Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Legger inn dette spørsmålet her også:

Koster IVF 18.000 privat i Norge samme hvor mange barn man har fra før?

Hva med en som har f.eks. fire barn fra før,og ønsker flere,får hun da også dekket alt utover 18.000 om hun tar ting privat i Norge etter de nye reglene?

Noen som vet?

Interresant problemstilling!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70972-egenbetalingsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tror ikke ordningen gjelder privat. Eller det vil si medisinene får en vel dekket over 15.000,- men ikke behandlingen.

Videre tror jeg faktisk at alle har rett til 3 behandlinger til maks 18.000,- uavhengig av hvor mange barn man har fra før hvis ikke de har kommet til verden ved hjelp av prøverør (men jeg er på gyngende grunn...)

Vennlig hilsen

Silvana1365380201

Hei!

Tror ikke ordningen gjelder privat. Eller det vil si medisinene får en vel dekket over 15.000,- men ikke behandlingen.

Videre tror jeg faktisk at alle har rett til 3 behandlinger til maks 18.000,- uavhengig av hvor mange barn man har fra før hvis ikke de har kommet til verden ved hjelp av prøverør (men jeg er på gyngende grunn...)

Vennlig hilsen

Tieto har helt rett i at det koster maks 18.000 for tre forsøk uavhengig av om du har barn fra før. Er i samme situasjon selv, og får tre forsøk nå mot de to som ble innvilget i fjor når det var gratis.

Dette med betaling ved private klinikker vet jeg ikke noe om, men skulle tro at medisiner over 15.000 skulle bli dekket. De var jo gratis tidligere selv om man tok forsøket privat...... ?!?

Hilsen fra

Tieto har helt rett i at det koster maks 18.000 for tre forsøk uavhengig av om du har barn fra før. Er i samme situasjon selv, og får tre forsøk nå mot de to som ble innvilget i fjor når det var gratis.

Dette med betaling ved private klinikker vet jeg ikke noe om, men skulle tro at medisiner over 15.000 skulle bli dekket. De var jo gratis tidligere selv om man tok forsøket privat...... ?!?

Hilsen fra

Har du fått dette godkjent av trygdekontoret ditt? Er veldig interessert da vi har en sak med vårt trygdekontor om noe lignende forstår du.

Hilsen

Har du fått dette godkjent av trygdekontoret ditt? Er veldig interessert da vi har en sak med vårt trygdekontor om noe lignende forstår du.

Hilsen

Blander meg litt!Dette er regler som har kommet _etter_ at den nye egenbetalingen på 18.000 kom i drift!

Barn eller ikke,likt for alle,18.000 uansett.Men bare inntil 3 forsøk.

Annonse

Gjest Sspørsmålstegn

Hilsen

Jeg har ikke fulgt din historie, men kansje du har trøbbel med å få dekket pga at du har brukt opp dine tre offentlige forsøk?

Silvana1365380201

Hilsen

Hei Yogi.

Jeg har ikke sendt noe til trygdekontoret ennå, rett og slett fordi jeg er litt treig..... :)

Jeg snakket imidlertid med trygdesjefen ved mitt lokale trygdekontor i sommer, og han hadde foreløpig ikke fått satt seg så godt inn i saken, men fortalte hvordan vi skulle gå fram. Han var veldig imøtekommende, og ba meg huske å legge ved en liste over kjøring, bomutlegg og parkeringsutlegg i tillegg til kvitteringer for behandling og medisiner.

Håper det løser seg for deg, hvis ikke anbefaler jeg deg å ta kontakt med Sosialkomiteen på Stortinget, så får de hjelpe deg med å løse saken!

Lykke til!

Jeg har ikke fulgt din historie, men kansje du har trøbbel med å få dekket pga at du har brukt opp dine tre offentlige forsøk?

Jeg har hatt tre forsøk før 1.1.2002, det stemmer. Den nye ordningen gjelder f.o.m. 1.1.2002. Dvs. at egentlig har vi to forsøk igjen etter det vi hadde i januar. Vi er ikke interessert i å bruke de siste to, men vil ha dekket våre utgifter for det i januar. Helsedepartementet er helt enig med oss i dette, men Rikstrygdeverket er ikke enig.

Jeg kan forresten nevne at dette var søskenforsøk nr. 2.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...