anti-røykere på nakken, så tror jeg ikke denne røykinga har et fnugg å si for kvaliteten på egga! det er ikke engang bevist at menn som røker har dårligere sædkvalitet (ja kanskje en liten prosent eller noe). er egga bra er egga bra. tenk så mange i norge som ikke ville blitt gravide hvis røyken hadde skylda! selvfølgelig vet jeg at kvinner som røyker kan bruke lenger tid på å bli gravide (det er jo en kjent sak)- men 6 år ! hah. nei. barnløsheten vår er det nok helt andre grunner til. jeg hadde faktisk tenkt å slutte røyke da jeg fikk egga inn igjen-for å bedre forholda i livmora, bedre blodsirkulasjon osv,- men hvis du leste innlegget mitt skjønner du at jeg orker bare ikke. ikke h dårlig samvittighet for at du tar deg en røyk i ny og ned, men halleluja jeg skal slutte på minuttet hvis det viser seg jeg er gravid. !! før jeg har fått svaret ser jeg ikke noe poeng. er deprimert nok fra før,som sagt har jeg slutta mange ganger-uten resultat av min "sunne livsstil" lykke til ! skriv gjerne igjen. vi slemme røykere må kanskje holde sammen her. PS. hadde eggkvaliteten vist seg å vært dårlig ville jeg nok kjent et snev av samvittighet, selv om det ikke er sikkert det har noen sammenheng med en sigarett en gang i blant. Røyking er årsak til 2 av 3 graviditeter på utsiden av livmora 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68711-likegyldig-igjen/#findComment-325683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.