Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg lurer også på om noen har hatt fryseforsøk i det siste? For det får ikke vi på St. Olav enda. "Ring tilbake om en uke!" er svarene vi får når vi ringer...etter atter en uke.

Nå begynner jeg å bli litt irritert!

Sykehuset vil vente til de vet mere; hvem skal betale, skal det være en del av første forsøk, skal det være et eget forsøk, o.s.v....

Men, HVIS det skal gå som eget forsøk, da vil jeg "spare" de eggene i fryseren til jeg er ferdig med de 3 første forsøkene (for fryseforsøk er jo mye billigere å betale selv....)

HVA SKJER?!!? Har noen mere informasjon enn sykehuset her i Trondheim? Det haster litt, siden jeg allerede har kjøpt inn eggløsningstestene. De skal brukes om en uke.....

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hørte om dette på chatten igår og ble helt målløs!

Hvorfor kan de ikke bare ta betalt inntil videre da, så kan man heller få refundert pengene hvis det skal inngå i forsøket de ble fryst ned på.

Lurer på hva de skal gjøre med meg da, har hatt 2 forsøk og et fryseforsøk og holder nå på med 3. forsøket. Hvordan stiller problemstillingen seg da mon tro? Hmmm...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/#findComment-341469
Del på andre sider

Hei på deg maxima!

Du og jeg er nok i akkurat samme bås. Vi venter også på egg som ligger godt forvart i fryseren på St.Olav. Det er ca.fire uker siden jeg begynte å ringe på de, og får akkurat samme svar som du. Prøv igjen neste uke.... Veldig frustrerende for nå er jeg virkelig KLAR til å prøve på'n igjen. Synes at sykehuset kunne "lagt seg litt mer i selen" for å få en avklaring på dette her. Jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvem de venter å høre fra. Nesten så en har lyst til å prøve å få tak i disse byråkratiske kontorrottene selv. Typisk at de som sitter å lager regelverket ikke har med seg fagpersoner så de vet hva dette gamet innebærer.

Skal fryseforsøket telle som eget forsøk vil jeg også ta det etterpå, men det spørs jo også hva sykehuset sier om dette, og ikke minst hva de som sitter over de finner på.

Men det må da forhåpentligvis være en eller annen av alle de her inne som har noen opplysninger fra andre sykehus ang. fryseforsøk????

Ellers så vil jeg ønske deg lykke til. Håper vi får frigitt gisslene våre snart. Jeg hører de roper og skriker for å komme tilbake til en god og varm livmor.

Og gi for all del lyd fra deg når du hører noe. Vi får bare mase videre..

Klem fra en utålmodig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/#findComment-341768
Del på andre sider

Vi har fem egg liggende i fryseren på Haukeland. Mannen har pratet med både dem og Helsedepartementet om både hva et frysforsøk vil koste + en del andre ting. Når det gjelder frysforsøk, så er det bare en ting å si: INGEN VET INGENTING!. Er det ikke flott?

Jeg har ikke sånn hastverk med frysforsøket mitt, men er jo veldig interessert i å få vite hva det koster. På Haukeland er de veldig frustrerte over den nye ordningen. De har ikke fått noen svar når det gjelder frysforsøk. Om de har stoppet frysforsøkene, vet jeg ikke noe om, men jeg kan ikke helt tro det heller.

Heidi Langås i Helsedepartementet er også veldig frustrert over få og ingen direktiver om hvordan forholde seg til bl.a. frysforsøk.

Vedtaket om 18.000 var et hastverksvedtak gjordt over natten, og det viser vel bare hvor lite politikerene ante om konsekvensene av vedtaket sitt den gang i mai. Ble jeg forundret? Neeeeeeeeeeeida. :o(

Vi får stå på videre og mase.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/#findComment-341832
Del på andre sider

Snakket akkurat med den berømte Heidi Langås i helsedep. Hun stilte seg uforstående til at St.Olav ikke ville sette igang behandling før de fikk svar fra departementet. Men jeg tror ironisk nok at vi kanskje skal være litt glad også.

St.Olav ønsker at fryseforsøk skal regnes som et 4.forsøk som vi skal betale de faktiske kostnadene for og dermed ikke regnes inn i de tre andre forsøkene. Slik som jeg forstod det på Langås var utgangspunktet at fryseforsøk skulle regnes som ett forsøk.

Om det hadde blitt noen forandring på dette etter at sykehusene hadde tatt opp problemet fikk jeg ikke ut av henne. De hadde lagt frem en ny innstilling til helsedep. men denne var ikke blitt behandlet enda. Hun kunne ikke helt si når det skulle skje heller, men håpet det ble i løpet av noen uker....

Jeg snakket litt med henne ang. fryseforsøk, og dessverre så visste hun ikke så mye om det. I starten skjønnte hun ikke at jeg kunne mene at vi burde ha fryseforsøkene adskillt fra de 3 forsøkene. Det kunne jo ikke være rett at vi skulle få så mange fryseforsøk som vi bare ville. Akkurat som om de vokser på trær...........Måtte forklare at dette var en sjelden ekstrabonus, og at det ikke var sikkert at eggene overlevde frysingen engang. Videre så er det jo minimale medisinutgifter da...

Men dessverre så er det altså slik at de som lager lovene og tar stilling til dette ikke har peiling på hva det innebærer i det hele tatt. Fortalte på en fin måte hva jeg mente om dette også. Det lønner seg å ha med fagfolk som vet hva det dreier seg om og hvilke "tvister" som kan oppstå når en lager lover og regler.

(Nå vet ikke jeg hvem det er som lager disse innstillingene til dep., men hvis det er Langås så hørtes det ikke så positivt ut for oss iom at hun ikke visste hva et fryseforsøk gikk ut på og papirrunde 2 allerede er sendt fra hennes kontor til behandling. Men ta den siste tankebanen her med en klype salt iom at den er et resultat av min magefølelse.)

Langås mente at vi skulle gå hardere på St.Olav, men som jeg sa så vil vel ingen krangle om å få fryseforsøk hvis en dermed bruker opp et vanlig forsøk til mange tusen.

Så la oss få høre hva som skjer på andre sykehus da..!!!

PS: Det hadde kanskje vært en fordel at du ringte også Maxima. Så skjønner de kanskje at det er noen der ute dette virkelig gjelder.

Heidi Langås Tlf. 22 24 87 06

mvh en oppgitt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/#findComment-341865
Del på andre sider

Hei

Jeg tok fryseforsøk på haukeland i januar som jeg betalte 5000,- for. Da de nye reglene tråtte i kraft fikk jeg tilbakebetalt 2000,- fra trygdekontoret. Dette pga. at fryseforsøk er poliklinisk behandling, og der skal ikke beløpet overstige 3000,-.

De har jo selv delt beløpet opp i to max. 15 000,- for medisiner og kun 3000,- for poliklinisk behandling.

På Haukeland ser de på denne behandlingsformen som polikliniskbehandling, og da er jo saken klar 3000,- og ikke en krone mer.

Skjønner bare ikke hva de lurer på. Bare stå på, vi må ikke gi oss på det.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70714-frysefors%C3%B8k/#findComment-341898
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...