Gå til innhold

Hjelp! Kjæresten er sterilisert.

Anbefalte innlegg

Hei! Er ei jente som har fått verdens beste kjæreste - som dessverre etter å ha fått 3 barn med eksen valgte å sterilisere seg (5 år siden). Da vi ble sammen sa han at han ikke tenkte seg muligheten av at han skulle finne noen ny, men at han tror det kan gjøres om slik at han kan få barn med meg. Jeg er nå begynt å tvile på om det stemmer - ønsker meg jo barn, og synes det er synd å bruke tid på å bli glad i han hvis det ikke er aktuelt med barn. Hvis du vet noe om dette, vær så snill å svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70734-hjelp-kj%C3%A6resten-er-sterilisert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du visste at han var sterilisert da dere ble sammen, så syns jeg kanskje at dette er noe du skulle tatt stilling til _før_ du involverte deg seriøst med han?

Hvis du føler så sterk at ønsket om å få barn er større enn ønsket om å være sammen med denne mannen så bør du gjøre deg opp en mening ganske kjapt! Ikke bare for din egen skyld, men ikke minst for hans.

Hvor enkelt det er å "omgjøre" en sterilisering vet jeg lite om, men det handler jo også om han i det hele tatt ønsker flere barn for sin egen skyld.

Jeg håper kjæresten din vet hva du føler om dette? Hvis ikke bør du fortelle han det. Det er viktig at dere snakker sammen og at begges følelser, ønsker og behov kommer på bordet så dere vet hvor dere har hverandre.

Gjest kontakt en urolog

Bestill time hos fastlegen og få en henvisning til urolog. Han kan si om det er mulig å reoperere.

I noen land er det vanlig med operasjon hvor man henter sæd ut operativt, men dette må dere i såfall betale selv. Dette kan urologen også svare på.

Eller du kan få donorsæd satt inn i deg.

Eller dere kan adoptere (er en fantastisk fin måte å få barn på, selv om man ikke opplever det å gå gravid).

Men det viktigste er jo at han har valgt at tre barn er nok, det krever mye å være en god far for de tre barna, o for deres skyld er det kanskje riktig at han ikke får flere? Hvis han har disse halvparten av tiden (eller søker om å få det),har dere jo mange barn som kan dekke store deler av barnebehovet (selv om du ikke har vært med å produsere disse).

Jeg har stor respekt for menn som prioriterer de barna man allerede har, selv om man ikke lenger er sammen med barnas mor. Det er nok av de som lar første kull komme i annen rekke når de etablerer seg på nytt.

• 2 uker senere...

Det er en stund siden du skrev dette innlegget, og jeg ser du har fått gode svar. Vil likevel si deg noe.

Jeg fikk selv en kjæreste for en stund siden, som var sterilisert. Han hadde tre barn med eksen, og sa nøyaktig det samme som din kjæreste sier.

(Har vi hatt samme kjæreste, eller....?)

Han sa at han fullt ut kunne få barn igjen dersom han gjennomgikk en operasjon. Og dette stemmer!! :-) Lucky you. Men vit at prosedyren er svært dyr. Min daværende kjæreste, som tjener godt, hadde ingen problemer med det. (det koster ca 50.000 kr) Men for en som ikke tjener så godt, vil det bli et lite problem.

Ta dette opp med din kjære, og gjør som de andre her sier - kontakt en urolog.

Forøvrig er det billigere i Sverige., Så vet du det.

Jeg og kjæresten fikk aldri barn. Det ble slutt fordi det ble for tøft for meg at han hadde tre fra før. Nå høres det ut som du har overtatt ham, så da får jeg bare si Lykke til ! ;-) hehe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...