Gå til innhold

Blødninger etter minipilleslutt

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 14 måneder siden. Begynte etter kort tid med minipiller, og fikk mensen tilbake ca. 10 måneder etter fødsel.

Like etter at jeg fikk mensen tilbake sluttet jeg med minipillen, da jeg kunne tenke meg å bli gravid igjen. Forrige gang jeg ble gravid skjedde det ved "første forsøk" etter p-pilleslutt.

Siden jeg sluttet med minipillen (altså for ca. 3 måneder siden) har jeg hatt blødninger minst hver fjortende dag, av varierende styrke. De to siste har vært ganske kraftige.

Jeg lurer nå på hva disse blødningene kommer av, og om det er trolig at jeg har eggløsning for tiden (og kan bli gravid snart). Tok en negativ test for litt siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70796-bl%C3%B8dninger-etter-minipilleslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Minipille-effekten er for lenge siden borte. De meget uregelmessige blødninger kan skyldes hormonforstyrrelser med manglende eller ujevn eggløsning. Unormalt stoffskifte kan også være en årsak. Blødningene kan skyldes unormale forhold ved livmoren. En grundig gynekologisk undersøkelse, evt med ultralyd og evt hormonprøver kan sikkert gi forklaring. Hvis du ønsker å bli gravid skal du ikke akseptere å vente til det ordner seg, men evt få henvisning til gynekolog som kan utrede det.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...