returnert Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Kjære min elskede! Ekteskapet er over! Jeg vet det, jeg skjønner det, jeg aksepterer det! Vi har levd separert i ett år! Men gå videre? Hva er det? Vi møtte hverandre allerede som barn, Vi var spennende for hverandre i ungdommen! Vi elsket hverandre og barna vi fikk! Det var gode år, slitsomme år, rike år! 20 år! Vi var fornøyde, vi ble misfornøyde! Jeg så deg nok ikke, blind av kjærlighet, For blind til å se at jeg også krevde… Krevde alt for mye, der du var sliten.. Følte deg presset, til lidenskap, til å gi tilbake! Jo, jeg ga virkelig mye, det sier du selv! Men, det var ikke riktig forhold mellom Det å gi, og det å vise skuffelse over at du ikke orket å gi igjen. Så du falt for fristelsen til å ta imot en annens oppmerksomhet. Du visste ikke at jeg visste, at jeg hadde sett deg og ham… Ikke en gang, men mange… i lidenskapens rus. Jeg gjemte det inni meg, sa det ikke Jeg drepte meg selv, og resten av din kjærlighet til meg… Ved å ta ut frustrasjonen i andre saker Fremfor å be deg spille med åpne kort… Joda, du hadde jo rett i at jeg ble kontrollerende og sjalu… Du kom tilbake til meg, flere ganger… Senest i sommer! For tredje gang! Men du forlot meg igjen! Og, ja, jeg var svak! Krevde noe av deg! Du orket ikke! Ikke så fort! Du var jo glad i meg! Men jeg klarte ikke å se at jeg fortsatt krevde… I dag er det for sent! For sent å prøve igjen! For sent å presentere for deg deg kjærligheten jeg har. Uten forbehold, fullt i stand til å tilgi! Fordi jeg vet selv hva jeg gjorde feil! Så, gå videre? Du vil ha meg som venn, BARE venn! For du klarer ikke noe mer. Klarer ikke finne lidenskap med meg? Nei, det er nok riktig! Ja, jeg ønsker å være din venn! Jeg ga deg mitt liv, mitt løfte! Men jeg er også glad i meg selv, den jeg er! Er du, min elskede, glad i deg selv? Det ønsker jeg for deg! Jeg vil ikke utslette meg selv! Jeg vil leve! Jeg vil elske! Å elske, for meg, er ikke å leve FOR lidenskapen! Å leve er ikke å lete etter lidenskap og følelser! Lidenskap er de små, små øyeblikk av sanseløse kriblinger Lykke er de fine små glimt av velvære. Det er ikke for meg en tilstand jeg søker, de kommer til meg! Når jeg tar imot de små…. Øyeblikkene. Derfor vil livet mitt likevel være rikt! Med deg som venn, kan jeg leve for meg selv Like vel som du kan leve for deg selv! Men jeg kan også leve for deg og barna! Og føle lykke, alene men ikke ensom! For, for meg vil lykken være å gi! Gi for gleden det er å se alt som blir tatt imot! Vite at jeg tilslutt SÅ MEG SELV! Slik at jeg ble kvitt bitterhet mot deg, mot ham! Straffe meg selv, sier dere? Nei, langt i fra! Kanskje hun, min elskede, som jeg etter tyve år aldri Slutter å elske, som fortsatt får hjertet mitt til å hoppe, Ser en dag at jeg faktisk virkelig ville være den hun ønsket, Men som også måtte være meg selv! Hipp, hurra! Jeg er meg selv! Jeg har ikke forandret meg selv! Jeg har bare hatt 2 år på å forandre mine reaksjoner! Mine tanker og holdninger! Men, akk, er det nok å være glad i hverandre i dag? Er de små øyeblikk av nytelse å betrakte som lidenskap? Er det sanseløse små øyeblikk av lykke lenger? Eller skal jeg også tvinges, presses til å bruke resten av mitt voksne liv til å LETE etter rusen av forelskelse? For ellers svikter jeg vel meg selv? For jeg fortjener vel bedre? Jeg må vel ha noe bedre enn bare å ha det godt? Trygt? Deilig? Oppturer og nedturer, fysj og fy? La oss smile til verden og hverandre! Smil til din kjære! Let etter grunnene til å IKKE anklage… Jeg vil smile til min, kanskje hun smiler igjen En vakker dag……. Hva vil jeg? Med dette? Vet ikke! Kanskje noen vet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68721-mitt-valg-%C3%A5-v%C3%A6re-glad-i/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Ærlig og flott innlegg. Vi må ta vare på øyeblikkene, det er jeg enig med deg i. Masse lykke til på ferden:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68721-mitt-valg-%C3%A5-v%C3%A6re-glad-i/#findComment-323898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på andre siden av gjerdet.. Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvordan klarer du å tenke slik? Detter er noe av det ærligste og sterkeste jeg har lest på lenge! Ønsker deg alt godt, og det er synd for hun som ikke klarer å se hvilken unik mulighet hun har til å oppleve lykke (se den) med en slik mann! Herlig at du klarer å stå på egne ben, være hel og sterk med bevissthet om egen evne til kjærlighet og liv! Gi oss flere slike menn!!! Ikke gjem deg bort! Samtidig kjenner jeg igjen noen av mine egne svake punkter, og kan ikke la vær å tenke på endel holdninger fra våre kvinneblader! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68721-mitt-valg-%C3%A5-v%C3%A6re-glad-i/#findComment-324191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.