Gjest nysgjerrigpetra Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Hvorfor i all verden er det så sinnsykt mye veps i år? Innpåslitne er de også! 0 Siter
vin Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Varmen kanskje... Ekle er de i alle fall! Hilsen ei som drakk en brus med veps i , i helga;o) 0 Siter
Gjest carlina Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Urk jeg hater de dyra... Hilsen ei som ble stukket av en veps under foten for en uke siden! =o( 0 Siter
Gjest kakktuss Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Dommedag nærmer seg......... ) Derfor!!! 0 Siter
Gyda Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Jeg mener at det slik hver sensommer. I alle fall i fjor og året før og ... De begynner å miste litt futt så sent på året, de beveger seg tregere og blir dermed mer innpåslitne. I tillegg til dette stikker de jo mye lettere når de føler seg truet fordi de ikke greier å komme seg så lett unna. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Her i Kristiansand har det vært MINIMALT med veps i år! Kjempedeilig! Jeg haaaaaaater de dyrene over alt på denne jord! Har sett snurten av to-tre stykker de siste dagene, men nesten ikke noen i hele sommer! Kan være de kommer nå i sptember. De pleier å være plagsomme på ettersommeren. 0 Siter
birdie Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Det har sikkert en sammenheng med at det er ekstremt godt bær- og fruktår i år - men hva som skyldes hva må du ikke spørre meg om.. 0 Siter
mettewa Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Her i Østfold har vepsen vært utrolig innpåsliten nå i sommer. Sønnen min fikk fire stikk på to uker, vi andre har heldigvis klart oss uten stikk. Det er i følge eksperter klimatisk. Den milde vinteren gjorde at færre veps enn vanlig strøk med. Den lange, varme og tørre ettersommeren er også svært gunstig for vepsen. Nå er de ferdige med sin livsoppgave, å ale opp en ny generasjon, og surrer bare rundt og driver dank. På jakt etter søtsaker. Ha en fortsatt fin ettersommer, uten vepsestikk :-) 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Ja, i år er det ekstremt her på østlandet. Jeg har for første gang på mangfoldige år blitt stukket, og det to ganger! Guttungen har også fått seg et stikk i år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.