kti Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei ! Kan du fortelle litt om ditt vellykka forsøk ? Og om jeg kan spørre om grunnen til at du må ha eggdonasjon ? Jeg er i fortidlig overgangsalder (arvet) og har vært igjennom ett forsøk tidligere på Ciconia med eggd. som ikke gikk bra. Skal nå prøve ett annet sted (de har visstnok gode "rater") Jeg er fryktelig spent på hva neste uke bringer, og har fått sykemelding av fastlegen så jeg kan roe ting 100% ned ( har en stressende jobb med mye reising) !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70084-til-tanta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tanta Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Vi var også først i samtale med Ciconia. Da der var lang ventetid, fant jeg i mellomtiden om AVA klinikken på nettet. Der var kortere ventetid. Jeg kom i kontakt med AVA i mai 2000. Vi kunne da komme til samtale i løpet av sensommeren\høsten. Så vi var til Åbo i september. Der fikk jeg resepter på hormontabletterjeg skulle ta når de kontaktet oss for donasjon, og mannen min leverte sæd til frys. I januar 2001 fikk vi telefon om at det var vår tur. Etter et par uker begynte jeg da på hormonkur, og var til gynekolog her for å måle livmorslimhinnen. 6. mars dro vi for innsetting. Var liksom litt rart. Alt avhenger på en måte av den korte seansen det er å å sette inn eggene. Vi fikk bare to egg som delte seg bra, så jeg var ganske nervøs for at det skulle gå galt. Etter 13 dager testet jeg positivt, men jeg turte ikke helt slippe jubelen løs. Likevel, man var jo ett steg nærmere. Jeg spurte om je kunne få UL på sykehuset hjemme og fikk det etter 6 uker. Det viste altså TO fostre!! Svangerskapet gikk helt greit. Jeg var i full jobb til uke 29. Da fikk jeg ikke jobbe lenger. Jeg jobber i barnehage, så det er travle dager. To uker etterpå hadde jeg fått høyt blodtrykk da jeg var på kontroll, og ble lagt til observasjon. I uke 33 ble barna tatt med keisersnitt. Det gikk veldig bra. De var vitale og store etter forholda. Han 2000 gr., og hun 1850gr. Vi kom hjem etter 3 uker, og alt har gått greit. Jeg har en kromosomfeil som gjør at eggene ikke utvikler seg. Derfor kan jeg ikke få barn uten eggdonasjon. Får bare inderlig håpe de snart kan tillate det her i lndet også. Vel, bare spør om det er noe mer. Skal krysse fingre og tær for deg til uken!!! Lykke til :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70084-til-tanta/#findComment-336236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.