Gå til innhold

Vondt i hodet

Anbefalte innlegg

hei

Eg er ei jente på 16 år som har mykje vondt i hovudet. I høst fekk eg mitt fyrste migreneanfall, men har bare hatt det ein gong etter det. Likevel har eg ofte vondt i hovudet. Eg et nok, drikk nok, søv ikkje for lite og har lite stress i kvardagen. Augene er det heller ikkje noko gale med. Eg kan våkne ein morgon og kjenne at denne dagen blir ein vondt-i-hovudet dag. Det kjem og varer, men det går opp og ned. Det er liksom ikkje like vondt heile tida. Eg lurar på kva det kan være? Det er ikkje noko med at eg går med håret i strikk, for det gjer eg ikkje...

Dersom eg går til lege, kan han då finne ut noko? eller må eg berre leve med dette? det er ikkje noko kjekt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6873-vondt-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei Shining!

Kanskje er det spenningshodepine du sliter med? Det er det mange som gjør, uten at man nødvendigvis trenger å være så stressa. Kanskje skyldes det at man rett og slett sitter feil på skolen eller jobben, slik at muskelstramninger gir hodepine.

Er en del plaga med spenningshodepine sjøl, og vet hvor ubehagelig det kan være.

Om du synes det er plagsomt er det ikke noe galt i å gå til lege. Han kan eventuelt gi deg en rekvisisjon på fysioterapi.

Kanskje blir du sendt til andre undersøkelser hos spesialist om legen er i tvil.

Håper du får hjelp etter hvert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6873-vondt-i-hodet/#findComment-34534
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til Shining ang vondt i hodet

En slik hodepine du beskriver kan ha sammenheng med stiv muskulatur i nakke/skuldre, men sees også hvis du er blodfattig eller har lavt blodtrykk.

Det virker som din migrene arter seg anderledes. Dessuten har du også fått sjekket synet og kan heller ikke angi noen typer for stress eller tegn på mangler eller annen sykdom. Endel typer av hodepine finner man ikke alltid ut av dessverre, men en ny sjekk hos legen din vil nok være nyttig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6873-vondt-i-hodet/#findComment-34567
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...