nicky Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Pga av mye bæring og stell av min datter, har jeg fått en temmelig vondt på undersiden av venstre underarm. Det er verst ned mot håndleddet, og det merkes særlig på den måten at det føles som jeg får elektrisk støt når jeg strekker armen. I tillegg er jeg nærmest følelsesløs i huden over dette stedet. Og etter en lang dag har jeg vondt uansett hva jeg gjør. Jeg ammer, og derfor kan jeg vel ikke få medisinsk behandling? Men jeg har funnet fram en krukke med enebær-kamfer-salve som skal ha kraftig dybdevirkning på ømme muskler m.m. Dessuten har jeg en slags varmepute som jeg bruker om natten. Jeg lurer på om legen, eller andre kan gi meg råd om hva jeg bør foreta meg. Er nemlig redd dette skal bli kronisk, slik som det er i høgrearmen, hvor det stadig murrer litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7055-akutt-senebetennelse-i-underarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 19. oktober 2000 Del Skrevet 19. oktober 2000 Til nicky. Faktisk er ammende mødre ekstra utsatte for senebetennelser i armene, både pga. hormonendringer, og stadig bæring/holding av barnet. Synes du skal kontakte en fysioterapeut med god greie på senebetennelser i underarm ( ikke alle har det ), og i første omgang få behandling i form av kraftig tverrmassasje. Betennelsesdempende kremer til å massere inn finnes på resept. Dersom du ikke har klar bedring etter noen uker, bør lege kontaktes. Noen ganger kan en liten dose kortison være kurerende, men denne må settes riktig, der den betente senen fester. Dersom det er tommelsenen som er plagsom, er det faktisk kun cortison-sprøyte som kan virke raskt. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad. Spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7055-akutt-senebetennelse-i-underarmen/#findComment-34944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.