Gå til innhold

Noen andre som har kjent lite/ingen liv i perioder?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 18, og har kjent tydelig liv i to uker nå. Men i de to siste dagene har jeg kjent lite liv, idag tror jeg ikke jeg har kjent noe i det hele tatt. Pleier å kjenne mange spark når jeg har lagt meg, men igårkveld var det helt stille. Blir litt bekymret...

Var på ultralyd for en uke siden og alt så helt fint ut der... Mye sprell...

Er det noen andre som har opplevd dette, eller bør jeg ta kontakt med jordmor/lege så de kan lytte etter fosterlyden? Hva mener dere?

Jeg vet jo at jeg bare kjenner de største bevelgelsene til babyen nå, men synest det er rart at det plutselig er blitt så stille....

Hilsen bekymret førstegangsmamma

Fortsetter under...

Babyen er ikke like aktiv hele tiden, så til tider kan du kjenne få bevegelser. Prøv å drikke f.eks. cola. Dette kan få babyen til å bli litt mer aktiv.

Å gå rundt og være bekymret kan være fryktelig slitsomt. Så om du fortsatt ikke kjenner bevegelser, vil jeg råde deg til å kontakte jordmor/lege for å sjekke fosterlyden. De har stor forståelse for bekymrede gravide, og det er bedre å gå en gang for mye til kontroll enn å gå rundt og være redd.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...