Gå til innhold

Hvilken prevensjon skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

sbella1365380086

Jeg er 25, har to barn og fast partner. Vi er enige om at vi ikke vil ha flere barn. Min mann er 30 og vi har snakket om at han evt. kan sterilisere seg. For det er jo enklere for en mann enn for en kvinne (og det er jo mulig og operere det tilbake.) Mitt spörsmäl er: hva kan jeg gjöre? Jeg vil ikke ta pilla de neste ti-ärene (, men uten den har jeg veldig sterke menustrasjons smerter) liker ikke ä putte i meg tabletter hver dag og heller ikke en haug med smertestillendes en uke i mnd. Jeg hadde sett det som en fordel ä ikke fätt menustrasjonen mer i det hele tatt. ER DET MULIG OG OPERERE VEKK LIVMORA EL.L I MIN ALDER?

Min gynekolog anbefalte meg en type "mini-pille" som stabiliserer slimhuden (og hormonene?)i underlivet og som gjör at menustrasjonen vanligvis uteblir. Men da mä jeg jo

("mot min vilje") ta pilla hver dag. Gynekologen min mente ogsä at det er bedre eller sunnere og ha en stabil hormonhusholdning (med eks. p-pille). I tidligere tider hadde de fleste kvinner ingen hormonsvingninger, fordi de stadig var gravide eller ammet. Kan noen si noe til dette temaet. Og gi meg noen räd eller fortelle om egne erfaringer med sterilisasjon og prevensjon etter at "alle barna" er kommet til verden.

Pä forhänd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70788-hvilken-prevensjon-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...