Gå til innhold

Jeg skal begynne med Pergotime

Anbefalte innlegg

Jeg har fått Pergotime av legen og skal begynne så snart jeg får mens. Problemet er at jeg har PCO, og det kan fort gå noen mnd. før neste mens. Derfor mente legen at jeg kunne begynne når jeg ville.

MEN! Hvordan skal jeg telle da? Det fikk jo ikke jeg med meg.

Dag en er den dagen mens starter, dag 5 skal jeg begynne på tablettene dag 10-12-14-16-18 skal vi ha samleie, og dag 20 skal jeg ta blodprøve.

Enn når jeg ikke får mens? Da er dag dag 1 nummer 5 liksom?

Betyr det at jeg begynner med tablettene dag 1 og har samleie dag 6-8-10-12-14 og blodprøve dag 16??

Trodde jeg hadde skjønt det men så ble jeg i tvil...

Er det noen som vet dette??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72104-jeg-skal-begynne-med-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg har gått på pergotime kur og fant det også frustrerende å regne på alle disse dagene. Så jeg venta rett og slett til mensen kom, selv om jeg da måtte vente 2 mnd. har hatt 2 mislykka forsøk med pergotime, fikk mensen i dag etter forsøk nr 2. Vet ikke om du ble noe klokere, men lykke til hvertfall.

Kjære tia!

Jeg er absolutt ikke inne på Pergotime telling og slikt, men angående mensen... Kan du ikke ta Primolut? Du tar tabeletter i fire dager, og skal da få blødning etter 2-4 dager.

Er ikke sikker på om dette kan kombineres med Pergotime, men det skader ihvertfall ikke å spørre.

Klem fra

Hei, det er vanlig å bruke primolutt når du skal gå på pergotime for å få mensen.Men jeg vet at det går an å gå direkte på pergotime men hvordan det vet jeg ikke fordi jeg har alltid brukt primolutt.Jeg har forsøkt 3 ganger uten å lykkes.Så lykke til!!!....jeg må gå den lange veien å prøve ut IVF, snufs

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...