Gå til innhold

Hva slags kjerringråd har dere.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har engang lest her inne at dere spiser sink, folat og en mengde vitaminer.

Kan noen forklare meg hva de spiser, og hvorfor de spiser det.

Skla i gang med første ivf forsøk i januar, og vil gjerne forberede kroppen på best mulig måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71525-hva-slags-kjerringr%C3%A5d-har-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bobla1365380358

hei

vi bruker masse vitaminer og ting...

e+c+multivitaminer+ multimineraler: fordi det er anti oksydanter, og gjør at man har et overskudd når man går igjennom en beh.

folinsyre: fordi det forebygger ryggmargsbrokk hos evnt. barn

sink: fordi det øker kvaliteten på sæd-produksjonen.

ps: håper du ble litt klokere. disse rådene fikk jeg av fotsoneterapaut.

mvh

Jeg begynte med en del vitaminer og kosttilskudd som forberedelse til ivf-forsøk tidlig i vår. Jeg tok i utgangspunktet sink+selen og e-vitamin (350 mg), dette ble anbefalt som en generell "fruktbarhetsfremmende" kombinasjon. Jeg tok også c-vitamin (1000 mg) og en barneskje tran, som i kombinasjon skulle hjelpe på blodsirkulasjon og livmorslimhinne. I tillegg tok jeg b-vitaminkompleks og folat (et spesielt b-vitamin som forebygger ryggmargsbrokk hos et eventuelt foster.)

Det ble ikke noe ivf i vår, fordi jeg ble gravid (dobbeltsengmetoden) før jeg kom igang med sprøyter. Dessverre endte det med missed abortion.

Etter dette planla vi nytt ivf-forsøk, jeg fortsatte å ta de samme tilskuddene + bidronninggele (litt sånn "fikser alt"-stoff, men det hevdes at det bidrar til fruktbarhet), og i tillegg tok jeg betakaroten, som også skulle ha positiv effekt på livmorslimhinnen og blodsirkulasjonen.

I august skulle jeg begynt på spray, men det viste seg at jeg var gravid igjen - og denne gangen ser det ut til å gå bedre enn i vår.

Jeg vet ikke om det er kosttilskuddene som har gjort susen - synes vel egentlig det er litt rart, i og med at det er mine lurvete eggledere som er årsaken til våre problemer. Men etter -95 har vi overhodet ikke brukt prevensjon, og med unntak av vårt ene, fantastisk vellykkede ivf-forsøk i -99 har jeg ikke vært det aller minste gravid, før nå.

Lykke til med deres forsøk!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...