Gå til innhold

chlamydia

Anbefalte innlegg

sol21365380375

hei dr Mette Moen

Jeg er øm i nedre del av magen når jeg trykker på den (10 cm nedenfor navel) og var hos legen min i dag. Hun tok ikke GU, men bare kjente på magen. Jeg lurte på om det kunne være livmorbetennelse eller salpingitt. Jeg ble meget forundret da hun sa at jeg skulle se det an en uke og at hun ville ta en chlamydia test. Jeg testet meg for 8 mnd siden og den var fin, jeg har fast partner, og han stoler jeg 100% på.

Jeg blir veldig bekymret når en lege tar en slik test. Jeg har ikke svie ved vannlating, eller brunlig utflod. Men jeg har sopp infeksjon nå.

Jeg hadde chlamydia for 6 åt siden og fikk en to dagers behandling.

Kan Chlamydia ligge latent uten at den oppdages ved test? Hvis man har hatt det før, kan den blusse opp igjen? Kan man bli smittet på offentlige toalett? Kan man få chlamydia uten at man har hatt sex?

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71303-chlamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke helt klar over hvorfor du gikk til legen for undersøkelse? Hvis det bare er ømhet når du trykker som du beskriver det, synes jeg ikke det lyder som noe bekymringsfullt. Man kan ikke kjenne livmor eller eggledere på det punktet du beskriver.

Man kan ha chlamydia uten at det oppdages ved testen, men det er meget uvanlig.

Hvis man har vært effektivt behandlet som du, regner man med at du er kurert.

Man kan ikke bli smittet uten ved seksuell kontakt, altså ikke fra toalett.

Livmorbetennels er meget uvanlig hvis man ikke har hatt et inngrep som abort eller utskapning eller har spiral. Det vil gi utflod, evt blodig utflod.

Salpingitt (egglederbetennelse) gir vanligvis smerter, feber og utflod. En blodprøve (CRP) vil vise forhøyet verdi).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71303-chlamydia/#findComment-347216
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...