Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle modige jenter.

Jeg er egentlig bare ute etter et råd. Jeg har bare en eggleder og den er tett. Har vært gjennom 4 forsøk (to fullførte med tilbakesetting av egg) men lyktes ikke. Har et barn fra men skulle så gjerne hatt et til. Har forsonet meg med tanket på at det ikke blir flere og det er greit. Har ingen tanke om å starte nye forsøk (begynner å bli gammel). Men har lyst til å høre andres eventuelle erfaringer med tette eggledere. Finnes det noe som kan hjelpe på? Vitaminer, akupunktur osv. Det er ikke refleksolog der jeg bor, men hadde det vært hadde jeg sikkert prøvd. Er egentlig bare ute etter noe som kan hjelpe på :-) Har jo fått beskjed om at jeg har flotte egg og alt skulle være greit - hadde det bare ikke vært for den egglederen da......

Takknemlig for svar.

Lykke til alle sprayere, stikkere og rugere - blått støv er blåst på dere!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69692-tett-eggleder-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har selv ødelagte eggledere. Dene ene er helt tett, og den andre er delvis åpen, men defekt. Mange har en skadelig væske som samles i egglerden og kan lekke ut og skape dårlige forhold for eggene til å feste seg. Dette burde du utrede og ev. vurdere å fjerne din eggleder.

Jeg selv lyktes i å bli gravid på 5. ivf. forsøket. Tok det siste forsøket hos maigaard i Danamrk hvor de lagde et lite hakk i skallet på eggene (AHA)slik at de lettere skulle klekke for å kunne feste seg.

Dersom deres ønske er sterkt nok om et barn til så ville jeg

1. utredet ev. fjernet min egglederen

2. prøvd en gang til med AHA

Lykke til uansett :-)

Klem fra

Gjest mammami

Hei, renna

Jeg er ikke i akkurat samme situasjon som deg, men litt lignende...

Jeg fikk etter laparaskopi beskjed om at den ene egglederen min er tett, den andre ikke helt tett, men med mye arrvev. Legene regnet det som usannsynlig at jeg skulle kunne bli gravid uten hjelp.

Og det ble jeg ikke heller - før vi etter 4 års prøving hjemme fikk et barn med ivf.

Nå er barnet 2 år, og i løpet av de siste 6 månedene er jeg blitt gravid 2 ganger. Den første gangen mistet jeg i uke 9, nå er jeg i uke 9 på nytt, og håper at det går bedre denne gangen...!

Hva har jeg gjort annerledes? Før det første svangerskapet begynte jeg å ta høye doser vitamin e og c, sink+selen, b-vitaminkompleks, og tran.

Etter aborten har jeg gått til akupunktur, og har i tillegg til de andre vitaminene tatt bidronningggele og beta-karoten. Jeg har droppet c-vitaminene for en stund, etter råd fra akupunktøren.

Ikke vet jeg om dette har hatt noen innvirkning, men det er ihvertfall historien.

Håper det ordner seg for deg...!

Hei

Jeg har selv ødelagte eggledere. Dene ene er helt tett, og den andre er delvis åpen, men defekt. Mange har en skadelig væske som samles i egglerden og kan lekke ut og skape dårlige forhold for eggene til å feste seg. Dette burde du utrede og ev. vurdere å fjerne din eggleder.

Jeg selv lyktes i å bli gravid på 5. ivf. forsøket. Tok det siste forsøket hos maigaard i Danamrk hvor de lagde et lite hakk i skallet på eggene (AHA)slik at de lettere skulle klekke for å kunne feste seg.

Dersom deres ønske er sterkt nok om et barn til så ville jeg

1. utredet ev. fjernet min egglederen

2. prøvd en gang til med AHA

Lykke til uansett :-)

Klem fra

Hei pus,

Takk for svar - det er det jo ingen lege som har sagt til meg at en tett eggleder kan skape dårlige forhold for eggene å feste seg!! Den andre eggstokk/leder ble fjerne pga cyste/endometriose.

Ved siste forsøk på RK hadde to egg utviklet seg til hatched blastocyst (de hadde "klekket" og var klare til å "grave" seg plass i livmora). Fikk toppkarakter på de!! Men det skjønner jeg jo nu at hvis jeg har en eggleder som "forsurer" miljøet så er vel kanskje det årsaken. Iallefall så bor jeg langt nord i landet og med ivf-prisene + flyreise og opphold blir det et for stort innhugg i økonomien til at vi klarer det. (Hvis jeg ikke vinner i Lotto til helga :-)).

Dessuten har jeg på følelsen at når man har fylt 40 (som jeg) så blir man på en måte avskrevet. Jeg var 38 når jeg fikk diagnosen. Men hvem kan søke meg til utredning (på nytt) pga egglederen?

Hilsen fra ei tankefull....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...