Gå til innhold

Celleforandringer

Anbefalte innlegg

Gjest Lisanils

Har foretatt utskrapning på sykehus da gynekolog mente å kunne se celleforandringer.

Utskrapningen viste et forstadiet til kreft.Dette er foreløpig ikke utviklet kreft,men vil kunne bli det etter hva jeg har fortstått...

Siden jeg bare er 32 år,og har ønske om et barn til(har 1 fra før av),så vil de nå send eprøvene inn til Radiumhospitalet for vurdering også der.Legene her utelukker ikke fjerning av livmoren....men vil høre hva de med høyest kompetanse på området sier.

Har noen andre erfaring med dette som heter forstadie til kreft i livmorslimhinnen?Hva slags behandling fikk du eventuelt?Er det riktig at forstadie ikke er utviklet kreft,men vil komme til å bli det?Har noen erfaring i forhold til dette med å få barn når en slik beskjed er gitt?Ønsker oss såååå veldig et barn til....legen på sykehuset sa iallefall at vi har nok av tid på oss i forhold til prøveresultatet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71587-celleforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde , og har fremdeles celleforandringer.

I - 97 ble jeg laset og fikk det fjernet.

Men har fått det på ny etter jenta jeg fikk for 2,5 år siden.

Så nå går jeg til kontroll ca 3 x i året.

Det er ikke kreft , men forstadiet til kreft .

Helt ufarlig så lenge det er blitt oppdaget og blir følgt opp !

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71587-celleforandringer/#findComment-348219
Del på andre sider

Gjest lisenils

Jeg hadde , og har fremdeles celleforandringer.

I - 97 ble jeg laset og fikk det fjernet.

Men har fått det på ny etter jenta jeg fikk for 2,5 år siden.

Så nå går jeg til kontroll ca 3 x i året.

Det er ikke kreft , men forstadiet til kreft .

Helt ufarlig så lenge det er blitt oppdaget og blir følgt opp !

Lykke til

Takk for svaret!

Jeg har lest mye om dette med celleforandriner,og at det kan fjernes med laser.Legen på sykehuset har aldri nevnt laser med et ord,så jeg vet ikke om det kan være forskjellige grader av celleforandringer?Siden han kun har nevnt at det kan være aktuelt å fjerne livmoren....

Siden jeg ønsker et barn til,så skal altså Radiumhospitalet vurderer dette.Forstadium het det i brevet,men det kan knskje og være et tidlig stadium sa vedkommende lege jeg p+ratet med på telefon....men de helte til forstadium.

Siden han sa at vi har tiden på vår side,så lurer jeg så på hva det er?har jeg"tid"til å bli gravid....kan jeg forsøke prøverør og betale for det i danmark....har jeg tid til det?Har noen erfaringer med det samme som meg?

Er forholdsvis rolig selv om kreften ligger bak....tankene mine gr først og fremst på ønsket om barn,og ønsket om at min 8 årige datter skal få en søster eller bror....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71587-celleforandringer/#findComment-348469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...