Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er en kvinne på 32 år. Jeg sluttet med p-piller for to måneder siden, fordi vi prøver å bli gravid. Jeg skal på ferie til USA 20. september, og skal selvsagt ha mensen i denne perioden. Det jeg lurer på, er om det er noen medikamenter man kan ta som forsinker mensen når man ikke går på p-pillen?? Det vil være veldig irriterende å ha mensen da, så jeg kunne tenkt meg å forskyve den en ukes tid.

Er det noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69355-forsinke-menstruajon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Der er to muligheter for å endre din syklus.

Den første metode er den beste, men du er muligens for sent ute, I mensen før (som allerede kan ha startet) begynner du med p-pille første mensdag og tar den i f.eks. en uke, så stopper du. Du vil da få en liten blødning og neste menstruasjon vil komme ca fire uker etter denne blødning.

Er man sent ute som det muligens er tilfelle med deg, starter du med Primolut-tabletter (1x3) helst en uke før ventet menstruasjon og fortsetter til ca to dager før du ønsker mensen. Noen kan få PMS-plager på denne behandlingen, derfor er første metode å foretrekke. Du bør være sikker på at du ikke er gravid, når du bruker Primolut. De må kjøpes på apotek med resept..

God tur, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69355-forsinke-menstruajon/#findComment-330165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...