Gå til innhold

Dobbeltliv ???

Anbefalte innlegg

For syv måneder traff jeg en mann helt tilfeldig på en tur jeg var på med en venninne. Jeg ble ganske betatt der og da, og vi fikk god kontakt og små kysset litt.( varte kun en kveld)

Jeg fortalte at jeg var samboer og hadde et barn.

Han sa jeg godt kunne få tlf. nr. hans om jeg ville ta kontakt med han. Han ville ikke kontakte meg ettersom jeg var i et forhold. om vi skulle ha kontakt var dette opp til meg. Jeg avslo og tok ikke imot nr. hans. Men etter en stund klarte jeg ikke la vær og etter mye om og men fikk jeg sporet han opp, og sendte han en e-post. Etter dette har vi nesten daglig kontakt.

Vi er begge meget tiltrukket av hverandre. Vi har møttes to ganger etter den første. Vi har kun kysset og snakket. Vi har fått en kjempe fin kontakt og kan snakke om alt mulig.

Problemet er bare det at jeg allerede er i et forhold som har vart i 9 år, og vi har et barn sammen. Jeg er glad i min samboer, men ikke på samme måte som for noen år siden,men det kan man kanskje ikke vente..??? Vi har ikke et spesielt godt sexliv, kan gå måneder mellom hver gang.(Dette har ikke endret seg etter jeg traff "den andre") Samboerne min er veldig snill mot meg og vår sønn, og jeg er glad i han, men kanskje mer som en bror..???

Er kjempe frustrert og vet ikke hvordan jeg skal tolke min følelser. Bør jeg "Prøve" den andre i smug, og se om det forsatt er like "heftig", da får jeg på en måte testet om jeg syntes det er spennende kun for spenningens skyld, eller om jeg virkelig føler noe for han. Må jo tilføye at jeg tenker på han hundre ganger om dagen. Eller bør jeg bryte all kontakt og bli der jeg er ?

Har snakket med samboeren om at jeg føler meg litt tilsidesatt i forholdet. HAn er ikke av den mest "kjelne" og romantiske sorten. Skulle gjerne opplevd litt mer lidenskap. Han er fornøyd som det er...

Dette ble litt klumsete skrevet, for det blir lit vel mye å få med alle detaljer. Hører gjerne fra de som har ligenende er erfaringer, og andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal gjenta seg selv inntil det begredelige her inne...

Så du skal altså ha i pose og sekk?

Prøve ut en ny fyr bak ryggen på samboeren din, og hvis det ikke funker skal du sikre deg så du fremdeles HAR samboeren din?

Hva ville du gjort om samboeren din var utro??

Om du ikke er fornøyd medforholdet ditt, så GJØR NOE MED DET FØR DU SÅRER SAMBOEREN DIN NOE SÅ JÆVLI!

Dere har et barn sammen, hvordan tror du forholdet mellom deg og samboeren blir om du sniker rundt og så stikker? Tror du seriøst at det ikke vil påvirke barnet deres? Eller samværet med den av foreldrene som flytter?

Om du har mistet lidenskapen i forholdet ditt og vurderer å gå ut av det, så gjør det på en ordentlig måte. Vær ærlig!!

Og gi samboeren din en sjanse til å gå videre med livet, finne noen som ER glad i ham, og slippe den ydmykelsen det er å bli sviktet av den personen han stoler mest på her i verden!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344846
Del på andre sider

Gjest Prøverøret

Prøve ut en ny fyr bak ryggen på samboeren din, og hvis det ikke funker skal du sikre deg så du fremdeles HAR samboeren din?

Om du ikke er fornøyd medforholdet ditt, så GJØR NOE MED DET FØR DU SÅRER SAMBOEREN DIN NOE SÅ JÆVLI!

Dere har et barn sammen, hvordan tror du forholdet mellom deg og samboeren blir om du sniker rundt og så stikker? Tror du seriøst at det ikke vil påvirke barnet deres? Eller samværet med den av foreldrene som flytter?

Om du har mistet lidenskapen i forholdet ditt og vurderer å gå ut av det, så gjør det på en ordentlig måte. Vær ærlig!!

Og gi samboeren din en sjanse til å gå videre med livet, finne noen som ER glad i ham, og slippe den ydmykelsen det er å bli sviktet av den personen han stoler mest på her i verden!!

klapper så jeg blir sår i henda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344853
Del på andre sider

Prøv i vei. Hemmelige møter og kyssing klassifiseres ikke som utroskap/dobbeltliv, og litt orntlig prøving gjør egentlig ikke det heller.

Den nye duden kommer naturligvis til å være superduper i alle årene som kommer, i motsetning til den kjedelige samboeren som ikke er på topp etter 9 års samliv.

Faktisk tror jeg samboeren unner deg litt spenning på si, bare spør, kanskje dere kan lage en avtale slik som prøverøret nevner, så slipper du snikingen !

Jeg kan jo ta feil, og samboeren din er noe du bør forlate pronto til fordel for turvennen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344854
Del på andre sider

Til Nyco!

Ettersom jeg er helt fersk bruker på forumet vet jeg ikke helt hva som har blitt tatt opp tidligere, og om du syntes du må gjenta deg i det kjedsommelige, vill jeg iallfall latt være å svare var jeg deg.

Tydelig at du har vært utsatt for utroskap ettersom du reagerer så kraftig.Men takker for ditt innlegg,vil jo høre også synspunkter fra de som mener at bare å tenke på utroskap er umoralsk og forkastelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344889
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøverøret

Til Nyco!

Ettersom jeg er helt fersk bruker på forumet vet jeg ikke helt hva som har blitt tatt opp tidligere, og om du syntes du må gjenta deg i det kjedsommelige, vill jeg iallfall latt være å svare var jeg deg.

Tydelig at du har vært utsatt for utroskap ettersom du reagerer så kraftig.Men takker for ditt innlegg,vil jo høre også synspunkter fra de som mener at bare å tenke på utroskap er umoralsk og forkastelig.

Ærlig talt. Uansett hvor mange ganger dette har vært tatt opp tidligere, så forventer du vel ikke å få den helt massive støtten for prosjektet ditt, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344914
Del på andre sider

Til Nyco!

Det har noe med å bli bedratt både fysisk og åndelig. Moral i seg selv er ikke temaet, men mennesker er mennesker, og svik fra sine nærmeste kan gå hardt inpå noen og enhver.

Min (og sikkert mange andres) mening er at du bør rydde opp i forholdet ditt. Vær ærlig mot samboeren, så både du og han kan gå ut med høyt hevet hode.

Respekt for personen du har valgt å bo med, og få barn med.

Respekt for deg selv.

Gi samboeren en sjanse til å 'rydde opp' ved å fortelle hva du planlegger. Denne sjansen gir du han ikke ved å holde ting skjult.

Er forholdet ditt så uliderlig dårlig, bør du kanskje vurdere å forlate det.

Tror du at dine møter vil forbli hemmelig i årene som kommer ? Tror du samboeren blir imponert om han finner ut av det om 3 år ? Tror du _virkelig_ at en hemmelig venn som du kun ser fra sin beste side vil gi deg innsikt i 'hvordan andre er' ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344925
Del på andre sider

Ærlig talt. Uansett hvor mange ganger dette har vært tatt opp tidligere, så forventer du vel ikke å få den helt massive støtten for prosjektet ditt, eller?

Nei jeg forventer ikke noe som helst. Bare andres mening. Min kommentar om at at dette var tatt opp mange ganger før gikk til Nyco, som syntes dette gjentok seg til det kjedsommelige. Og da mente jeg at det var liten vits i å svare, om det var for "kjedelig", for for meg er det nemlig litt mer betydningsfullt.

Er helt enig med red at det er det som er riktig, men det er desverre sånn at Fornuft & Følelser, Hjerte & Hjerne, ikke lltid går hånd i hånd. Da gjelder det å finne en løsning som er til alles beste, og jeg forstår at jeg ikke kan lure samboeren, "vennen" og meg selv i det uendelige...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-344951
Del på andre sider

Du kan ikke få i både pose og sekk.

Synd, men sant.

Jeg vil også gjerne gjøre hva jeg vil, men så lenge det fins andre mennesker i verden, må jeg ta normale hensyn, og følge opp mine forpliktelser til mine nærmeste.

Det anbefaler jeg deg å gjøre også. Livet er lettere å bære slik. Selv om det gjør vondt å endre situasjonen, uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345050
Del på andre sider

Har nettopp vært i samme situasjon som deg. Jeg flyttet fra samboeren min i sommer. Mest fordi følelsene hadde "dødd ut". Han var mer en bror for meg og det gikk måneder mellom hver gang vi hadde sex og sånn...

Jeg personlig synes ikke du skal "prøve" ut han andre i smug. Det er sikkert ikke samboeren din fortjent med. Tenk om det hadde vært motsatt? Hadde sikkert ikke vært gøy for deg.

Av respekt til samboeren din synes jeg du enten skal droppe han nye eller være ærlig med samboeren.

Jeg prøver nå for harde livet å få tilbake X`en min. Savner han noe helt utrolig. Og tror jeg har funnet ut at han er mannen i mitt liv!

Du kan godt si at jeg angrer på at jeg gikk fra han, ja!

Men ingen situasjoner er like, så du må sikkert finne ut hva som er best for deg. Og barnet.

Husk: Du har alltid et valg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345059
Del på andre sider

Synes absolutt at du skal "prøve" denne mannen. Samtidig synes jeg også at du skal la samboeren din få lov til å "prøve" seg litt rundt omkring. Slikt er bare bare med på å styrke forhold hvor man er "glad i hverandre".

Og hva hvis du virkelig går hen og har et forhold med han nye, kanskje det tilogmed blir et bra kjærlighetsforhold mellom dere...

Hva vil han nye tenke om deg, som var utro mot den forrige typen din, han kommer sikkert til å være redd for at du kan gjøre det samme mot han engang...

Bra scenario for forhold uten tillit, syns nå jeg da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345181
Del på andre sider

Annonse

Og hva hvis du virkelig går hen og har et forhold med han nye, kanskje det tilogmed blir et bra kjærlighetsforhold mellom dere...

Hva vil han nye tenke om deg, som var utro mot den forrige typen din, han kommer sikkert til å være redd for at du kan gjøre det samme mot han engang...

Bra scenario for forhold uten tillit, syns nå jeg da...

Om det hadde blitt et bra kjærlighetsforhold mellom meg og han andre, så hadde det ikke vært noe problem!!!!

Problemet er jo all usikkerheten, først og fremt tenker jeg jo på min sønn, på meg selv og min samboer. Nevnt i prioritert rekkefølge!!! Tror nok litt av problemet ligger i det at jeg ikke vet om det er fordi jeg er lei av min samboer som ikke viser meg nevneverdig kjærlighet, men som er utrolig snill, pliktoppfyllende og ikke minst jobber han for å få penger til vårt felles beste.

Men jeg føler liksom at Beleggningsstein i oppkjørselen ikke gjør forholdet bedre.Har foreslått en weekendtur ol.for bare oss, men det syntes han der totalt bortkastede penger.

Tviler ikke på at han er glad i meg, men jeg savner også at han viser det, og tro meg jeg harsagt det tusen ganger til han.... Hadde det ikke vært for felles gjeld og barn tror jeg ikke det hadde vært neo oss. Men sånn kan det selvfølgelig ikke fortsette.

Det er er usikker på er om jeg er forelsket i denne personen fordi det er nettopp han ,eller " faller jeg så lett for komplimenter" og oppmerksomhet!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345292
Del på andre sider

Om det hadde blitt et bra kjærlighetsforhold mellom meg og han andre, så hadde det ikke vært noe problem!!!!

Problemet er jo all usikkerheten, først og fremt tenker jeg jo på min sønn, på meg selv og min samboer. Nevnt i prioritert rekkefølge!!! Tror nok litt av problemet ligger i det at jeg ikke vet om det er fordi jeg er lei av min samboer som ikke viser meg nevneverdig kjærlighet, men som er utrolig snill, pliktoppfyllende og ikke minst jobber han for å få penger til vårt felles beste.

Men jeg føler liksom at Beleggningsstein i oppkjørselen ikke gjør forholdet bedre.Har foreslått en weekendtur ol.for bare oss, men det syntes han der totalt bortkastede penger.

Tviler ikke på at han er glad i meg, men jeg savner også at han viser det, og tro meg jeg harsagt det tusen ganger til han.... Hadde det ikke vært for felles gjeld og barn tror jeg ikke det hadde vært neo oss. Men sånn kan det selvfølgelig ikke fortsette.

Det er er usikker på er om jeg er forelsket i denne personen fordi det er nettopp han ,eller " faller jeg så lett for komplimenter" og oppmerksomhet!!!

Det pleier ikke være lett å ha gjeld,hus,barn,jobb og bevare romantikken oppi det hele.

En vanlig feil er nok mangel på annerkjennelse.

Nå vet jeg ikke noe om deg eller din samboer, men man kan jo tenke seg følgende scenario:

Mannen går på jobb, står opp tidlig, kommer sent hjem. Hjemme står hjemmeværende dame, lettere sliten etter full dags barnepass og mangel på voksen stimuli. Hun klarer ikke gi han annerkjennelse for at han har vært ute og samlet inn penger, fordi hun selv er sliten. Mannen føler seg tilsidesatt og lite verdsatt, og igjen gir lite positiv tilbakemelding selv. Slikt kan nok drepe de mest sprudlende forhold om mønsteret får gro fast.

I slike perioder vil det og være naturlig at man tenker om det finnes noe 'mer', og man blir lettere mottagelig for oppmerksomhet fra 'nye og spennende mennesker'

Det er her man kanskje må ta sitt ansvar alvorlig. Ansvar for barnet, seg selv og det ansvar man ofte påtar seg ved å gå inn i et voksent forhold.

Så istede for å følge øyeblikkets spenning, bør man kanskje reflektere litt over den generelle situasjonen. Er det slik jeg ønsker livet mitt ? Er det noe vi kan gjøre, eller ønsker å prøve for å få bedre forhold ?

Som nevnt tidligere, jeg syns du skal forklare situasjonen for din samboer. Fortell at du har blitt betatt av en annen, og hvilke tanker du gjør rundt det, og hva han tenker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345359
Del på andre sider

Problemet ditt bør ikke være hva du skal gjøre med han andre, men heller hva du skal gjøre med samboeren din.

For det er jo tydelig at dere har problemer i forholdet. Enten bør dere ta en siste krampeinnsats for å forbedre det, eller så bør dere gå fra hverandre. Ingen er tjent med å leve i et slikt lidenskapsløst forhold.

Dine "følelser" for han andre er nok heller en overføring av lidenskap pga mangel på sådann i forholdet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-345435
Del på andre sider

Jeg er enig med red nedenfor her, om at du bør fortelle det til samboeren din. Fortell ham at du har blitt betatt av en annen, og om hva du savner i forholdet mellom deg og samboeren.

Er han interessert i å redde forholdet, så antar jeg at dette vil bli en vekker for ham - men gi ham først litt tid til å være sjokka og såret. Kanskje han nå vil bli mer villig til å f.eks. dra på aleneweekend el.lign med deg for å piffe opp forholdet deres. Ihvertfall hvis du sier at du ønsker å satse på dere dersom dere kan få det litt bedre sammen.

Jeg vil også råde dere til å gå i parterapi, kontakt nærmeste familierådg.kontor.

Husk: Du er ikke den første som har vært i denne situasjonen, og mennesker før deg har kommet seg gjennom det med parforholdet sitt i behold! Men det vil koste innsats,tålmodighet, og ikke minst en god posjon ansvarsfølelse og modenhet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-346015
Del på andre sider

Prøv i vei. Hemmelige møter og kyssing klassifiseres ikke som utroskap/dobbeltliv, og litt orntlig prøving gjør egentlig ikke det heller.

Den nye duden kommer naturligvis til å være superduper i alle årene som kommer, i motsetning til den kjedelige samboeren som ikke er på topp etter 9 års samliv.

Faktisk tror jeg samboeren unner deg litt spenning på si, bare spør, kanskje dere kan lage en avtale slik som prøverøret nevner, så slipper du snikingen !

Jeg kan jo ta feil, og samboeren din er noe du bør forlate pronto til fordel for turvennen.

Mener du virkelig at hun bør forlate samboeren sin om han ikke går med på at hun roter rundt med andre enn han? Eller misforstod jeg deg totalt?

Jeg syns nemlig det ville vært utroskap å gå bak ryggen på kjæresten min og ha hemmelige møter, kysse andre osv., og heldigvis ville ikke mannen min godtatt noe sånt. Jeg ville ikke godtatt det om han hadde gjort noe sånt heller forresten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-346291
Del på andre sider

Det pleier ikke være lett å ha gjeld,hus,barn,jobb og bevare romantikken oppi det hele.

En vanlig feil er nok mangel på annerkjennelse.

Nå vet jeg ikke noe om deg eller din samboer, men man kan jo tenke seg følgende scenario:

Mannen går på jobb, står opp tidlig, kommer sent hjem. Hjemme står hjemmeværende dame, lettere sliten etter full dags barnepass og mangel på voksen stimuli. Hun klarer ikke gi han annerkjennelse for at han har vært ute og samlet inn penger, fordi hun selv er sliten. Mannen føler seg tilsidesatt og lite verdsatt, og igjen gir lite positiv tilbakemelding selv. Slikt kan nok drepe de mest sprudlende forhold om mønsteret får gro fast.

I slike perioder vil det og være naturlig at man tenker om det finnes noe 'mer', og man blir lettere mottagelig for oppmerksomhet fra 'nye og spennende mennesker'

Det er her man kanskje må ta sitt ansvar alvorlig. Ansvar for barnet, seg selv og det ansvar man ofte påtar seg ved å gå inn i et voksent forhold.

Så istede for å følge øyeblikkets spenning, bør man kanskje reflektere litt over den generelle situasjonen. Er det slik jeg ønsker livet mitt ? Er det noe vi kan gjøre, eller ønsker å prøve for å få bedre forhold ?

Som nevnt tidligere, jeg syns du skal forklare situasjonen for din samboer. Fortell at du har blitt betatt av en annen, og hvilke tanker du gjør rundt det, og hva han tenker.

Jeg har vært i en slik situasjon...Min samboer har mistet(hadde ikke) sansen for romantikk,sex har vi nesten ikke(2ganger i år:(( ),men vi er veldig gode venner ellers og har "tilknytting"som ikke lar oss gå fra hverandre(tid's spørsmål).Også møtte jeg HAM,helt tilfeldig.Var ikke bare kyss,var mye mer,og SÅÅÅÅ BRA!!!Som aldri før i livet!!Jeg var så lykkelig!!Sminket meg,pyntet meg,gikk på trening(gjør det fortsatt),alt for at han skulle like meg mere..Men..Nå har lidenskapen roet seg(ble ikke noe stor kjærlighet:((),og jeg er tilbake i forholdet mitt,til min tryge,snille,pliktoppfyllende samboer.

Sååå...Lytt til dine følelser,gjør det du har lyst til!!Tenk på deg selv først og fremst,for det er ingen andre som kommer til å gjøre det.

Jeg angrer på ingenting.Menn gjør det samme bak ryggene våre,vær sikker!!!(tror du ikke din nye har samboer eller kjæreste???).Livet varer ikke lenge,og jo mere begrenser du lystene dine,desto mindre lykke blir i det.Og plutselig er det slutt..på alt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-346666
Del på andre sider

Mener du virkelig at hun bør forlate samboeren sin om han ikke går med på at hun roter rundt med andre enn han? Eller misforstod jeg deg totalt?

Jeg syns nemlig det ville vært utroskap å gå bak ryggen på kjæresten min og ha hemmelige møter, kysse andre osv., og heldigvis ville ikke mannen min godtatt noe sånt. Jeg ville ikke godtatt det om han hadde gjort noe sånt heller forresten.

Ironi, kjære anki :)

Les mine andre saker her for å se hva jeg merner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71172-dobbeltliv/#findComment-347960
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...