Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! de siste dagene har jeg vært plaget av kløe i underlivet. Jeg lurer på hva dette kan være? Jeg er ikke seksuelt aktiv ("praktisk sett" jomfru, har ikke hatt samleie noen gang) og er vanlig reinslig. Har noen noe forslag til hva årsaken til denne kløen kan være?

På forhånd tusen takk for alle svar og forslag..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71482-kl%C3%B8e-nedentil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for det, du :) lurer fortsatt litt, jeg: hvordan kan du vite at det er sopp? hvordan utvikles dette?

mvh. meg

Kan komme av mye rart. For trange klær, for varme klær, bruk av feil såpe i underlivet (bruk Asan) bytte av sexpartner, antibiotikakurer osv.

Det oppstår når det naturlige bakteriemiljøet blir forstyrret og blomstrer opp mer enn det skal.

Det er svært vanlig og helt ufarlig.

Kløe, røde slimhinner, og tykk gulhvit utflod som kan lukte litt sterkt. Svir litt når man tisser og gjør at sex er vondt og litt "trått".

Canesten er et greit middel, fåes på apotek reseptfritt. Men hvis det ikke virker må du kanskje innom legen og få noe som regulerer bakteriefloraen bedre.

Kjerringråd er å spyle med vann iblandet en spsiseskje eddik, eller skylle med youghurt naturell ;0)

Oppstår oftere under svangerskap fordi hormonbalansen i kroppen endres og gjør en mer mottagelig for bakterier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71482-kl%C3%B8e-nedentil/#findComment-347963
Del på andre sider

Kan komme av mye rart. For trange klær, for varme klær, bruk av feil såpe i underlivet (bruk Asan) bytte av sexpartner, antibiotikakurer osv.

Det oppstår når det naturlige bakteriemiljøet blir forstyrret og blomstrer opp mer enn det skal.

Det er svært vanlig og helt ufarlig.

Kløe, røde slimhinner, og tykk gulhvit utflod som kan lukte litt sterkt. Svir litt når man tisser og gjør at sex er vondt og litt "trått".

Canesten er et greit middel, fåes på apotek reseptfritt. Men hvis det ikke virker må du kanskje innom legen og få noe som regulerer bakteriefloraen bedre.

Kjerringråd er å spyle med vann iblandet en spsiseskje eddik, eller skylle med youghurt naturell ;0)

Oppstår oftere under svangerskap fordi hormonbalansen i kroppen endres og gjør en mer mottagelig for bakterier.

takk igjen!

det er kjempegrei info du kommer med - fant nemlig ikke noe særlig i lege-boka mi - men allikevel litt "rart" om det skulle være sopp:

-går ikke m spes trange klær

-bruker asan

-har ikke sex...

men jeg skal først prøve litt kjerringråd-aktige midler og se om det gir seg etterhvert, evt. oppsøke apotek el lege etterpå

igjen; takk for svar :)

mvh.,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71482-kl%C3%B8e-nedentil/#findComment-348190
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...