Gå til innhold

Er jeg ikke for "gammel "til å oppleve dette?

Anbefalte innlegg

Gjest snørosa, 43 år

Hei til lesere!

Kort fortalt trenger jeg visse syn og analyser på hva som går feil for meg her i livet.

Ble skilt etter jeg møtte en forelskelse som varte i to år. Stødig dame før dette, gift mange år. Greit nok brudd, både det 2 år gamle som det lange.. Så finner jeg en mann på annonse, vi veksler innerste som ytterste tanker, er vedlig fri og åpen og opplever at dette vil vi satse på.Er ærlige og legger frem alle nisser og troll. Forelskelsen var gjensidig, og det ble snakket om ekteskap også her som i 2-års forholdet. Vi møttes, det kom tårer hos begge, alt var en stor fryd, og vi elsket flere ganger i visshet om at begge var enig og klar for dette.

Stillhet.. etterpå Jeg ber om forklaring på stillheten og får aldri den dag i dag vite årsak til dette.. Tomt, veldig merkelig, vondt. Denne var gift men hadde sagt at en seperasjon var like om hjørnet. Alle mailer handlet om dager etter utflytting og ny jobb.Jeg vet den dag i dag ikke årsaken til at jeg ble kuttet.

Tar mot til meg, og svarer på en annose igjen. Dette skjer jo ikke igjen!! Ikke lenge etter, 2 mnd, er en ny forelskelse, type gjensidig ett faktum. Nok en høyt utdannet mann. Vi fletter drømmer og håp, vi snakker om ekteskap og ord som "for godt til å være sant" fra hans side. Han fikk rett!!! det var for godt til å være sant. Vi møttes, hadde en fabelaktig dag, vi gikk skrittet fullt ut, hadde det normalt og fint sammen. Allerede dagen etter får jeg mail om tvil og usikkerhet hos han.Hva er det som hender?

Jeg vet hvor jeg står hen, får alltid tilbakemeld på at jeg er søt, morsom, ungdommelig osv.Jeg har intressant jobb og mange tillitsverv. Jeg har ikke holdt hemmlig at jeg veier noe mer enn gjennomsnittet, og trener fast og har brunfarge (ironisk sagt).

Min selvtillit har likevel fått en stor skrape, jeg vurderer ikke like trygt lenger, og jeg er fryktelig trist nå fordi jeg har mistet en oppriktig kjærlighet og forelskelse og venn i hver og en av de to siste. Og fordi jeg ikke tør møte noen åpen slik jeg egentlig er. Skeptikeren har vokst seg litt sor inni meg. Er alle menn slik? Bør kloster være neste adresse eller? Eller er menn i nær alder av femti i panikkalder og ser på kravene til partner optimalt,Les; KUN tynne, yngre, da det kommer til stykket.

Jeg vil gjerne unngå denne 4. gang i å feiles.Det er smertefullt og vondt.

trenger trøst.

Fortsetter under...

Jeg tror mange sånne "kontaktannonsemenn" er menn som er ute etter litt spenning i hverdagen, og som ikke er villig til å gå i fra kona!

Du bør satse på å treffe menn på ordentlig, ikke skrive lange brev og utlevere deg på forhånd.

Da vet du FØR du tar skrittet ut om han er ekte, ikke bare en som er flink å skrive svada.

Du bør jo kanskje ikke planlegge så mye FØR dere faktisk har møtt hverandre,

For deg er det kanskej forpliktende hva du sier/skriver på nett - men ikke nødvendigvis for alle.

Du bør jo også uansett treffe en person for å se om det er følelser der - selv om det er kjemi på nett.

Kort summert - du må roe ned tempoet litt .

Gjest snørosa 43

Jeg tror mange sånne "kontaktannonsemenn" er menn som er ute etter litt spenning i hverdagen, og som ikke er villig til å gå i fra kona!

Du bør satse på å treffe menn på ordentlig, ikke skrive lange brev og utlevere deg på forhånd.

Da vet du FØR du tar skrittet ut om han er ekte, ikke bare en som er flink å skrive svada.

takk!

Takk ja for at noen svarer meg meningsfylt. Jeg tar råd på alvor og plukker frem sannhet i det du skriver. Jeg får passe bedre på å styre unna det intense Inni meg. Men har problem med å se "møteplasser" for reality møter. der kejmi er satt på dagsorden fra time en. Ser du har så rett. Skremt av meg selv.

Klem som takk for svar.

Gjest snørosa 43

Du bør jo kanskje ikke planlegge så mye FØR dere faktisk har møtt hverandre,

For deg er det kanskej forpliktende hva du sier/skriver på nett - men ikke nødvendigvis for alle.

Du bør jo også uansett treffe en person for å se om det er følelser der - selv om det er kjemi på nett.

Kort summert - du må roe ned tempoet litt .

Hei!

Du har nok rett. Litt desperat etter å ha blitt alene, uventet. Før hadde jeg valgt brudd, nå ble jeg på "andre siden" av bordet.

Jeg lover å roe ned, ta råd på alvor. Får smøre balsma på sårene mine så lenge. Glad du ikke nevnte kloster *ler*

Lykke til selv og takk for svar.

takk!

Takk ja for at noen svarer meg meningsfylt. Jeg tar råd på alvor og plukker frem sannhet i det du skriver. Jeg får passe bedre på å styre unna det intense Inni meg. Men har problem med å se "møteplasser" for reality møter. der kejmi er satt på dagsorden fra time en. Ser du har så rett. Skremt av meg selv.

Klem som takk for svar.

Kjekke steder å møte voksne menn: Bowling, Dartklubb, Danserestauranter, Helsestudio, Golfklubb, Fotballkamper (!), Bilmiljøer, osv.

Ta med ei venninde og fart litt rundt. Se på det som noe dere to skal ut å gjøre for morro og treffer du noen så treffer du noen! Ikke stress med det.

Plutselig står HAN der ;0)

Annonse

Gjest snørosa 43

Kjekke steder å møte voksne menn: Bowling, Dartklubb, Danserestauranter, Helsestudio, Golfklubb, Fotballkamper (!), Bilmiljøer, osv.

Ta med ei venninde og fart litt rundt. Se på det som noe dere to skal ut å gjøre for morro og treffer du noen så treffer du noen! Ikke stress med det.

Plutselig står HAN der ;0)

hei!

Ja kunsten å praktisere å komme seg ut, og å være tålmodig. Siste er ikke min største egenskap. Trenger jo ikke sitte inne å gi opp troen på ALLE menn, da er veien raskere mot kloster enn en aner kanskje. Har jo bowling, flyplass, motorbane, fotballbane, you name it.. her.

Det første som slår meg er hastigheten i det du/dere driver med. Du/dere planlegger for mye før dere kjenner hverandre. Slike drømmer om fremtiden kunne jeg ikke tenkt meg å snakke så mye om, så tidlig i ett forhold. Det er noe som må komme etter noen år, når jeg ser at partneren virkelig er den jeg søker.

Du skal ha rimelig flaks, hvis du tror at den du treffer skal være den rette, før du kjenner han.

Gjest snørosa 43

Det første som slår meg er hastigheten i det du/dere driver med. Du/dere planlegger for mye før dere kjenner hverandre. Slike drømmer om fremtiden kunne jeg ikke tenkt meg å snakke så mye om, så tidlig i ett forhold. Det er noe som må komme etter noen år, når jeg ser at partneren virkelig er den jeg søker.

Du skal ha rimelig flaks, hvis du tror at den du treffer skal være den rette, før du kjenner han.

Hei!

Sier takk også til ditt bidrag ved å peke på hvor skoen trykekr. Legger meg flat for dette med hastighet, som også de andre her viser til. Jeg får legge til en ting bare, vi hadde fortalt ganske mye om og til hverandre da,og også ting som ingen andre hadde delt før. Mener selv jeg ikke er lettlurt å være, men kjapp i hodet og skepisk. Likevel.

Tar alle gode råd slik en på 43 bør gjøre. Klem som takk.

Hei!

Sier takk også til ditt bidrag ved å peke på hvor skoen trykekr. Legger meg flat for dette med hastighet, som også de andre her viser til. Jeg får legge til en ting bare, vi hadde fortalt ganske mye om og til hverandre da,og også ting som ingen andre hadde delt før. Mener selv jeg ikke er lettlurt å være, men kjapp i hodet og skepisk. Likevel.

Tar alle gode råd slik en på 43 bør gjøre. Klem som takk.

Det at dere har delt endel som kanskje ikke er naturlig å dele på ett så tidlig stadig, betyr ikke at det er den rette du har truffet.

Om den du har truffet er den rette vet du rett og slett ikke før det har gått ganske lang tid. Og i alle fall ikke før etter at dere har bodd i sammen i lang tid.

Da først vil du se hans vaner og uvaner og hans virkelige jeg. Derfor er det viktig med tid og ha ett litt avslappet forhold til det.

Jeg synes å merke "fjortiss-oppførsel hos deg. Du burde gå litt mer langsomt frem. Greit nok å møte menn fra kontaktannonser, nett og lignende, men jeg anbefaler deg ikke å spinne så mange drømmer og ha så store forhåpninger med en gang. M.a.o. - ha bakkekontakt. Ta deg litt tid.

Det finnes menn i den alderen som er ute etter kun et eventyr, og det finnes menn i den alderen som leter etter noe fast.

Gi ikke opp, men vær mer realistisk.

Jeg synes å merke "fjortiss-oppførsel hos deg. Du burde gå litt mer langsomt frem. Greit nok å møte menn fra kontaktannonser, nett og lignende, men jeg anbefaler deg ikke å spinne så mange drømmer og ha så store forhåpninger med en gang. M.a.o. - ha bakkekontakt. Ta deg litt tid.

Det finnes menn i den alderen som er ute etter kun et eventyr, og det finnes menn i den alderen som leter etter noe fast.

Gi ikke opp, men vær mer realistisk.

Slapp av du da .... jeg har tenkt tanken på å være gift (dvs. jeg mååå jo ikke være gift heller) med alle gutta her på DOL jeg - er det dumt av meg?

Gjest snørosa 43

Slapp av du da .... jeg har tenkt tanken på å være gift (dvs. jeg mååå jo ikke være gift heller) med alle gutta her på DOL jeg - er det dumt av meg?

ja..

Jeg har nå en gang vært gift, og JEG var ikke den som tenkte giftemål i hele tatt, men det sier jeg jo ikke i historien over, men NÅ. Derimot ble jeg "tilskuer" av to menn som hintet og direkte fridde, spurte hvordan jeg drømte, tenkte rundt saken. Klart jeg svarte, men også la vekt på at "det var tidlig". Ja, men det føltes så riktig, og kunne ikke forklare annet enn at det skyldtes forelskelsen. To ganske like forklaringer fra disse to menn.

Selv i glasshus tror jeg på ekteskapet, og ønsker den form for ramme rundt ett forhold. Men jeg tenkte ikke slik på det, mer fjernt frem i horisonten. Meningen var, å illustrere hvor langt de to menn gikk, at den ene snakket giftemål enda til når han var gift, den andre hadde det også frem som tema mellom oss. Derfor trodde jeg blindt på dette med følelser og gav meg hen og visste ikke jeg var i fritt fall før jeg lkandet med ett brak. Som sagt, jeg legger meg langflat for å ha gått for fort frem og stolt blindt.

Annonse

ja..

Jeg har nå en gang vært gift, og JEG var ikke den som tenkte giftemål i hele tatt, men det sier jeg jo ikke i historien over, men NÅ. Derimot ble jeg "tilskuer" av to menn som hintet og direkte fridde, spurte hvordan jeg drømte, tenkte rundt saken. Klart jeg svarte, men også la vekt på at "det var tidlig". Ja, men det føltes så riktig, og kunne ikke forklare annet enn at det skyldtes forelskelsen. To ganske like forklaringer fra disse to menn.

Selv i glasshus tror jeg på ekteskapet, og ønsker den form for ramme rundt ett forhold. Men jeg tenkte ikke slik på det, mer fjernt frem i horisonten. Meningen var, å illustrere hvor langt de to menn gikk, at den ene snakket giftemål enda til når han var gift, den andre hadde det også frem som tema mellom oss. Derfor trodde jeg blindt på dette med følelser og gav meg hen og visste ikke jeg var i fritt fall før jeg lkandet med ett brak. Som sagt, jeg legger meg langflat for å ha gått for fort frem og stolt blindt.

Det er det som er skummelt med nett - man kan lett la seg blinde - og man ser jo personen akkurat som man vil se den selv.

Av de personene som er her på DOL som jeg 'kjenner' litt så har jeg dannet meg et bilde - kan tenke meg at det ikke stemmer så veldig med mange av de.

Synes du jeg var for streng? Har du ikke nesten alle Dol-guttene sånn halveis nede i lommene dine allerede da? Hva du gjør med dem er ikke min sak...:-)

Det er det som er skummelt med nett - man kan lett la seg blinde - og man ser jo personen akkurat som man vil se den selv.

Av de personene som er her på DOL som jeg 'kjenner' litt så har jeg dannet meg et bilde - kan tenke meg at det ikke stemmer så veldig med mange av de.

punkyB, vil du gifte deg med meg? ;-)

Gjest snørosa 43

Synes du jeg var for streng? Har du ikke nesten alle Dol-guttene sånn halveis nede i lommene dine allerede da? Hva du gjør med dem er ikke min sak...:-)

nei ikke streng, men uvitede om litt fakta. Jeg har ikke som hobby å sitte på nett og lete til stadighet, men det hendte disse to tilfeller. Jeg er ganske kresen også, så noen fulle lommer ser jeg ikke er saklig. Tror ikke det å være streng er ensbetydende med at du svarer på det jeg faktisk spør etter. Jeg ser at metode for å treffe OG fart har vært omstendigheter som har ført meg der jeg landet. men jeg har evne til å tenke konstruktivt og gjøre noe MED de feil jeg har, og det vil komme flere, bevare meg vel, jeg er ikke sendt som noen dommer til å overvåke andre, jeg må lære den veien jeg går. tror jeg har fått råd her jeg velger å etterleve, og sier takk til alle som gad svare på noe som kan hende ikke er intressant en gang, trolig ikke .

åååå - ja kjære - selvfølgelig vil jeg det ! :-))

Putt cona i fryseboksen først da!!

cona har stukket. Har ikke sett noe til henne eller det batteridrevne multiverktøyet på månedsvis. Det merkelige er at jeg får ikke tak i snekkeren lenger, heller.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...