Gjest Student1 Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 DETTE ER ET ROP OM HJELP!!!! Jeg skriver for ei venninne av meg.Dette innlegget blir litt langt, men jeg håper det er en lege eller noen andre som tar seg tid til å lese dette og gir oss svar. For 2 år siden blei venninna mi bitt av en hund i venstre lår. Hun var på legevakta samme dag og da var benet hovnet opp. Det var tre cm forskjell på høyre og venstre lår. Nå, to år etter, har hun fortsatt sterke smerter i benet, nedsatt følelse rundt bittstedet, hovner fremdeles opp, tåler ikke trykk direkte på stedet, kan ikke ligge på magen eller på venstre side og klarer heller ikke å løfte det, strekke det ut helt eller bøye det. Hun er stadig kald i det venstre benet, framsiden av låret føles stivt og smertende er pulserende, stikkende og skjærende. Hun har fått behandling hos fusioterapeut, men måtte slutte fordi smertene ble verre og førte til kvalme. Hun har også hatt bassengtrening, men dette gikk heller ikke. Hun har prøvd Regitin og Xylocain uten resultat. Prøver nå med muskelstimulering med elektrisk strøm, men det er dessverre ikke store fremgangen. Hun ble også for tre år siden bitt av en vannedderkopp, i syden, i den samme foten som hunden beit. Foten hovnet opp og hun fikk en salve, Feldene 0,5 mg. Kan dette ha noe sammenheng? En lege har uttalt at sannsynligheten for at det er bindevev i såret er stor. Venninna mi har vært ut og inn på sykehus og har blitt kasta fra lege til lege uten resultat. Hun har klart å komme seg ut av rullestolen etter mange år, så ble hun bitt, men vil ikke tilbake til rullestolen. Nå er hun lei smerter og leger som ikke veit. ER DET NOEN DER UTE SOM KAN HJELPE????????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7030-bitt-av-hund-store-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 19. oktober 2000 Del Skrevet 19. oktober 2000 Til Student 1 vedr. smerter etter hundebitt. Høres ut som hun har hatt en kraftig blødning og infeksjon umiddelbart etter bittet. Hat hud-følelsen er varig nedsatt, må hun trolig leve med, trolig er små hudnerver kuttet. Smertene kan også fporklares med nerveskade, men i og med at smerten varierer med bruk av muskelen, vil jeg tro at det fremdeles er arrvev eller kalkdannelse i muskelen som stadig irriteres og hovner opp. Dette bør man kunne finne ut av med ulike bildeteknikker; ultralyd eller MR, og dersom en slik muskel-forandring påvises, kan operasjon nytte. men det høres ut som hun er godt undersøkt, kanskje er dette jeg nevner allerede utelukket. Det er viktig at hun formudler til legen hva disse plagene BETYR for henne, og at hun iallfall er trygg på at det som kan gjøres er gjort. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad. Spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7030-bitt-av-hund-store-smerter/#findComment-34946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.