Gå til innhold

Hvor mange tester seg?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg kjenner noen. Flere faktisk.

Men det du prater om, kommer vel kanskje heller av mangel på ønske om å dele den ubehagelige erfaringen med noen. Kanskje dine venner og bekjente ikke har så lyst å innrømme chlamydiaen sin eller kjønnsvortene sine for noen...? Da lyver heller mange og nekter blankt, antar jeg.

Jeg ser poenget... i likhet med dårlige eksamenskarakterer er byller og andre grusomheter forneden neppe det folk aller helst serverer i hyggelig lag.

Men likevel, det skulle vært interessant å sett noe statistikk på feltet.

For øvrig er det en skrekkelig ironi i at h*n som har seg en, eneste gang er skikkelig uheldig, mens h*n som jevnt over gir blaffen gjennom et passe langt liv aldri berøres av noe som helst.

Fortsetter under...

Selvsagt er det mange som har fått kjønnssykdom etter ubeskyttet sex - både med og uten fast partner.

Tester man seg ikke så har man jo forsåvidt ingen kjønnssykdom ....... men er jo igrunnen dumt å la være å teste seg med jevne mellomrom. Jenter kan feks. gå i mange år med Klamydia uten symptomer.

Er det nå egentlig så 'mange'? Det var det jeg lurte på innledningsvis, ikke at ikke kjønnssykdommer eksisterer.

Som sagt, jeg har aldri hørt om noen som har fått, ei heller hørt om noen som har hørt om noen osv. - og i likhet med venner og kjente er jeg både voksen og erfaren.

Gjest Tør ikke nå

Et svin, helt klart.

Samme her.Det svinet i helvete hadde duppa´n elsewhere og jeg fikk clamydia som jeg gikk rundt med leeenge. Så jeg måtte fjerne livmortappen for svarte, og det som verre var.

Burn in hell! sier jeg hvis jeg møter svinet igjen!

Jeg leste forresten i går overskriften om en chlamydiaepidimi som hadde spredd seg fra Bergen til Oslo?, jeg skulle lese alt og glemte det, nå finner jeg den selvfølgelig ikke igjen. Tror det var i Nettavisen.

Djeezes... _epidemi_? Høres jo helt vilt ut.

Er det nå egentlig så 'mange'? Det var det jeg lurte på innledningsvis, ikke at ikke kjønnssykdommer eksisterer.

Som sagt, jeg har aldri hørt om noen som har fått, ei heller hørt om noen som har hørt om noen osv. - og i likhet med venner og kjente er jeg både voksen og erfaren.

Statistikken viser at antallet med Klamydia har økt ganske mye de siste årene.

Om jeg eller du kjenner mange er ingen god indikasjon. Som flere her nevner - det er jo ikke noe man sier til så mange andre enn partneren sin vil jeg tro.

Siden man kan gå med smitten i mange år så kan det jo skje selv 'den beste'. Det kan være helt tilfeldig at man oppdager det.

Annonse

Jeg har to venninner på hver sin kant som har fått klamydia. Ingen av dem "ligger rundt", de var uheldig med partneren i faste forhold.

Jeg generaliserer ikke på bakgrunn av disse to tilfellene, men sier heller at DU ikke kan generalisere på bakgrunn av det du vet om dine bekjentskaper. For det første tviler jeg på at du vet alt om vennekretsen din, man pleier ikke å proklamere til hele verden av man har en kjønnssykdom, for det andre spiller tilfeldigheter og flaks/uflaks en stor rolle.

Tror nok at det å gå rundt i uvitenhet, mens det bak i hodet ligger en frykt for smittsom sykdom kan gi psykiske problemer. For det første ligger det en redsel for å ha blitt smittet, for det andre er der en redsel for at du kan smitte andre (noe som kanskje er enda verre). Du tar nok her opp et viktig tema som skulle vært snakket mere om i samfunnet. Mange vil nok sikkert ikke snakke om dette i det hele tatt fodri det føles både pinlig og skremmende. Tror nok ikke at det hjelper å fortrenge redselen.

Nei jeg tar testen FØR ubeskyttet sex, har ikke råd til å føkke med livet mitt( og missliker kondomer sterkt, men må man så må man)

Det er en grei deal for da slipper man noyaen og masn vet at partneren er rein( må være yngre en tre mnd etter sistegang partneren var bortpå noen andre for at det skal være vits, så det er snakk im tillitt også, om ev. partner ikke er noen du kjenner godt nok til å vite om opplysningene stemmer er det bare en utvei føkkings uggent gummi:(, men heyh...funker det og...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...