Gjest ikke undertegnet Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 kjære mette moen.jeg fikk satt inn hormonspiral for 3 måneder siden.siden den tid har jeg gått ganske mye ned i vekt,ca.6 kg.veier 51 kg nå og har ikke så lyst til å gå noe mer ned,selv om jeg alltid har vært tynn og spedbygd.kan dette skyldes spiralen?føler meg frisk og rask ellers.er ellers meget fornøyd med spiralen.har hatt ganske vondt i brystene siden jeg fikk satt inn spiral.er det vanlig?jeg er ikke gravid,har testet meg for det flere ganger.jeg brukte p-sprøyte før jeg begynte med hormonspiralen.kan vekttapet skyldes at jeg har sluttet med p-sprøyta?lurer også på om jeg vil få mensen tilbake nå som jeg har gått over til spiral.når kommer den tilbake?har ikke hatt den på noen år,pga p-sprøyta.er det forresten farlig eller galt å ikke ha mensen?jeg er litt redd for at jeg ikke skal kunne få barn eller at jeg skal bli gravid uten å vite det..beklager at dette innlegget ble så langt.håper du kan hjelpe meg.ps har vært hos lege med dette,men de fant ikke ut noe.de mente jeg skulle se det an en stund.på forhånd takk:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70699-ned-i-vekt-av-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det er ikke vanlig med vekttap på hormonspiralen, men som du selv antyder kan det skyldes at du kvitter deg med virkningen av p-sprøyte som hos noen kan føre til vektøking. Ømme bryster med hormonspiral er ganske vanlig i starten, men det gir seg hos de fleste. Det kan gå mange måneder, opp til et år før mensen kommer tilbake etter bruk av p-sprøyte. Hos ca 20% blir mensen borte med hormonsprøyten, andre får sjeldne og svake blødninger. Det er derfor umulig å si hvordan det vil gå med deg. Når hormonspiralen fjernes vil forholdene normalisere seg i løpet av få dager og fruktbarheten blir som før. Da blir det et spørsmål om det til den tid vil være restvirkning av p-sprøyten. Du ble kanskje ikke så mye klokere av dette svaret, men med p-sprøyte i historien er det ikke mulig å si det mer eksakt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70699-ned-i-vekt-av-hormonspiral/#findComment-342902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.