tango Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei yogi! Skriver her fordi jeg ikke kommer meg inn på FUB-lista lenger! Skal fortsette å prøve, har det skjedd noen forandringer der inne som jeg ikke har fått med meg og som kan være årsaken til at jeg ikke kommer inn?? Er ikke 100% oppdatert, men skjønner at dere har en sak gående med trygdekontoret som kanskje ligner vår? Vi betalte full egenandel for vårt 2. søskenforsøk, hadde fått med. på blåresept. Sendte forespørsel om tilbakebet. for ca en uke siden med vedlagt kvitt. og uttalelse fra sykehuset om gjennomført behandling. Fikk utbetaling på 10.000 i går. Kan dere bruke dette i deres argumentasjon, så bare gjør det! Håper alt er bra med deg og at vi snart kan snakkes litt på lista vår. Jeg har hatt en lang og god og nødvendig pause fra "barnløsheten", nå er det koselig å være litt tilbake! Klem til deg fra Tango 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei Tango Kjekt å høre fra deg igjen. Det har ikke skjedd noe på UFB lista, men det var noe virus der på forsommeren som kanskje har skapt problemer for deg? Du kan jo prøve med å melde deg inn igjen. Her er i hvert fall linken hvis du har glemt den: http://ufb.bravepages.com/index.html Vår sak er nok ganske lik deres sak ja. Dette var jo vårt 2. søskenforsøk også. Jeg husker ikke hvor mange forsøk dere har hatt i alt nå igjen? Ble dere forresten spurt om hvor mange forsøk dere hadde hatt tidligere? Vår argumentasjon går på at de nye reglene gjelder f.o.m. 1.1.2002. Alt før den tid er uinteressant. Helsedepartementet v/ Heidi Langås er enig i vår tolkning, og mener at vi i tillegg har to forsøk igjen (skal ikke benyttes). Rikstrygdeverket mener derimot at alle forsøk (det første var i 1997) skal telle med. De har slått seg helt på bakbeina. Nekter å høre på våre argumenter uansett hva vi sier. Sier vi at vi har støtte fra Helsedepartementet, sier de at de har tolket de nye reglene annerledes. Sier vi at dette er et søskenforsøk, sier de at det har ingenting å si, vi får ingenting dekket. Da mannen pratet med Heidi Langås, begynte hun å lure på om Rikstrygdeverket slår seg så vrange fordi vi har greidd å få et barn ved hjelp av IVF. Skal vi straffes for at vi har greidd det en gang, lurer jeg da på. Får Rikstrygdeverket det slik de vil, får det følger for andre som ønsker søskenforsøk. Da blir det ett barn man får støtte til (maks tre forsøk) og det var det. Det er ikke slik vi vil ha det er det vel? I tillegg så må jeg si at ingen vet ingenting om hva et frysforsøk skal koste heller. Vi har jo 5 i fryseren i Bergen, og der er de rimelig frustrerte over det nye vedtaket. Et dårlig og lite gjennomtenkt hastverksvedtak mener nå jeg. Vi kjenner at vi begynner å bli litt lei av å stange hodet mot veggen gang etter gang nå. 12.000 + reis skal vi ha igjen, og det er penger vi trenger nå vi nå har husbygging på tapetet, så vi gir ikke opp ennå. Vi er så sikre på at vi har rett. Kan ikke forstå noe annet. Vi har lest rundskrivet som er sendt til trygdekontorene om og om igjen. Konklusjonen blir den samme. De nye reglene gjeleder fra 1.1.2002. Dvs. at alle nullstilles. Ville de det annerledes, måtte de ha formulert skrivet annerledes også. Det at de forskjellige trygdekontorene rundt omkring i landet også tolker det forskjellig, sier jo sitt. Det skal da være lik praksis over alt. Dette ble langt, og det liknet vel heller slike mailer vi pleier å sende på UFB lista. Håper at du blir oppe og går der igjen om ikke så lenge. Det er vært litt taust der den siste tiden. Tror kanskje vi får lage litt reklame for den her på DOL Snakkes om forhåpentligvis ikke så lenge på UFB lista. Der kan vi kanskje utveksle mer detaljer om trygdevesenet. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/#findComment-345033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tango Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Hei Tango Kjekt å høre fra deg igjen. Det har ikke skjedd noe på UFB lista, men det var noe virus der på forsommeren som kanskje har skapt problemer for deg? Du kan jo prøve med å melde deg inn igjen. Her er i hvert fall linken hvis du har glemt den: http://ufb.bravepages.com/index.html Vår sak er nok ganske lik deres sak ja. Dette var jo vårt 2. søskenforsøk også. Jeg husker ikke hvor mange forsøk dere har hatt i alt nå igjen? Ble dere forresten spurt om hvor mange forsøk dere hadde hatt tidligere? Vår argumentasjon går på at de nye reglene gjelder f.o.m. 1.1.2002. Alt før den tid er uinteressant. Helsedepartementet v/ Heidi Langås er enig i vår tolkning, og mener at vi i tillegg har to forsøk igjen (skal ikke benyttes). Rikstrygdeverket mener derimot at alle forsøk (det første var i 1997) skal telle med. De har slått seg helt på bakbeina. Nekter å høre på våre argumenter uansett hva vi sier. Sier vi at vi har støtte fra Helsedepartementet, sier de at de har tolket de nye reglene annerledes. Sier vi at dette er et søskenforsøk, sier de at det har ingenting å si, vi får ingenting dekket. Da mannen pratet med Heidi Langås, begynte hun å lure på om Rikstrygdeverket slår seg så vrange fordi vi har greidd å få et barn ved hjelp av IVF. Skal vi straffes for at vi har greidd det en gang, lurer jeg da på. Får Rikstrygdeverket det slik de vil, får det følger for andre som ønsker søskenforsøk. Da blir det ett barn man får støtte til (maks tre forsøk) og det var det. Det er ikke slik vi vil ha det er det vel? I tillegg så må jeg si at ingen vet ingenting om hva et frysforsøk skal koste heller. Vi har jo 5 i fryseren i Bergen, og der er de rimelig frustrerte over det nye vedtaket. Et dårlig og lite gjennomtenkt hastverksvedtak mener nå jeg. Vi kjenner at vi begynner å bli litt lei av å stange hodet mot veggen gang etter gang nå. 12.000 + reis skal vi ha igjen, og det er penger vi trenger nå vi nå har husbygging på tapetet, så vi gir ikke opp ennå. Vi er så sikre på at vi har rett. Kan ikke forstå noe annet. Vi har lest rundskrivet som er sendt til trygdekontorene om og om igjen. Konklusjonen blir den samme. De nye reglene gjeleder fra 1.1.2002. Dvs. at alle nullstilles. Ville de det annerledes, måtte de ha formulert skrivet annerledes også. Det at de forskjellige trygdekontorene rundt omkring i landet også tolker det forskjellig, sier jo sitt. Det skal da være lik praksis over alt. Dette ble langt, og det liknet vel heller slike mailer vi pleier å sende på UFB lista. Håper at du blir oppe og går der igjen om ikke så lenge. Det er vært litt taust der den siste tiden. Tror kanskje vi får lage litt reklame for den her på DOL Snakkes om forhåpentligvis ikke så lenge på UFB lista. Der kan vi kanskje utveksle mer detaljer om trygdevesenet. Hilsen Hei igjen, Fortsetter gjerne diskusjonen ang. merkelig forskjellsbehandling fra trygdeetaten på fub-lista når jeg en gang kommer meg inn dit. Derfor et kort svar til deg her: Vi har hatt totalt 4 forsøk i det offentlige, 2 av disse var søskenforsøk, men kun det siste tatt etter 01.01.02. Vi ble ikke spurt om hvor mange forsøk vi hadde hatt, heller ikke om dette var søskenforsøk. I skrivet fra sykehuset stod det kun at "paret har vært til behandling hos oss og betalt... osv." Håper det ordner seg for dere, det er mye penger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/#findComment-345094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei igjen, Fortsetter gjerne diskusjonen ang. merkelig forskjellsbehandling fra trygdeetaten på fub-lista når jeg en gang kommer meg inn dit. Derfor et kort svar til deg her: Vi har hatt totalt 4 forsøk i det offentlige, 2 av disse var søskenforsøk, men kun det siste tatt etter 01.01.02. Vi ble ikke spurt om hvor mange forsøk vi hadde hatt, heller ikke om dette var søskenforsøk. I skrivet fra sykehuset stod det kun at "paret har vært til behandling hos oss og betalt... osv." Håper det ordner seg for dere, det er mye penger! Da var det slik jeg husket dere ja (vi er så mange så jeg husker ikke alltid hvor mange forsøk osv.). Da har vi jo helt lik sak. Forskjellen er bare at Trygdekontoret spurte oss om hvor mange forsøk vi hadde hatt i tidligere år og hang seg opp i det. Jeg ga forresten moderator på lista beskjed om at du har problemer, så ordner seg nok. Vil gjerne ha en liten oppdatering på hvor dere er i saksbehandlingen vet du. Vi kan prates mer om det også siden. Vi er jo kanskje ikke så langt etter dere i den køen selv om vi ikke har startet ennå. (Noe kryptisk......). ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/#findComment-345237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobla1365380358 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei Tango Kjekt å høre fra deg igjen. Det har ikke skjedd noe på UFB lista, men det var noe virus der på forsommeren som kanskje har skapt problemer for deg? Du kan jo prøve med å melde deg inn igjen. Her er i hvert fall linken hvis du har glemt den: http://ufb.bravepages.com/index.html Vår sak er nok ganske lik deres sak ja. Dette var jo vårt 2. søskenforsøk også. Jeg husker ikke hvor mange forsøk dere har hatt i alt nå igjen? Ble dere forresten spurt om hvor mange forsøk dere hadde hatt tidligere? Vår argumentasjon går på at de nye reglene gjelder f.o.m. 1.1.2002. Alt før den tid er uinteressant. Helsedepartementet v/ Heidi Langås er enig i vår tolkning, og mener at vi i tillegg har to forsøk igjen (skal ikke benyttes). Rikstrygdeverket mener derimot at alle forsøk (det første var i 1997) skal telle med. De har slått seg helt på bakbeina. Nekter å høre på våre argumenter uansett hva vi sier. Sier vi at vi har støtte fra Helsedepartementet, sier de at de har tolket de nye reglene annerledes. Sier vi at dette er et søskenforsøk, sier de at det har ingenting å si, vi får ingenting dekket. Da mannen pratet med Heidi Langås, begynte hun å lure på om Rikstrygdeverket slår seg så vrange fordi vi har greidd å få et barn ved hjelp av IVF. Skal vi straffes for at vi har greidd det en gang, lurer jeg da på. Får Rikstrygdeverket det slik de vil, får det følger for andre som ønsker søskenforsøk. Da blir det ett barn man får støtte til (maks tre forsøk) og det var det. Det er ikke slik vi vil ha det er det vel? I tillegg så må jeg si at ingen vet ingenting om hva et frysforsøk skal koste heller. Vi har jo 5 i fryseren i Bergen, og der er de rimelig frustrerte over det nye vedtaket. Et dårlig og lite gjennomtenkt hastverksvedtak mener nå jeg. Vi kjenner at vi begynner å bli litt lei av å stange hodet mot veggen gang etter gang nå. 12.000 + reis skal vi ha igjen, og det er penger vi trenger nå vi nå har husbygging på tapetet, så vi gir ikke opp ennå. Vi er så sikre på at vi har rett. Kan ikke forstå noe annet. Vi har lest rundskrivet som er sendt til trygdekontorene om og om igjen. Konklusjonen blir den samme. De nye reglene gjeleder fra 1.1.2002. Dvs. at alle nullstilles. Ville de det annerledes, måtte de ha formulert skrivet annerledes også. Det at de forskjellige trygdekontorene rundt omkring i landet også tolker det forskjellig, sier jo sitt. Det skal da være lik praksis over alt. Dette ble langt, og det liknet vel heller slike mailer vi pleier å sende på UFB lista. Håper at du blir oppe og går der igjen om ikke så lenge. Det er vært litt taust der den siste tiden. Tror kanskje vi får lage litt reklame for den her på DOL Snakkes om forhåpentligvis ikke så lenge på UFB lista. Der kan vi kanskje utveksle mer detaljer om trygdevesenet. Hilsen hei yogi hva er UFB-lista???? har ikke hørt om denne før? takknemlig for svar (c; mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/#findComment-345816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 hei yogi hva er UFB-lista???? har ikke hørt om denne før? takknemlig for svar (c; mvh Hei UFB lista er ei mailliste som startet opp i frustrasjon over å ikke kunne skrive om hva vi ville om bl.a. støtten til assistert befruktning i fjor uten at "alle andre" blandet seg inn osv. Den har etterhvert blitt ei liste der vi skriver litt om løst og fast til hverandre. Hvordan vi har det, hva som skjer, hvor vi er i prosessen osv. De som ønsker å maile hverandre privat, kan også gjøre det. Det har blitt et slags DOL bare på en nærere måte. Det vi skriver der inne lar vi også være der. "Vi "plaprer" ikke videre f.eks. her på DOL. Personlige meldinger er det mange av, og ingen blir hårsåre for det. Det er også gravide ufb'ere + kommende adoptanter der. For tiden er det rolig, så det hadde vært kjekt med flere medlemmer. Klikk deg inn på denne websiden og meld deg inn. Kan anbefales. ) http://ufb.bravepages.com/index.html Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71177-yogi-ang-egenbetaling/#findComment-346682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.