Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fått typisk dataarmer med betennelse i nakke, skuldre hender og fingre, og ikke bare er det grusomt vondt, men kunne ikke være mer ubeleielig. jeg går på It studier, og trenger virkelig armer som fungerer.

Jeg var til lege og fikk en kur med Brexidol som jeg skulle forsøke i 5 dager. Jeg merker litt effekt, og bruker dataen minst mulig samtidig, men må jo arbeide med den.

Kan det hjelpe meg med kortison sprøyte? Jeg tenkte også begynne og trene svømming igjen, for og få litt mer allsidige bevegelser.

Jeg vet at det er mange motforestillinger mot kortison, men er det skadelig med bare en sprøyte? Og hvis det kan være effekt av det, kan jeg be om det fra legen?

Håper legen kan gi meg noen tips i hvordan ellers bli kvitt dette.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6877-kortison/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til Nellie ang Kortison?

Kortison kan være et ypperlig medikament til behandling av denne type muskel- og senesmerter. Det skal brukes med fornuft, men det oppstår svært sjelden bivirkninger ved kortidsbruk i "riktige" doser. I ditt tilfelle vil jeg nok anbefale kortison i tablettform som en kur fremfor lokal injeksjon- hvis ikke "betennelsen" er begrenset til et ganske lite område.

Forøvrig er det nyttig med mye tøyninger, stretching og gjerne svømming og annen allsidig bruk av muskulaturen.

Du bør snakke med legen din om nevnte behandling, men jeg kan ikke garantere at han/hun vil velge samme behandling som jeg foreslår.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6877-kortison/#findComment-34568
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...