Gå til innhold

Puregonampull og slanter...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Kul.'

Fikk du tildelt puregon pen også til puregonampullene.

Hvis det er tilfellet vil jeg ikke bruke slantene til slutt, men ta å bruke opp en ampull før du begynner på en ny, slik at du slipper å stikke i ampullen flere ganger. Det var ihvertfall slik jeg ble anbefalt det, tror også det står det i bruksanvisningen til puregon pen. Det viste seg slik som KS sier at der er ca 130-140 ekstra i hver ampull, men litt brukes da til å teste at der ikke er luftbobler før en stikker.

Håper ikke du ble forvirret av dette. Dersom du ikke har Puregon pen - kan du se bort fra dette. Følte bare at jeg måtte imformere deg om det.

Lykke til.

Hei Kul.'

Fikk du tildelt puregon pen også til puregonampullene.

Hvis det er tilfellet vil jeg ikke bruke slantene til slutt, men ta å bruke opp en ampull før du begynner på en ny, slik at du slipper å stikke i ampullen flere ganger. Det var ihvertfall slik jeg ble anbefalt det, tror også det står det i bruksanvisningen til puregon pen. Det viste seg slik som KS sier at der er ca 130-140 ekstra i hver ampull, men litt brukes da til å teste at der ikke er luftbobler før en stikker.

Håper ikke du ble forvirret av dette. Dersom du ikke har Puregon pen - kan du se bort fra dette. Følte bare at jeg måtte imformere deg om det.

Lykke til.

Hei! Ja, jeg har fått puregon penn. Jeg tror jeg skjønner hva du mener med at jeg bare fortsetter på samme ampulle og tar resten i neste osv. Det virket liksom så mye enklere å ta det til slutt. Skal ta 300ie forresten. Er nyskjerrig og må vite alt: hvorfor gjør det noe å stikke i ampullen flere ganger?

Takk for svar begge to.

Annonse

Hei på deg kul!

Enig med skau i at det er lurest å ta ut en og en ampull, og ikke samle opp til slutt. Da blir det nok fort innviklet å legge sammen dosen.

Ellers så lønner det seg å være grådig på den luftboblen.

Lykke til med stikkinga!

Klem fra

Takk for svar! Jeg tror jeg skjønte det nå.

Lykke til du også!

Hei! Ja, jeg har fått puregon penn. Jeg tror jeg skjønner hva du mener med at jeg bare fortsetter på samme ampulle og tar resten i neste osv. Det virket liksom så mye enklere å ta det til slutt. Skal ta 300ie forresten. Er nyskjerrig og må vite alt: hvorfor gjør det noe å stikke i ampullen flere ganger?

Takk for svar begge to.

Hei igjen!

Det gjør ingenting å bruke ampullen flere ganger, men det blir fort vanskeligere å holde oversikten på hvor mange enheter du får i deg.

Men det er ikke noe i veien for at du kan samle opp til slutt. Blir bare litt mer innviklet, og da må du jo skifte opp til tre ampuller for å få i deg 300ie.

Rotete skrevet, men håper du skjønner hva jeg mener.

Klem fra

Hei

Jeg hadde også 300iE ampuller og skulle ta dose på 150.

Jeg fikk ut 2 fulle doser (selvfølgelig..), og den 3 dagen stoppet pennen på 75, dvs jag måtte ta 75 fra en ny ampulle også.

På svarene du har fått virker det som det varierer med mengden, og det er rart!?!?

Hei!

Jeg fikk også anbefalt 300ie-ampuller, skulle ta 10 sprøyter a 150ie, altså 1500ie tilsammen. Trengte ikke 5 ampuller, men derimot bare 4 siden jeg "presset" ampullene. Sparte altså 1 ampull! Og det er jo litt penger for de som ikke får penger igjen...

Ville også tatt de etterhvert, mindre stikking da tror jeg..?

klem

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...