Gå til innhold

Valgets Kvaler

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. Her sitter jeg og tenker og tenker paa mitt lille dillema som ser ut til a bli mitt livs storste avgjorelse til naa.

Har vert sammen med den samme Jenta naa i tre aar, forlovet for 2 aar siden. Vi mottes i Sveits der vi begge studerte, saa dro vi vidre til USA for jobbing. Hun har ikke mott de krav hun stillte seg selv og onsker naa aa reise hjem.

Jeg paa min side har karret meg opp i min stilling og sitter naa som avdelingsleder med 50 ansatte under meg. Har blitt lovet nytt visum og oppholds tillatelse for de neste 3 aar.

Hun er ifra Tyskland og onsker naa aa reise tilbake, hun er 110% bestemt paa dette og er ikke villig til a forandre mening paa dette omraadet.

Jeg forstaar hennes valg, og stotter henne 200% til en hver tid, men aa forlate alt her for aa dra til Tyskland, arbeidsledig og ikke kunne spraaket ser ikke bra ut for meg. Og jeg ser paa en side at om jeg skulle reise, og det hele braser sammen om 6mnd der og jeg har brent mine broer i USA. Hva gjor jeg da, reiser hjem til Norge og begynner det hele over igjen...

Hva gjor man da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72078-valgets-kvaler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker umiddelbart litt egoistisk av henne å bare forlate alt dere har bygget opp der borte. Det virker som om hun ser kun seg selv, mens du ser at dere er to.

I praksis vil det jo nesten si at hvis hun ikke får det som hun vil, så er forholdet over. Det er jo ikke noen fremtid i et forhold der dere oppholder dere i hvert deres land. Ikke på sikt, i alle fall.

Det hadde vært noe annet om dere ble enige om å f.eks bo der i 3 år til, se om hun fikk til noe, og om ikke det har latt seg gjøre, så kan dere prøve på nytt i Tyskland eller Norge sammen. Man må gjøre kompromisser om man skal få et forhold til å vare, og her er dere ved et avgjørende veikryss.

Kan du være sammen med en som kun tar hensyn til seg selv, da? Selvsagt skal man ikke glemme seg selv når man er i et forhold, men man må ofre ting også. Det virker som om du må gi opp veldig mye for å flytte med henne, jeg ville syntes det var _for_ mye, og krevd bedre årsaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72078-valgets-kvaler/#findComment-352290
Del på andre sider

Carisma1365380365

Du gjør hva du selv synes er mest rett. Folg hjertet ditt. Det er et vanskelig valg, men du klarer det nok. Jeg har selv bodd i USA og vet hvor vanskelig det er aa bygge opp en solid karriere. Synd hvis du naa maa oppgi alt for henne. Tenk paa deg selv også. Make the right choice!

The best of luck :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72078-valgets-kvaler/#findComment-352893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...