Gå til innhold

Min første ordentlige date!!-)

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig, men usikker

Jeg er en gutt på 24 som er utrolig forelsket i en jente. Jeg har hatt et par forhold før, men det var aldri jeg som ting initiativet til disse forholdene.

Nå har det seg sånn at jeg har sinnssykt lyst til å be ut denne jenta, på min første ordentlige date.

Hvordan går jeg fram for å be ut jenta (er litt sjenert av meg)?

Hva er det mest romantiske jeg kan gjøre på den første daten?

Hva snakker man om?

Takk for innlegg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72390-min-f%C3%B8rste-ordentlige-date/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det lureste er å kjøre på med full romantikk-pakke første daten, nei. Da kan du risikere å skremme vettet av jenta selv om hun er aldri så interessert i deg.

Jeg ville bedt ut en jeg var interessert i på kafe. Velg kafe med omhu, skal dere spise, drikke vin, ta en pils eller bare kaffe?

Er dere kunstinteresserte? Hva med et galleribesøk eller utstilling før kafeen?

Et annet stikkord er tur. Noen fine timer ved sjøen, i skogen, i en park eller hva som måtte passe... En liten lekker nistekurv, kanskje - hvis temperaturen tilsier det.

Kino er vanlig forslag til date. Men det er jo ganske meningsløst å sitte der i mørket og ikke se eller snakke med hverandre.

Igjen: Hun skjønner jo at du er interessert uansett, så ikke overdriv med alskens romantiske finesser. Det passer bedre etpartre dater senere...

Og for all del: Ikke prøv å være noen andre enn den du er.

Lykke til :) Dette går helt sikkert fint!

Jeg er enig i "Favn" sitt svar under her. Ikke be på kino. Sitte der i mørket og ikke kunne prate? Nei, det e ringen fin første date.

Be på cafe? Ut og spise? Gjerne på et sted som ikke er så stivt. På pizza kanskje? Peppes eller noe? Så kan dere jo tusle rundt i byen og se på folkelivet og ellers stoppe der det faller seg naturlig.

Selv sverger jeg til å drikke alkohol på første daten, det løser opp stemningen litt...

Hva med å ta henne med på en koselig vinkjeller, og dele en flaske (eller tre)?

Praten går av seg selv, det vanligste er vel å snakke om hva man gjør på i jobbsammenheng, hvordan man tilbringer fritiden, ferieturer, yndlingsutesteder, evnt. felles bekjente osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...