Gå til innhold

Jeg giftet meg med den nest-beste...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• lurulf

5

• favn

4

• monass

2

Mest aktive i denne tråden

Nei huff! Hun har da vel krav på å få en annen som hun kan være nr. en for?

Han må gi dette ekteskapet og sin nåværende kone en sjanse. Har han sagt A, så får han jammen prøve å si B også.

Oftes er det slik at det man ikke kan få, det higer man mest etter.

Ok- da misforstod jeg innlegget ditt. Hils og gratuler din mor fra meg. Da er det deg jeg synes det er trist for.

*Trøsteklem*

Men for å være litt nysgjerrig: Var det du eller eksen din som bare hadde fått den nest-beste?

Det er ikke trist for meg...lenger.

Den der var vanskelig å svare på. Tror vi begge var langt fra best for hverandre, vi var ikke nest best engang. Jeg gikk.....MEN, den han har nå - er BEST for han, og det innrømmer han selv også. Så da var det ikke så ille at jeg gikk likevel *s*

Gjest Hilke-mor

nei guri malla,- stakkaras, stakkars kona di, Hun skulle sannelig ha visst! Hun er jo kona di fordi du ikke VET om den du EGENTLIG elsker vil ha deg?!?!?! Hun er din forsikring på at du ikke skal være ensom?§?Y#/¤#&¤

Korleis han du beskylde Kristian for å beholde kona berre som forsikring mot å bli ensom?!?

Han seier jo at han er glad i henne!

Det er fullt mulig å elske fleire samtidig. Her trenger han etter min meining ikkje å velge mellom dei to han elsker (liten og stor kjærlighet, riktignok) sidan han er gift med den eine. Han må halde på henne han er gift med kan du skjønne !

Det er ikke trist for meg...lenger.

Den der var vanskelig å svare på. Tror vi begge var langt fra best for hverandre, vi var ikke nest best engang. Jeg gikk.....MEN, den han har nå - er BEST for han, og det innrømmer han selv også. Så da var det ikke så ille at jeg gikk likevel *s*

Glad på hans vegne.

Men kanskje Kristian er den beste for kona hans? Og om hun er nest-best nå, så kan hun med tiden kanskje bli best?

Vi får gi dem ein sjangse og håpe at følelsane blir med.

Har du funnet ein "beste"?

Eg spør kanskje litt personlig nå, men det er så hyggeleg med "happy ending"!

:-)

Glad på hans vegne.

Men kanskje Kristian er den beste for kona hans? Og om hun er nest-best nå, så kan hun med tiden kanskje bli best?

Vi får gi dem ein sjangse og håpe at følelsane blir med.

Har du funnet ein "beste"?

Eg spør kanskje litt personlig nå, men det er så hyggeleg med "happy ending"!

:-)

Jepp! :-) en som er min beste kamerat OG som jeg elsker.!

Annonse

Korleis han du beskylde Kristian for å beholde kona berre som forsikring mot å bli ensom?!?

Han seier jo at han er glad i henne!

Det er fullt mulig å elske fleire samtidig. Her trenger han etter min meining ikkje å velge mellom dei to han elsker (liten og stor kjærlighet, riktignok) sidan han er gift med den eine. Han må halde på henne han er gift med kan du skjønne !

Nei det kan jeg ikke skjønne. Jeg ville ikke blitt "holdt på" bare fordi vi var gift. jeg vil være nr. 1, vel...jeg kan være nr. 2 og 3 om det er unga som er 1 da._)

Gjest Hilke-mor

Nei det kan jeg ikke skjønne. Jeg ville ikke blitt "holdt på" bare fordi vi var gift. jeg vil være nr. 1, vel...jeg kan være nr. 2 og 3 om det er unga som er 1 da._)

Det å gifte seg har etter mi meinig noko med tryggleik å gjere i tillegg til kjærlighet.

Du må jo hele tiden lure på om kjæresten din vil forlate deg - tenk om han forelsker seg i ein annan i morgon?

Har du lovt nokon evig kjærlighet, så veit partnaren at han er trygg - blir den andre avstandsforelska (Det skjer jo også med gifte), så vil det kun forbli avstandsforelskelse. Du vil fortsatt vere saman med han til avstandsforelskelsen går over (forelskelse som ikkje får næring dør), og følelsane dine for partnaren "gjenoppstår".

Det å gifte seg har etter mi meinig noko med tryggleik å gjere i tillegg til kjærlighet.

Du må jo hele tiden lure på om kjæresten din vil forlate deg - tenk om han forelsker seg i ein annan i morgon?

Har du lovt nokon evig kjærlighet, så veit partnaren at han er trygg - blir den andre avstandsforelska (Det skjer jo også med gifte), så vil det kun forbli avstandsforelskelse. Du vil fortsatt vere saman med han til avstandsforelskelsen går over (forelskelse som ikkje får næring dør), og følelsane dine for partnaren "gjenoppstår".

Så klart - HELT enig med deg. Men denne tråden handlet om en som ELSKET en annen i det øyeblikket han GIFTET seg.!!!

At ting kan skje etter noen år, det er en helt annen sak. Man har aldri noen garantier. Jeg har dog lovet min mann, og han meg; at om det skulle oppstå noe i den banen, så går jeg fra han før jeg evnt. går hen og er utro, og vice versa.

Forelskelser skal man bare la vær å gi næring, så dør de. Man behøver heller ikke "utsette" seg selv for fristelser, elelr dumme situasjoner som kan være farlig for forholdet.

men å gå INN i et ekteskap å VITE at det er feil! - huff, det er ille, I know!

Jeg syntes det mest reale her hadde vært om du fortalte din såkalte kone oppriktig hvordan du hadde det. Jeg tror hun i lengden ville satt pris på det, selv om det sannsynligvis ville blitt et rabalder nå.

Gjør det før det kommer unger inn i bildet, nå er det tross alt bare dere to det dreier seg om.

Bryt tvert og finn ut av "dine" følelser og din "exkones" følelser og førsøk og løs opp. Du kan ikke gå å elske en annen og samtidig være gift med "kona"(annenrangs)

Det er kun noen papirer, så er du fri til å gjøre det du mener er riktig. Det er tross alt snakk om resten av livet.

Husk du lever bare en gang og det gjør din nest-beste også.

Gjest Hilke-mor

Så klart - HELT enig med deg. Men denne tråden handlet om en som ELSKET en annen i det øyeblikket han GIFTET seg.!!!

At ting kan skje etter noen år, det er en helt annen sak. Man har aldri noen garantier. Jeg har dog lovet min mann, og han meg; at om det skulle oppstå noe i den banen, så går jeg fra han før jeg evnt. går hen og er utro, og vice versa.

Forelskelser skal man bare la vær å gi næring, så dør de. Man behøver heller ikke "utsette" seg selv for fristelser, elelr dumme situasjoner som kan være farlig for forholdet.

men å gå INN i et ekteskap å VITE at det er feil! - huff, det er ille, I know!

Hyggelig at vi er einige! Eg sat klar til å forsvare standpunkta mine, og så las eg svaret ditt og kunne berre senke skuldrene!

Eg måtte også gå tilbake til hoved-inlegget til Kristian på nytt. Eg leste det først som om han trudde at han elska kona då han fridde, for så i etterkant å oppdage at det var eksen som var den store kjærligheten.

Eg er einig i at det er galt å gifte seg med ein som ein ikkje elsker.

Men no er skaden skjedd, dei er gift, og eg trur ikkje skaden blir omgjordt ved at han no skiller seg. Kristian får heller handle som om kjærligheten til eksen oppstod i etterkant.

Når eg kjenner etter, er eg einig i at det er mykje sårare å få vite at den du er gift med ikkje eingong elska deg høgast i det brylluppet stod, enn at ein forelskelse har oppstått i etterkant!

Annonse

Hyggelig at vi er einige! Eg sat klar til å forsvare standpunkta mine, og så las eg svaret ditt og kunne berre senke skuldrene!

Eg måtte også gå tilbake til hoved-inlegget til Kristian på nytt. Eg leste det først som om han trudde at han elska kona då han fridde, for så i etterkant å oppdage at det var eksen som var den store kjærligheten.

Eg er einig i at det er galt å gifte seg med ein som ein ikkje elsker.

Men no er skaden skjedd, dei er gift, og eg trur ikkje skaden blir omgjordt ved at han no skiller seg. Kristian får heller handle som om kjærligheten til eksen oppstod i etterkant.

Når eg kjenner etter, er eg einig i at det er mykje sårare å få vite at den du er gift med ikkje eingong elska deg høgast i det brylluppet stod, enn at ein forelskelse har oppstått i etterkant!

*ler* - ergelig å være enig også! :-)

...men da kan jeg trøstig forlate DOl for i dag! hehe

Du fratar konen din å kunne finne en som elsker henne høyest. Hos en hun ikke er nest-best.

Jeg synes du er forferdelig egoistisk som setter dine følelser foran. La kona di slippe fri.

Hva du gjør i forhold til ex er revende likgyldig. Kona di bør iallefall gå fri sålenge hun ikke har din betingelsesløse kjærlighet!

Gjest Gjengift enke.

Din eks kan bli hvor vidundrelig som helst. Det er bare din fantasi og ditt selvbedrag som setter grensen. Din kone vil aldri klare å i hverdagen leve opp til din fantasipåvirkede fortidsromase.

Hva vet du egentlig om hvordan et liv med eksen ville blitt? Du sier du alltid vil elske eksen. Da har du bestemt deg for å alltid i dine følelser være utro mot den du deler frokostbord og seng med.

Det er du som avgjør om din kone er den rette, eller om hun forblir sekunda vare. Du kan faktisk velge å slutte å pleie ditt tankeforhold til din eks. og i stedet bruke resursene på den flotte kvinnen du er gift med.

At du fortsatt "elsker" din eks kan ha like mye med at du føler deg forsmådd, som at hun er så mye bedre enn den kvinnen du har lovt å elske og ære. Er din nåværende kone et dårligere trofé?

Var det ikke konflikter som førte til brudd med din eks? Har du nå romatisert bort grunnen til at dere ikke ble gift.

Du vil aldri greie å elske din kone slik du bør, om du ikke gjør deg ferdig med eksen. Men hvis du som en voksen mann legger henne bak, vil du finne at din kone faktisk er den beste. Du avskjærer deg selv og din kone fra så mye kjærlighet og romantikk ved å tviholde på din holdning.

En gang planla jeg bryllup med verdens flotteste mann. Plutselig døde han. I dag er jeg gift med verdens flotteste mann.

Fri meg fra å se meg tilbake å sammenligne! Fri meg fra å forpeste vårt eksteskap med tenk om, hvis at. Fri meg fra å se på andre menn. De jeg før har truffet og de jeg kommer til å treffe.

Ta ansvar for dine valg og rydd eksen ut av tanker og følelser. Og slutt for all del å møte eksen!

Gjest Hilke-mor

Du fratar konen din å kunne finne en som elsker henne høyest. Hos en hun ikke er nest-best.

Jeg synes du er forferdelig egoistisk som setter dine følelser foran. La kona di slippe fri.

Hva du gjør i forhold til ex er revende likgyldig. Kona di bør iallefall gå fri sålenge hun ikke har din betingelsesløse kjærlighet!

"Slipp kona di fri" skriv du, My. Korleis kan du vite at ho ønsker å bli fri? Ho kan vere gift med Den Beste for henne. Det ville netopp vere egoistisk av Kristian å kun tenke på egne følelsar ved å gå frå henne. Nei, han får stå ved det han har gjordt (bryllupet), sjå til å gjøyme eksen og elske sin kone.

Jeg har vært i din kones sko, var i løpet av hele forholdet andrevalget. Fikk høre av samboeren min at han aldri fikk velge på øverste hylle, og i alt i fra hvordan brødet ble bakt til hvordan sexen var falt jeg igjennom til fordel for hans eks.

Jeg valgte å forlate han, og det var da han opppdaget at det likevel var jeg som var den beste!

Noen mennesker har bare med det å være misfornøyd med dagen i dag og drømme om ting som har vært og kunne vært, og glemmer å sette pris på de nære ting. Jeg tror nok at hvis din kone gikk fra deg så var det henne dine tanker ville dreid seg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...