Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sandrabullock

jeg er gravid i 5.uke og har det helt grusomt..brukte compueter som prevensjon tok også angrepille og enda er jeg gravid, men en jeg nettopp har blitt kjent med..han vil være sammen med meg, emmen vi kan da ikek starte forholdet slik..dessutemnhar jeg et barne fra før og er student..-,fatter ike hvordan jeg isåfall slal klare det økonomisk..jeg må ta abort men lurer på hvor lant et foster er på veg ved 6 uker...syne sdet er grusomt å drepe det...har betsilt aborter 24 år..skal ta abortpillen men gruer meg, har hørt mye fælt om den

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69695-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Computere (Persona, ladycomp) er kun egnet som prevensjon for par som lever i etablerte forhold, som kan tenke seg barn men gjerne vil vente litt, som har regelmessig syklus og lever et regelmassig liv (mht hvor man sover, døgnsytme osv, i og med at man må ta urinprøve / temperaturmåling om morgenen til bestemte tider osv). Så det er ikke en prevensjon for et par som nettopp har blitt sammen.

Computerene kan heller ikke brukes hvis du nylig har ammet, brukt hormonprevensjon, vært gravid osv.

Det er ikke snakk om et stort foster etter seks uker, selv om jeg godt kan forstå din motvilje mot aborten. Abortpillen gjør deg uvel og kvalm, og setter i gang blødning. Men er ikke værre enn at det går helt fint, det er det mentale (at du kan nagre. være lei deg osv) som er viktig, og som du vil trenge hjelp til (fra kjæresten eller andre).

Pass på at du, etter aborten, ikke har samleie før du har fått bekjed om at det er ok, og at du får satt inn spiral eller annen helt sikker prevensjon. Ikke ha ubeskyttet samleie etter en abort, da er man gjerne ekstra fruktbar! Og det går mange måneder etter en abort før du kan bruke en compter som prevensjon igjen (skal ha hat mange regelmessige sykluser, dessuten høres ikke dete ut som en sikker nok prevensjon for deg). Få satt inn spiral, set p-sprøyte eller noe annet du kan stole helt på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69695-hjelp/#findComment-332666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...