Gå til innhold

Jobben ødelegger samlivet

Anbefalte innlegg

Gjest sur og lei

Jeg jobber som lærer på en ungdomsskole. Ungene kan være ganske vanskelige noen ganger, og jeg har problemer med å legge av meg frustrasjon, irritasjon og andre negative følelser når jeg kommer hjem... noe som resulterer i at jeg kan være skikkelig grinete mot mannen min.

Noen som har råd for hvordan man kan lære seg å "legge jobben fra seg på jobb" ? Meditasjon, teknikker? Hva som helst? Kommer ikke til å skifte jobb med det første - og ikke partner heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69127-jobben-%C3%B8delegger-samlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er jo inne på løsningene sjølv, du seier "meditasjon, teknikker"... lær deg å meditere dersom du føler det er ein interessant metode! eller forsøk når du kjem heim fra jobb å legge deg ned på eit rolig, uforstyrra sted og lag mentale bilder av kor du "plasserer problemene". ei veninne av meg såg for seg at ho putta symboler for problemene inni bobler som ho hang opp over seg, og tenkte "der kan du henge så lenge, så slipper eg å bære på det". sjølv har eg sett for meg skrivebordet på dataskjermen, laga "ikoner" for tankene og sett for meg kordan eg drar ikonene ned i papirkurven på skjermen. det er nok like mange teknikker som folk, har man lett for å fantasere og sjå for seg bilder, så kan man lett finne teknikker sjølv, uten meditasjonskurs el.l.

lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...