Gjest Faith Skrevet 19. oktober 2000 Skrevet 19. oktober 2000 Jeg hÞrer til en av de pÄ forum for graviditet som gÄr og venter pÄ de magiske 2blÄ. I og med at jeg har diabetes sÄ lurer jeg pÄ hvor fort det er vanlig Ä merke noe pÄ diabetesen ved en evt. graviditet. Blir veldig glad hvis du eller noen andre med erfaring kan svare meg fÞr helgen. PÄ forhÄnd takk! Mvh 0 Siter
Gjest Randih Skrevet 20. oktober 2000 Skrevet 20. oktober 2000 Heisann! SÄ vidt jeg husker, begynte jeg Ä merke litt sÄ smÄtt fra uke 6-7 av, og sÄ gradvis mer og mer. Det var til tider slitsomt Ä ha diabetes som gravid, men "premien" er vel verdt alt strevet. NÄ er poden en kjapp utforsker pÄ 13 mÄneder, og vet inderlig godt at pennen er mamma's. Lykke til. Er det noe du lurer pÄ, sÄ kan du gjerne maile meg, om du vil, pÄ randisv@online.no Hilsen 0 Siter
Gjest svaaler Skrevet 22. oktober 2000 Skrevet 22. oktober 2000 Hei Graviditeten pÄvirker bÄde blodsukkeret og insulinfÞlsomheten ved diabetes. Virkningene vil du nok merke i lÞpet av fÄ uker og til Ä begynne med synes mange at blodsukkeret er mer ustabilt enn vanlig. Det viktige er at du kontakter din egen lege umiddelbart etter at gravitesten er positiv. Et velregulert blodsukker under svangerskapet gjÞr at du ikke har Þkt risiko for problemer under graviditeten i forhold til andre. Lykke til! "For en sikker vurdering av spÞrsmÄlet bÞr du diskutere med din egen lege." Vennlig hilsen Stein Vaaler 0 Siter
Natalia Skrevet 23. oktober 2000 Skrevet 23. oktober 2000 NÄ har ikke jeg diabetes type 1 - men er type 2. Men har nÄ mitt andre svangerskap og har pratet mye med andre gravide som har type 1. Du bÞr vel kanskje fortelle legen din at du prÞver Ä bli gravid, slik at du kan komme raskt inn pÄ risikosvangerskapspoliklinikken sÄ snart du ser de 2 blÄ. I hvertfall i Vestfold er det slik at man fÄr en tett oppfÞlging av indremedisiner, gynekolog _og_ jordmor _hver_ gang man er til kontroll. Vet at mange type 1'ere _kan_ miste evnen til bl.a. Ä kjenne fÞlinger - men _ikke_ alle! Lykke til iallefall! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.