sol21365380375 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 hei dr Mette Moen Jeg er øm i nedre del av magen når jeg trykker på den (10 cm nedenfor navel) og var hos legen min i dag. Hun tok ikke GU, men bare kjente på magen. Jeg lurte på om det kunne være livmorbetennelse eller salpingitt. Jeg ble meget forundret da hun sa at jeg skulle se det an en uke og at hun ville ta en chlamydia test. Jeg testet meg for 8 mnd siden og den var fin, jeg har fast partner, og han stoler jeg 100% på. Jeg blir veldig bekymret når en lege tar en slik test. Jeg har ikke svie ved vannlating, eller brunlig utflod. Men jeg har sopp infeksjon nå. Jeg hadde chlamydia for 6 åt siden og fikk en to dagers behandling. Kan Chlamydia ligge latent uten at den oppdages ved test? Hvis man har hatt det før, kan den blusse opp igjen? Kan man bli smittet på offentlige toalett? Kan man få chlamydia uten at man har hatt sex? Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71303-chlamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg er ikke helt klar over hvorfor du gikk til legen for undersøkelse? Hvis det bare er ømhet når du trykker som du beskriver det, synes jeg ikke det lyder som noe bekymringsfullt. Man kan ikke kjenne livmor eller eggledere på det punktet du beskriver. Man kan ha chlamydia uten at det oppdages ved testen, men det er meget uvanlig. Hvis man har vært effektivt behandlet som du, regner man med at du er kurert. Man kan ikke bli smittet uten ved seksuell kontakt, altså ikke fra toalett. Livmorbetennels er meget uvanlig hvis man ikke har hatt et inngrep som abort eller utskapning eller har spiral. Det vil gi utflod, evt blodig utflod. Salpingitt (egglederbetennelse) gir vanligvis smerter, feber og utflod. En blodprøve (CRP) vil vise forhøyet verdi). Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71303-chlamydia/#findComment-347216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.