Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På tirsdag kom mensen og aborten var et faktum. Har vært sint, trist og lei om en annen i de dagene som har gått. Har ikke tålt tanken på å gå inn på dataen. Dette blir andre aborten på andre forsøket. Heldigvis kom denne tidligere og ut av seg selv. Riksen har gitt meg en time for samtale med lege 1. okt. og sykepleieren sa jeg kunne ringe for oppstart på mens i okt.

Jeg er så redd det er noe feil med meg siden fosterene dør... Jeg trøster meg med at de to abortene var veldig ulike (den ene en sen MA og den andre en tidlig SA) og håper at dette betyr at livet kun viser seg fra sin utrettferdige side....

I dag er jeg kjempenedfor og trist. Gråter og føler meg deprimert. Prøver å tillate meg selv dette siden min største feil er at jeg forsøker å gå gjennom livet å late som ingenting går inn på meg. Vet at jeg i morgen igjen ser alt det fine jeg har i livet, og at jeg tross alt er utrolig priviligert. Jeg kommer nok ikke til å være like aktiv her de neste ukene. Vil titte innom av og til, men regner å komme sterkere tilbake når ting begynner å skje igjen. Nå skal jeg ha fokus på å leve livet med alt det innebærer. Tar opp treningen til uken bla.

Jeg XXXX-er at for dere andre og håper at den blå bølgen skyller over dere!!!

(et sp.mål på slutten: stemmer det at det holder med to mens mellom forsøk før du begynner på sprayen på Riksen? Syntes dette virket så raskt... Håper jeg kan starte ved neste mens!)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72472-oppdatering-fra-luckyto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har ikke skrevet til deg før, men har lest inleggene dine. Føler veldig med deg og vet akkurat hvordan du har det. Selv har jeg også mistet to ganger etter IVF forsøk.

Ikke prøv å spille tøff, det har jeg selv gjort og det er ikke bra. En liten trøst er det kanskje at du faktisk kan bli gravid.

En ting som ble undesøkt hos meg var noe som heter anti-cardiolipin (eller noe sånt). Det ble ihvertfall fastslått at jeg hadde forhøyet verdi av dette og at ved en eventuell ny graviditet skulle jeg ta blodfortynnende medisiner (Albyl-E og Fragmin). Dette for å bedre blodgjennomstrømningen til livmoren. Jeg tok også mine forsøk ved Rikshospitalet.

Så håper jeg at det går bra med deg. Og at du pleier deg selv en stund før neste forsøk.

Hei!

Nei, nei, nei... dette håpet jeg at jeg skulle slippe å lese fra deg :-(

Becca72 har flere spontanaborter bak seg og på siste forsøket begynte hun på noen sprøyter (husker ikke navnet..) fra uttaksdagen som skulle hjelpe henne til å holde på fosteret. Det har gått kjempebra og hun er jo nå gravid med tvillinger ;-) Jeg ville forhørt meg med RH om disse sprøytene og bedt om resept på de med en gang (de kan være litt trege med å sende de ut når forsøket er igang...)

Lykke til Luckyto! Tenker på deg!

Varme tanker fra

Hei!

Becca72 har flere spontanaborter bak seg og på siste forsøket begynte hun på noen sprøyter (husker ikke navnet..) fra uttaksdagen som skulle hjelpe henne til å holde på fosteret. Det har gått kjempebra og hun er jo nå gravid med tvillinger ;-) Jeg ville forhørt meg med RH om disse sprøytene og bedt om resept på de med en gang (de kan være litt trege med å sende de ut når forsøket er igang...)

Varme tanker fra

Hei!

Tror sprøytene du tenker på heter Fragmin. Det er et blodfortynnende middel og kan bli gitt dersom man har hatt flere spontantaborter. Jeg brukte dette under mitt siste forsøk sammen med Albyl-E. Jeg ble dessverre ikke gravid, men ser at andre har brukt dette med stort hell!

Ihvertfall lurt å spørre om dette neste gang du er på Rikshospitalet lyckyto.

Annonse

Hei!

Varme tanker fra

Hei tieto :o)

Koselig å høre fra deg :) Formen er bedre i dag heldigvis.. Har vært hos legen og fikk sykemelding 30 % ut uken. Dvs at jeg jobber halvt (har 80 % stilling fra før). Det blir godt å få litt tid til meg, så har jeg mer å gi til den viktigste for meg - barnet jeg har fra før. Føler meg veldig priviligert, og vet at jeg tross alt ikke er barnløs. MEN jeg har plass til så mange fler, og min mann har ikke egne barn. Han føler at han på en måte har adoptert min jente, men hun har en flott biologisk pappa, så det vil aldri bli det samme. I tillegg er hun så god at hun bare må få bli storesøster!! Hun kommer til å bli verdens beste! I dag ser jeg alt det gode rundt meg og det er en lettelse.

Den sprøyten er nok den som gaupe snakket om. A-E har jeg tatt under begge forsøkene mine. Riksen vet det ikke, men jeg brukte de jeg fikk fra Volvat i vinter. Skal spørre om den sprøyten (glemt helt hva det heter - skal skrive det ned :) ) når vi skal snakke med dem. Håper bare den ikke er så stor som progestansprøyten, for det vet jeg ikke om jeg tør.... *sjelve-sjelve*

Takk for at du tenker på meg!

Klem

Hei!

Har ikke skrevet til deg før, men har lest inleggene dine. Føler veldig med deg og vet akkurat hvordan du har det. Selv har jeg også mistet to ganger etter IVF forsøk.

Ikke prøv å spille tøff, det har jeg selv gjort og det er ikke bra. En liten trøst er det kanskje at du faktisk kan bli gravid.

En ting som ble undesøkt hos meg var noe som heter anti-cardiolipin (eller noe sånt). Det ble ihvertfall fastslått at jeg hadde forhøyet verdi av dette og at ved en eventuell ny graviditet skulle jeg ta blodfortynnende medisiner (Albyl-E og Fragmin). Dette for å bedre blodgjennomstrømningen til livmoren. Jeg tok også mine forsøk ved Rikshospitalet.

Så håper jeg at det går bra med deg. Og at du pleier deg selv en stund før neste forsøk.

Hei Gaupe :o)

I dag har jeg det bedre :) Jeg brukte A-E under begge forsøkene mine, men ikke Fragmin (skal skrive det ned så jeg husker det). Fikk A-E på Volvat fordi jeg ba om det. Hadde andre forsøk på Riksen og brukte A-E fortsatt. Sa ikke noe om det til dem men skal gjøre det når vi skal inn til samtale. Hvordan var det de fant ut denne mangelen som gjorde at dere trengte blodfortynnende? Håper det ikke er utredning som kommer til å trenge mye tid!

Skal du ha flere forsøk nå? Ønsker deg uansett lykke til framover :o)

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...