Gå til innhold

Alders- og kulturforskjell

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe vits i å såre folk unødvendig. Det er ikke det samme som å dulle.

Du skal selvfølgelig si din mening men det er mange måter å si en ting på. Jeg blir fort såret når folk bare buser ut med ting.

Du kunne jo ha sagt at dersom hun tenkte godt etter var det stor sannsynlighet for at han var ute etter oppholdstillatese og at hun derfor etter din mening hadde gjort det riktige dvs. å bryte med mannen.

Var Mullholland Drive bra? Har ikke sett den.

Mulholland Drive var helt for jævlig drit kjedelig!

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

19

• Dorthe

6

• Luska

2

• MsSophie

1

Mest aktive i denne tråden

En annen ting som er patetisk er at du gudhjelpe meg skriver talentløse innlegg her hver bidige dag. Mener å huske at du er en relativt ung mann. Har du ikke andre ting å ta deg til?

Syns jeg ser sambo sitte her og "dolle" hele dagen. Herregud, det er jo nesten litt komisk at du ikke ser det selv.

Så lenge jeg i 80 % av innleggene mine tjener penger på å sitte her, så er det ikke så ille.

Hehe, du er forresten veldig morsom der du febrilsk forsøker å gripe etter noe å slenge i tryne på meg, uten å klare det :)

Det er snakk om dulling om jeg skal svare på en annen måte enn hva jeg selv føler bare for å spare hennes følelser.

Jeg fatter for øvrig ikke hva du gviner for, men du er kanskje hysterisk av natur.

Helt ok det også. Noen ganger er hysteriske kvinnfolk riktig så artige.

Har du ikke hørt uttrykket "You'll catch more flies with honey than with vinegar?"

Greit nok at folk kan oppføre seg på en måte som gir en lyst til å ta rennefart og stange hue i veggen, men det er faktisk ofte _smartere_ å være litt diplomatisk. Empati meg her og der, jeg er heller ikke så omsorgsorientert, men når cluet er å få noen til å lytte til hva en har å si, så er det ikke alltid like lurt å denge dem i hodet med det, men heller lirke det inn.

Har du ikke hørt uttrykket "You'll catch more flies with honey than with vinegar?"

Greit nok at folk kan oppføre seg på en måte som gir en lyst til å ta rennefart og stange hue i veggen, men det er faktisk ofte _smartere_ å være litt diplomatisk. Empati meg her og der, jeg er heller ikke så omsorgsorientert, men når cluet er å få noen til å lytte til hva en har å si, så er det ikke alltid like lurt å denge dem i hodet med det, men heller lirke det inn.

"Greit nok at folk kan oppføre seg på en måte som gir en lyst til å ta rennefart og stange hue i veggen"

Hehe, en vannvittig morsom beskrivelse på hvordan enkelte kan få en til å føle :)

Ja, det å være diplomatisk funker nok ved de fleste anledninger, men damen over virket klar over at det hun er i ferd med å gjøre ikke ligner grisen, så hun har nok tenkt over dette selv. Hun trenger med andre ord ikke diplomati, men "en på tryne".

Gjest Har ikke nick

Så lenge jeg i 80 % av innleggene mine tjener penger på å sitte her, så er det ikke så ille.

Hehe, du er forresten veldig morsom der du febrilsk forsøker å gripe etter noe å slenge i tryne på meg, uten å klare det :)

Så søtt at du alltid setter disse stakkarslige smiley'ene bak noe du har skrevet forresten.

Er det for å få frem at du prøver å smile til tross for ditt patetiske vesen?

Fortell meg en ting jeg skrev her som er rasistisk.

Alt annet er for øvrig sagt så jeg ser ingen grunn til å kommentere noe av det andre du skrev til meg.

Men det hadde vært hyggelig om du forteller meg hvor jeg har har vært rasistisk, eventuelt hvilken merkelig definsjon du har på rasisme.

Jeg definerer rasisme som hverdagsrasisme, å ha liten som ingen forståelse for andres følelser enn sine egne f.eks.

Men hvorfor tenkte han å misbruke meg, hvorfor misbrukte ikke jeg hans situsjon. Kanskje brukte jeg kroppen hans siden han er hele 15 år yngre enn meg?

Det er en så merkelig holdning hos mange her inne om at jeg ikke vet mitt eget beste, en stereotyping av damer som ikke bare flirter med lyse, nordiske menn at jeg blir skremt av det. Men jeg ba om kommentarer. Jeg tror ikke at mesteparten av dem som skriver herinne er representative for gjennomsnittstankegangen i dette landet.

Annonse

Jeg definerer rasisme som hverdagsrasisme, å ha liten som ingen forståelse for andres følelser enn sine egne f.eks.

Men hvorfor tenkte han å misbruke meg, hvorfor misbrukte ikke jeg hans situsjon. Kanskje brukte jeg kroppen hans siden han er hele 15 år yngre enn meg?

Det er en så merkelig holdning hos mange her inne om at jeg ikke vet mitt eget beste, en stereotyping av damer som ikke bare flirter med lyse, nordiske menn at jeg blir skremt av det. Men jeg ba om kommentarer. Jeg tror ikke at mesteparten av dem som skriver herinne er representative for gjennomsnittstankegangen i dette landet.

nei det er kanskje sant, de fleste av oss er dumme som naut, uten forutsetning for å sette oss inn i andres situsjon. dette er selvsagt et resultat av at vi kun sitter på DOL, uten noen form for sosialt liv, ingen venner, bare nettvenner...

nei du, tror faktisk at om du hadde luftet dette spørsmålet i et annet forum så kunne du blitt meget skremt. her inne har folk for vane å være ærlige og svare seriøst når det er påkrevd, ellers kan man oppleve en litt humoristisk tone her inne, men folk er pokker så seriøse når det trengs.

at den noe sneversynte "Har ikke Nick" kaller SDD arrogant er en ting, men alle har rett til egne meninger, at di ikke alltid harmonerer med ens egne er normalt, men det må man respektere og ikke som i dette tilfelle, stille vedkommende til veggs. det blir for dumt, og vitner om, ja har du sett, arroganse.

når det er sagt, denne "elskeren" din, vær litt forsiktig. det kan jo være at han har skjulte motiver, ikke lett å si, du kjenner ham best, men det "lukter" litt av den saken her...

Så søtt at du alltid setter disse stakkarslige smiley'ene bak noe du har skrevet forresten.

Er det for å få frem at du prøver å smile til tross for ditt patetiske vesen?

Nope, det er fordi jeg finner deg svært morsom...

...men nå må det sies at jeg også ler av mr.Bean.

Hvem som er mest patetisk av oss to kan nok ganske sikkert diskuteres.

"Jeg definerer rasisme som hverdagsrasisme"

Hva hadde noe av det jeg skrev med hverdagsrasisme og gjøre?

Det jeg utfordret deg til var å plukke ut en setning, et avsnitt, eller whatever fra det jeg skrev over, og legge det fram her, og forklare hvorfor det er rasisme.

"å ha liten som ingen forståelse for andres følelser enn sine egne f.eks."

Hva i helvete har det med rasisme å gjøre?

Du spør om noe her, og du får svar. Hvis du ikke liker svarene du får så ikke spør.

"Men hvorfor tenkte han å misbruke meg, hvorfor misbrukte ikke jeg hans situsjon. Kanskje brukte jeg kroppen hans siden han er hele 15 år yngre enn meg?"

Har du egentlig lest det første innlegget du skrev? Isåfall så ser du vel at du sliter med hva du skal gjøre, og det går her helt klart fram at DU ikke har prøvd å utnyttet HAN.

"Det er en så merkelig holdning hos mange her inne om at jeg ikke vet mitt eget beste, en stereotyping av damer som ikke bare flirter med lyse, nordiske menn at jeg blir skremt av det."

Dette har ikke noe med hvor mannen kommer fra å gjøre, men at han faktisk på det nåværende tidspunkt er asylsøker i landet her, og at han med nær 100 % sannsynlighet får avslag på søknaden sin, og derfor trenger en KONE!

(Hvis du er i tvil om mine tall så kan du sikkert søke på nettet å finne tall i forhold til tilbakesendelsesprosenten til Algerie).

" Men jeg ba om kommentarer. Jeg tror ikke at mesteparten av dem som skriver herinne er representative for gjennomsnittstankegangen i dette landet."

Her tar du jævlig feil, og selv de største antirasister ville ikke rådet noen til å rote seg borti en asylsøker.

Du er ekstremt naiv og har allerede bestemt deg, men det er jo bare å gå for det.

Det er ingen her som kan gjøre noe annet enn å gi deg råd du uansett ikke vil høre på.

Så veldig gal er du jo ikke da, du stoppet mens leken var god. Du innså jo selv hva dette var for noe, og at det var galskap og fortsette.

At en kvinne begjærer en mann er vel normalt, og en yngre mann er også normalt. Men å gifte seg med en asylsøker før han har fått opphold er galskap og det skjønte du.

"applaus"

Selvsagt tar jeg ting til meg. Det er en av evnene en så oppegående person som meg faktisk har, men jeg forventer ikke at du forstår hva jeg snakker om.

Jeg tar derimot ikke til meg pjatt fra et overhysterisk kvinnemenneske som ikke har sagt noe konstruktivt i den diskusjonen her, og ikke gjør annet enn å henge seg opp i min patetiske figur.

Og det tar jeg som sagt ikke til meg.

Var ikke det siste innlegget litt mannsjåvinistisk. Denne diskusjonen lukter en del av "jeg vet best" holdning. Jeg får ikke svarene til å stemme med første innlegget. Forholdet ER over, de har bestemt seg for det sammen at det går ikke. Damen ber om kommentarer ikke råd, sannsynligvis for å sette i gang en diskusjon. Hvilken politiske grunner kommer ikke fram, hvor lenge varte forholdet osv. De snakket aldri om giftermål osv. Jeg synes ikke alle kommenterer utifra hennes innlegg, men utifra en generalisering av spørsmåleg.

"Jeg definerer rasisme som hverdagsrasisme"

Hva hadde noe av det jeg skrev med hverdagsrasisme og gjøre?

Det jeg utfordret deg til var å plukke ut en setning, et avsnitt, eller whatever fra det jeg skrev over, og legge det fram her, og forklare hvorfor det er rasisme.

"å ha liten som ingen forståelse for andres følelser enn sine egne f.eks."

Hva i helvete har det med rasisme å gjøre?

Du spør om noe her, og du får svar. Hvis du ikke liker svarene du får så ikke spør.

"Men hvorfor tenkte han å misbruke meg, hvorfor misbrukte ikke jeg hans situsjon. Kanskje brukte jeg kroppen hans siden han er hele 15 år yngre enn meg?"

Har du egentlig lest det første innlegget du skrev? Isåfall så ser du vel at du sliter med hva du skal gjøre, og det går her helt klart fram at DU ikke har prøvd å utnyttet HAN.

"Det er en så merkelig holdning hos mange her inne om at jeg ikke vet mitt eget beste, en stereotyping av damer som ikke bare flirter med lyse, nordiske menn at jeg blir skremt av det."

Dette har ikke noe med hvor mannen kommer fra å gjøre, men at han faktisk på det nåværende tidspunkt er asylsøker i landet her, og at han med nær 100 % sannsynlighet får avslag på søknaden sin, og derfor trenger en KONE!

(Hvis du er i tvil om mine tall så kan du sikkert søke på nettet å finne tall i forhold til tilbakesendelsesprosenten til Algerie).

" Men jeg ba om kommentarer. Jeg tror ikke at mesteparten av dem som skriver herinne er representative for gjennomsnittstankegangen i dette landet."

Her tar du jævlig feil, og selv de største antirasister ville ikke rådet noen til å rote seg borti en asylsøker.

Du er ekstremt naiv og har allerede bestemt deg, men det er jo bare å gå for det.

Det er ingen her som kan gjøre noe annet enn å gi deg råd du uansett ikke vil høre på.

Hvis du ikke liker innlegget mitt så bare la være å svare. Du er ikke ute etter å gi råd, bare være bedreviter og har ikke diskutert med noen bare vist arroganse. Du har ikke mere rett til å skrive innlegg her enn andre. Jeg antar at du er en mann i tyveårene, bruker sannsynligvis arbeidstida di på dette innlegget og andre.

Hva i alle dager vet du hva jeg har bestemt meg for? Hva har prosent av oppholdstillatelse med dette å gjøre? Leste du ikke opprinnelige innlegget eller? Har ikke du lest det svaret mitt også at jeg er ikke norsk statsborger og åpner ingen veier for noen inn i Norge. Det var uvesentlig i første innlegget mitt, men blir vesentlig i diskusjonen her. Jeg tror fortsatt ikke at de som har tid til å bruke dagene på dette er representative for den norske befolkningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...