Gå til innhold

Ubalanse i sexlivet - ingen løsning å finne seg en ny?!

Anbefalte innlegg

Leser av et innlegg lenger tilbake i tid om ei jente som var mer seksuell enn typen og hva skulle hun gjøre med det. Og da svarte alle at hun burde finne seg en ny, for om ikke fyren var like seksuell som henne så var det nyttesløst.

Hva slags tull er det da? Man må da lære seg å finne kompromisser her i livet ?

Hvis man har funnet seg mannen man ønsker å leve med resten av sitt liv, så går man ikke å tenker at fordi fyren ikke er like sexglad som en selv så bytter man personen ut?!

Snakk om å putte sex i høysetet da! Et godt liv sammen handler jo ikke BARE om hvor sex man har! Det er jo klart at sex er en del av det samlivet, men kjærlighet er da MYE viktigere! Og har man kjærlighet til et menneske så betyr da ikke sex 10 ganger i uken eller 2 ganger i måneden noe! DET BURDE IHVERTFALL IKKE DET! for et samliv handler om SÅ MYE mer.

Men det er en typisk trend i samfunnet nå til dags at man skal skreddersy et forhold til det nesten perferkte når det gjelder sex.

Men - det hjelper jo ikke. Skilsmissene og kast/bruk mentalitetetn florerer jo mer enn før.

KJÆRLIGHETSLIVET folkens, IKKE SEXLIVET, er det som gjelder!

Lær å leve med hverandre, med hverandres ulikheter. Hvis alt annet enn sexen stemmer, så er det jo mer enn en kan forlange! Noen par krangler så busta fyker, men har allikevel sex så himmelen faller ned.

De kommer uansett ikke til å holde sammen - det er tross alt bare sex.

Noen elsker hverandre dypt og inderlig, men har lite sex.

Og holder sammen hele livet. FOR DE HAR MER ENN BARE SEX Å BASERE FORHOLDET PÅ!

Fortsetter under...

Jeg var en gang i et forhold der det var mye følelser, men der behovet for sex var ekstremt i utakt, han hadde minimal lyst.

Etter å ha opplevd hva det gjorde med min selvfølelse kommer jeg aldri til å vurdere å gå inn i et forhold med en mann som har mindre lyst enn meg. Et forhold skal ikke bare basere seg på sex, men de som har opplevd en partner med lite behov for sex vil nok være enig med meg i at det betyr mye når det ikke fungerer!

Et forhold med sterke følelser og der begge partene har noenlunde samme behov for sex, og også samme ønsker når det gjelder krydring av sexlivet, er helt klart det optimale. Da kommer gnistregnet :-)

Det er ikke enten eller. Det er både og.

sex i et sexuelt forhold er viktig, at det funker og at man har nogenlunde samme frekvensbehov og preferanser, kjærligheten i et forhold er også viktig sammarbeid vanvittig viktig,

man skal ha både den gode sammtalen og sportssex når det er påkrevd.

ja vi har høye krav i dag.. en av hovedgrunnene er at vi som kvinner har fått eiendomsrett til vår egen sexualitet og aksept for at å nyte sin kropp er et basalt behov i mennesket.

Å kunn fokusere på sexen er like teit som å kun fokusere på følesene sex skaper bånd, de to tingene er uavlatelig knyttet til hverandre og adskilt.

Om du hadde en mann som ikke fungerte overhode seksuelt ville du innerst inne i din mørkeste og fuktigste biologiske programering ønske å føde ham sønner?

Dette skriver sannsynligvis ei dame, som føler dette med manglende sex veldig sterkt... og som prøver å mobilisere seg til å leve med det, og finne andre "verdier"...

Helt OK at du bruker et innlegg på DOL, som ren egenterapi, i den prosessen du er inne i...:-)

Annonse

Jeg for min del er totalt uenig med deg...

At sexlivet i et forhold er bra er for meg omtrent like viktig som at kjærlighetslivet er bra. Eller for å si det på en annen måte, sexlivet er en veldig viktig del av kjærlighetslivet for meg. Så jeg ville aldri i livet holdt ut med en som kun ønsket sex en gang eller to i mnd.

Nå er jeg heldigvis ikke i et sånt forhold der sexlivet er dødt heller da :)

Jeg vil ha både kjærlighetslivet og sexlivet bra jeg.

Men for andre er kanskje ikke sexlivet så viktig.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du innbiller deg at du vet hva som er det viktigste i alle andres forhold?

Gjest Kartoffel

Kjærlighet uten sex har jeg vanskelig for å forstå hva er. Sex uten kjærlighet er straks enklere å forholde seg til.

Men i og med at dette omhandler faste forhold: Null sex = null og niks.

Kjærlighet uten sex er f.eks. (med mindre du er veldig spesiell) morskjærlighet, søskenkjærlighet etc...

Uansett - de fleste forhold går vel igjennom perioder der lysten er heller laber. Det betyr ikke at man ikke elsker hverandre...

Kjærlighet uten sex er f.eks. (med mindre du er veldig spesiell) morskjærlighet, søskenkjærlighet etc...

Uansett - de fleste forhold går vel igjennom perioder der lysten er heller laber. Det betyr ikke at man ikke elsker hverandre...

Ok, med kjærlighet mente jeg selvsagt kjærlighet mellom to voksne personer som ikke er i slekt. Det er da det saken gjelder her...?

For meg er manglende lyst et tydelig tegn på manglende følelser. Et enkelt barometer.

Men det er klart... folk må gjerne elske hverandre så mye de greier uten å ha sex for min del. For meg er det umulig.

Gjest Kartoffel

Ok, med kjærlighet mente jeg selvsagt kjærlighet mellom to voksne personer som ikke er i slekt. Det er da det saken gjelder her...?

For meg er manglende lyst et tydelig tegn på manglende følelser. Et enkelt barometer.

Men det er klart... folk må gjerne elske hverandre så mye de greier uten å ha sex for min del. For meg er det umulig.

Aldri si aldri - livet kan by på så mange overraskelser underveis...

Annonse

Aldri si aldri - livet kan by på så mange overraskelser underveis...

Jeg tror ikke det, nei - såfremt vi ikke snakker om impotens, nedfallen livmor og den slags vederstyggeligheter. Men da får jeg heller hente kamferdropsene, spenne meg fast i gåstolen og trille ned på bingoen i stedet.

Gjest Kartoffel

Jeg tror ikke det, nei - såfremt vi ikke snakker om impotens, nedfallen livmor og den slags vederstyggeligheter. Men da får jeg heller hente kamferdropsene, spenne meg fast i gåstolen og trille ned på bingoen i stedet.

Og så tar du med gubben, så kan dere sitte der, hånd-i-hånd og høre numrene bli lest opp.

Ah... kjærlighet!

:-)

og du har blitt lurt av hvem?

du har en naiv holdning til hvor viktig sex faktisk er i et forhold, du undervurderer viktigheten av sex...

beklager, men frykter nok at virkeligheten innhenter deg til slutt...

Hvordan kan gamle inngrodde ungkarer og pripne gjengrodde peppermøer overleve uten sex? De lever da lenge de også?

Og så tar du med gubben, så kan dere sitte der, hånd-i-hånd og høre numrene bli lest opp.

Ah... kjærlighet!

:-)

Nettopp. Men altså... grunnen til at vi kan tilbringe alderdommen med å høre på rekker av nummer er nettopp fordi vi har utført endeløse numre gjennom et langt liv. Så det såh!

PS: Jeg er skråsikker :)

Kjærlighet uten sex har jeg vanskelig for å forstå hva er. Sex uten kjærlighet er straks enklere å forholde seg til.

Men i og med at dette omhandler faste forhold: Null sex = null og niks.

Ekteskapet er et permanent forhold basert på midlertidige behov, tilfeldig sex er et midlertidig forhold basert på permanente behov...;0)

Hvordan kan gamle inngrodde ungkarer og pripne gjengrodde peppermøer overleve uten sex? De lever da lenge de også?

du har et poeng der, men som du sikkert skjønner; de har jo ikke noe å sammenligne med!!!

der er jo som du sier, ungkarer og peppermøer...

Ekteskapet er et permanent forhold basert på midlertidige behov, tilfeldig sex er et midlertidig forhold basert på permanente behov...;0)

Det du sier om tilfeldig sex er jeg enig i. Når det gjelder ekteskapet handler det vel til syvende og sist om fri tilgang til å få dekket behovene. Bortsett fra alle som bommet stygt selvsagt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...