Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hva er det som må klaffe for at man kan bli gravid?jeg sluttet med p-piller for ca8måneder siden.. har regelmessig sex,jeg har hatt klamydia men min partner har aldri hatt noen kjønnssykdommer.kan jeg være steril?isåfall hvordan finner man det ut?ellers er jeg akkurat ferdig med mensen..jeg er klar for barn...kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70450-hvordan-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bestill legetime for en sjekk

Infeksjoner (etter Chlamydia eller andre infeksjoner) kan gjøre deg gravid. Det er det bare en gynekolog som kan svare på, etter å ha gjort undersøkelser.

Har dere prøvd "effektivt" i åtte måneder, ville jeg bedt om en henvisnoing til gynekolog fra fastlegen min.

Det er viktig mens amn prøver, at man får god oversikt over når en har eggløsning, (ved eggløsningtester kjøpt på apotek, eller kontrollere temperaturen hver måned hele syklusen og legge merker til endringer i skjedeslimet. Dette kan du søke etter og lese om mange steder på nettet). Deretter må dere ha samleie ca annenhver dag i perioden rundt eggløsning, og mannen kan godt være helt avholdende (ikke ha utløsning i deg eller andre steder) en ukes tid før dette.

De fleste har eggløsning ca 14 dager før neste mens.

Sæden lever noen dager (tre-fire?), egget lever et kanpt døgn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70450-hvordan-bli-gravid/#findComment-339472
Del på andre sider

Gjest bestill legetime..

Infeksjoner (etter Chlamydia eller andre infeksjoner) kan gjøre deg gravid. Det er det bare en gynekolog som kan svare på, etter å ha gjort undersøkelser.

Har dere prøvd "effektivt" i åtte måneder, ville jeg bedt om en henvisnoing til gynekolog fra fastlegen min.

Det er viktig mens amn prøver, at man får god oversikt over når en har eggløsning, (ved eggløsningtester kjøpt på apotek, eller kontrollere temperaturen hver måned hele syklusen og legge merker til endringer i skjedeslimet. Dette kan du søke etter og lese om mange steder på nettet). Deretter må dere ha samleie ca annenhver dag i perioden rundt eggløsning, og mannen kan godt være helt avholdende (ikke ha utløsning i deg eller andre steder) en ukes tid før dette.

De fleste har eggløsning ca 14 dager før neste mens.

Sæden lever noen dager (tre-fire?), egget lever et kanpt døgn.

Jeg mener "..kan gjøre deg steril", ikke gravid!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70450-hvordan-bli-gravid/#findComment-339473
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...