Gå til innhold

Viktig med noenlunde lik erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 25 som har et begynnende forhold til en mann på 35.

Vi har vært gode venner i et par-tre år, men har nå fått øynene opp for hverandre.

Og i helgen rota vi med hverandre.

Det jeg merket meg med en gang er hvor lite erfaren han virket, til å være 35 liksom.

Midt i "akten" stopper han opp, og forteller meg at han er veldig uerfaren. Dette overrasker meg, for han har hatt mange damer etter seg og er ganske flott å se på.

Men han har altså vært veldig lite intim med jenter. Han fortalte meg at han ikke engang har ligget med noen.

Jeg har selv bare ligget med en, men han hadde jeg et langt forhold til, og vi delte mye.

Nå er det sånn at jeg sitter her og er enormt overrasket over alt dette. Og jeg merket jo hvor "fomlete" han var. Han fant liksom ikke frem hos meg, og det var uvant.

Jeg har aldri tenkt på at dette noengang skulle kunne bli et problem, for de fleste gutter jeg har vært borti har enten hatt mer erfaring enn meg, eller vært på lik linje. Nå er det *jeg* som må lære opp ham...? Og det kjennes litt rart.

Hva syns dere der ute om dette. Er det viktig at man er sånn noenlunde like i erfaring, eller hadde du ikke brydd deg om at du kanskje måtte "lære opp" den andre litt...?

Jeg er jommen usikker nå, jeg, men kan jo ikke droppe ham bare fordi han ikke har erfaring! Tross alt er jeg jo kjempeglad i ham.

Er bare litt lettere sjokkert tror jeg, også er det jo litt rart med denne fomlinga, da..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71766-viktig-med-noenlunde-lik-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest liker sex:)

jeg er ei jente på 22 som nylig har blitt sammen med en gutt på 23. han har hatt sex med 12 jenter, jeg halvveis sex med 1 gutt... det vil si at han har veldig mye mer erfaring enn meg. nå blir jo dette andre veien da, men det plager ihvertfall ikke meg at han har hatt sex med mange før meg, heller tvert imot - tenk hvor flink han er da! og han vet hvordan han helst vil ha det, noe som gjør at jeg kan gi han maksimal nytelse (med min vri selvfølgelig). samtidig vet han hvordan jenter flest vil ha det, og etter noen (ganske mange på så kort tid) ganger med sex nå har vi begynt å finne ut hvordan jeg vil ha det også! de aller første gangene var det han som tok initiativet og var "læremester", nå begynner vi å bli jevnbyrdige...lærer av hverandre - så det går seg fort til! :)

Ja, og ikke bare rart. Fomling kan være temmelig irriterende og avtennende. Bortsett fra det er det jo flott å kunne "forme" han som elsker etter din smak, som flere andre sier.

Jeg vil egentlig si at betydningen av erfaring er overvurdert. Noen er naturtalenter og "leser" straks hvordan partneren vil ha det. Andre er og blir fomlete til tross for årelang seksuell erfaring med mange partnere. F. eks. var jeg borti en som hadde vært både gift og samboer, attpåtil var han lege og burde vel kjenne kvinners kropp. Men han rørte ikke klitoris.

Ta det som en enorm tillitserklæring. Gutter liker ikke å fortelle ei jente om sin manglende erfaring. Personlig synes jeg det er litt rart at han er jomfru i en alder av 35, men bedre sent enn aldri. Jeg var selv 28, så jeg skal ikke si så mye.

Dere får fortsette å være åpne mot hverandre. Ikke se mørkt på å lære ham opp. Når han slapper av mer og føler seg konfortabel, kommer det av seg selv. Go for it girl.

Vel,,, selv er jeg 29 år og "uerfaren". Det kan være mange årsaker til at man er uerfaren i denne aldern, men selv om man er 16 eller 35 så blir nok den første gangen fomlete. Selv er jeg nettopp redd for å bli avslørt på dette slk at det blir vanskeligere for hvert år som går, man bruker ofte den unskyldningen for å "vike" unna muligheten når den en sjelden gang er der.

Det å måtte stå frem å si til en annen person at du er uerfaren i en slik alder krever et vanvittig mot, men når man gjør det så betyr det også at man føler at man har høy tillit hos motparten. Tenk deg hvor vanskelig det var for han å stå frem nettopp om dette ?

I dagens samfunn så er det jo nermest et "krav" at man skal ha debutert før man er 20, har man ikke det så blir man fort sett på som en snåling.

Nå nermer jeg raskt de 30, tenker fortsatt mye på akkurat min situasjon men har også tilpasset meg situasjonen og gir egentlig f... i det så får skjebnen avgjøre det hele.

Jeg kan forstå at du føler deg usikker, men hvis du lar dette besteme for forholdet så bør du kutte nå for da har du ingen verdi hos han !

Faktisk så undrer det meg at Sex skal spille en så stor rolle blandt parforhold, har ikke livet andre verdier enn akkurat sex ?

Jeg må nok innrømme at savnet på kjerlighet og sex er stort, men hvis et forhold til en kvinne skal basere seg på hvor hyppig du er i sengen så blir det svært "kunstig" for meg.

Kansje blir jeg oxo 35 år gammel jomfru,, eller kansje eldre.......

Til slutt: sex er en liten del av samholdet, respekten for hverandre og ikke minst ha det gøy og fint sammen må stå sterkest, ellers så bli alt bare "kunstig".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...