Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var til AIH (inseminering av partners sæd) på Sykehuset i Tromsø i uken. Ble litt stiv i maska når regningen kom! Kr.4000. Jeg var til 2 UL som tok 5 min og insettingen tok 10 min.

Er det samme pris på andre sykehus???Det virker som sykehusene får god timesbetaling for dette!

Var til vanlig IVF i mars og betalte full egenandel. Dvs vi ville tjent penger på å ta et nytt IVF-forsøk istedet.

Vi valgte i samråd med legen å ta AIH siden vi fra å ha dårlig sædkvalitet har fått diagnosen uforklarlig barnløse. Sædkvaliteten er i løpet av 2 år blitt nærmest normal og med meg finner de intet galt. Legen mener at sjansene er like store ved AIH som IVF.

Må inrømme at det var dejlig å slippe nesespray og egguttak. Ble skikkelig klen etter siste egguttak.

Jeg hadde to egg på over 20mm på ene siden og et litet på den andre. Sædprøven hadde 80% bevegelige celler så nå venter vi spent. Håper naturen klarer dette av seg selv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71456-aih-kr4000/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei beggis

Som deg går jeg også i Tromsø og slik jeg forstod det faller vi som ikke har ordinær IVF utenfor det vanlige refusjonsordningen på 18.000.

Jeg har begynt med puregon 125 ie og satser på at det virker og at jeg får eggløsning. Naturen skal forhåpentligvis ordne resten. Gikk du På puregon for å få eggløsning nå eller ?.

De poengterte på RITØ at vi måtte ta vare på alle kvitteringer og slikt for senere kom de til å få klarere retninglinjer på om vi utenfor IVF programmet får noe refundert.

Lykke til til deg ihvertfall

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71456-aih-kr4000/#findComment-347417
Del på andre sider

Hei beggis

Som deg går jeg også i Tromsø og slik jeg forstod det faller vi som ikke har ordinær IVF utenfor det vanlige refusjonsordningen på 18.000.

Jeg har begynt med puregon 125 ie og satser på at det virker og at jeg får eggløsning. Naturen skal forhåpentligvis ordne resten. Gikk du På puregon for å få eggløsning nå eller ?.

De poengterte på RITØ at vi måtte ta vare på alle kvitteringer og slikt for senere kom de til å få klarere retninglinjer på om vi utenfor IVF programmet får noe refundert.

Lykke til til deg ihvertfall

Jeg gikk på Puregon 75 IE i 9 dager og satte så eggløsningssprøyte.

Rart at en må betale mer for AIH en IVF.Det er mindre jobb for klinikken.

Hvis vi må tre ganger til AIH med hormonsprøyter blir prisen nærmere 30.000 kr uten noen som helst refusjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71456-aih-kr4000/#findComment-347431
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...