Gå til innhold

han har vært utro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt burde mannen ha tenkt på dette før. Dette er ikke bare kvinnens ansvar, men begge, det er det ingen tvil om og noe annet har jeg heller ikke påstått. I og med at barna er helt uskyldige i dette, fortjener de tross alt at mor og far i alle fall gjør ett forsøk på å gå videre.

Fortjener de en mor og far som skuler på hverandre hver dag ?

Jeg skjønner ikke dette 'holde sammen for barna' greiene.

et dårlig forhold med to voksne som ikke respekterer hverandre tror jeg er utrolig mere destruktivt enn å ha en foreldre, evt med en ste-mor/far.

Fortjener de en mor og far som skuler på hverandre hver dag ?

Jeg skjønner ikke dette 'holde sammen for barna' greiene.

et dårlig forhold med to voksne som ikke respekterer hverandre tror jeg er utrolig mere destruktivt enn å ha en foreldre, evt med en ste-mor/far.

Dette handler ikke om å holde sammen for barnas skyld og blir det slik at de går å skuler på hverandre, ja da vil det heller ikke gå. Poenget er å FORSØKE å få dette oppe å gå igjen. Ett forhold av denne art bør få en mulighet til å reddes og ikke fly til hver sitt så fort det oppstår noe galt. Hvis det viser seg ikke å fungere da har man da tross alt gjort ett forsøk. Da slipper de innvolverte å tenke senere at de ikke forsøkte.

Hadde min mann hatt et forhold bak min rygg i 1,5 år ville jeg aldri klart å stole på ham igjen. Hva slags person er det som er i stand til å lyve og bedra over så lang tid?! Helt vanvittig..

Føler for å komme med et tillegg etter å ha lest de andre svarene nedover her..

Jeg synes _ikke_ du er dum og naiv om du fortsetter forholdet. Dersom du klarer det synes jeg du er kjempesterk! Hvis du virkelig elsker ham har du vel ikke mye å tape på å forsøke heller.. Du skal ihvertfall ikke tvinge deg til å gjøre det slutt nå fordi du er redd for å virke svak! Kanskje du bare ikke er moden for å gjøre det slutt nå, midt i et sånt sjokk som du har fått er det en ganske forståelig reaksjon at man ønsker å tviholde på alt det trygge og stabile man kjenner så godt. Når du kommer over sjokket kan det godt hende at andre følelser tar over og at det vil føles naturlig for deg å gjøre det slutt.

Eller kanskje du faktisk klarer å opparbeide ny tillit til ham.

Vanskelig blir det helt sikkert en god stund. Nå er du bare skuffet. Sannsynligvis kommer du til å kjenne på hele følelsesregisteret i tur og orden med sinne og raseri, tristhet, sjalusi osv..

fortvila1365380374

Føler for å komme med et tillegg etter å ha lest de andre svarene nedover her..

Jeg synes _ikke_ du er dum og naiv om du fortsetter forholdet. Dersom du klarer det synes jeg du er kjempesterk! Hvis du virkelig elsker ham har du vel ikke mye å tape på å forsøke heller.. Du skal ihvertfall ikke tvinge deg til å gjøre det slutt nå fordi du er redd for å virke svak! Kanskje du bare ikke er moden for å gjøre det slutt nå, midt i et sånt sjokk som du har fått er det en ganske forståelig reaksjon at man ønsker å tviholde på alt det trygge og stabile man kjenner så godt. Når du kommer over sjokket kan det godt hende at andre følelser tar over og at det vil føles naturlig for deg å gjøre det slutt.

Eller kanskje du faktisk klarer å opparbeide ny tillit til ham.

Vanskelig blir det helt sikkert en god stund. Nå er du bare skuffet. Sannsynligvis kommer du til å kjenne på hele følelsesregisteret i tur og orden med sinne og raseri, tristhet, sjalusi osv..

takk for svar. vi har snakket med familievernkontoret, og vi kommer til å gå til samtale der. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Så får vi se... Det hele kom som et sjokk på meg, hadde mistanker om henne han har vært med, men trodde det hele bare var en uskyldig flørt..

Dette handler ikke om å holde sammen for barnas skyld og blir det slik at de går å skuler på hverandre, ja da vil det heller ikke gå. Poenget er å FORSØKE å få dette oppe å gå igjen. Ett forhold av denne art bør få en mulighet til å reddes og ikke fly til hver sitt så fort det oppstår noe galt. Hvis det viser seg ikke å fungere da har man da tross alt gjort ett forsøk. Da slipper de innvolverte å tenke senere at de ikke forsøkte.

Jo, jeg er forsåvidt enig med det du sier.

Har litt problemer med å se det fra en annen synsvinkel, jeg personlig hadde ikke greid å prøvd engang med en som hadde gått bak ryggen min i 18 måneder, og ikke 'sluttet' før det ble ferska.

Da lærer man brått etpar ting om ektefellen, god til å lyve, snikete,uærlig,utro, samvittighetsløs ? etc.

Blir nok veldig individuelt hvordan folk takler slikt.Eneste måten man kan komme videre på slik jeg ser det, er at den bedratte IKKE kan bruke utroskapen som noe argument for noe som helst, noe jeg tror (vet ikke, for jeg har ikke noe erfaring) kan bli det vanskeligste.

Annonse

Jeg for min del ville ikke klart å stole på en som hadde behandlet meg på den måten. Hva når han trenger spenning igjen liksom - jeg haded bare kommet til å bli mistenksom.

Men - det vil ikke si at du er noe dårlig menneske på noen måte om du blir hos han. Absolutt ikke! Det må du nesten kjenne etter selv - om du tror at du kan klare å stole på han etter det og om du klarer å tilgi han.

Lykke til uansett hva du velger! :)

Håper det ikke er for seint å svare deg!

Jeg synes ikke du er dum og naiv om du vil fortsette forholdet. Hvis kjærligheten og viljen til å overvinne problemene er sterk nok går det an å komme over denne krisen. Veldig mange sier at "dette hadde jeg aldri funnet meg i". Mulig det, men en ting er å si det generelt, noe helt annet er det å stå midt oppe i situasjonen.

Og jeg både forstår deg og kjenner meg veldig igjen når du forteller at du er sint på henne, ikke på han. Jeg har vært i samme situasjon, og det var ikke få ganger jeg myrdet henne i tankene.

Noen vil innvende at hvis kjærligheten er sterk, vil utroskap aldri skje. Men så enkelt er det ikke alltid.

At tilliten får seg en kraftig knekk er klart, men jeg tror ikke den er umulig å bygge opp igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...