Gjest Sweet Dispossition Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg ser jo selvsagt selv at jeg på en måte allerede er utro, siden jeg snakker, mailer og sender sms'er med en mann som tenner meg vannvittig. Vi har vært gode venner siden vi var 17-18, nå er vi 29. Jeg er gift og har to barn, han er verken gift eller har barn, ingen å stå til rette for med andre ord. Jeg har full pakke, og jeg har det ikke bra. Meg og mannen min har slitt lenge og denne kompisen av meg har nylig kommet inn i bildet igjen, det er lenge siden vi har hatt mye kontakt, da han har bodd i utlandet. Vi snakker hele tiden om å møtes og er enige om at sjansen for at vi kommer til å ha sex er rimelig stor. Jeg tviler jo selvsagt på om jeg skal gjøre det, men ser for meg at det blir vanskelig å unngå. Jeg har egentlig lyst å flytte fra mannen min også, men jeg tør liksom ikke. Og han er jo en god far, jeg er redd det vil ødelegge barna.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Ja takk, begge deler. Slutt å være så jævlig feig og egoistisk, ordne opp på hjemmebane før du treffer han andre. Det er det eneste skikkelige du kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-356520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenk deg om Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Ødelegg for deg selv, din mann og dine barn. Riv ned det dere har bygd opp sammen over år. Ta tryggheten fra dine barn. Gjør livet komplisert. Møt den andre. Hopp til køys. Man lever jo bare en gang! Bli et par, om noen år har du og din nye flamme nøyaktig de samme problemene som du nå opplever med han du lever med. En romase er alltid mer tiltrekkende enn hverdagsproblemer. Men problemene med kortsiktige romanser når du skal leve med dem i lengden mye verre! Alternativet blir å avstå fra kortsiktig tilfredstillelse, dvs bryte all kontakt med nye flammen, og heller jobbe for det som kan gi mye varig glede. Alt som er verdt noe, koster noe og tar tid å bygge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-356887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Streken Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Ødelegg for deg selv, din mann og dine barn. Riv ned det dere har bygd opp sammen over år. Ta tryggheten fra dine barn. Gjør livet komplisert. Møt den andre. Hopp til køys. Man lever jo bare en gang! Bli et par, om noen år har du og din nye flamme nøyaktig de samme problemene som du nå opplever med han du lever med. En romase er alltid mer tiltrekkende enn hverdagsproblemer. Men problemene med kortsiktige romanser når du skal leve med dem i lengden mye verre! Alternativet blir å avstå fra kortsiktig tilfredstillelse, dvs bryte all kontakt med nye flammen, og heller jobbe for det som kan gi mye varig glede. Alt som er verdt noe, koster noe og tar tid å bygge. Milde himmel. Dette er kanskje det best skrevne innlegget jeg har lest på lange tider!! En som har skjønt det! :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-356898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest werwe Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Et samboerskap/ekteskap med dårlig forhold mellom foreldrene er mer skadelig for barn, enn et brudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-357418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Et samboerskap/ekteskap med dårlig forhold mellom foreldrene er mer skadelig for barn, enn et brudd. Ja, og derfor må foreldrene jobbe steinhardt for å ha et godt forhold seg i mellom. Et brudd er forferdelig for barna. Et forhold er ikke en happening, men noe som fungerer eller ikke i forhold til de holdninger man har og de invisteringer man gjør. Å si at man ikke gidder å ta ansvar av hensyn til barna er bare så utrolig billig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-357573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sweet Disposition Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Ja, og derfor må foreldrene jobbe steinhardt for å ha et godt forhold seg i mellom. Et brudd er forferdelig for barna. Et forhold er ikke en happening, men noe som fungerer eller ikke i forhold til de holdninger man har og de invisteringer man gjør. Å si at man ikke gidder å ta ansvar av hensyn til barna er bare så utrolig billig. Poenget er at jeg er skikkelig depsrimert, går til Psykolog og skal begynne på Anti Depressiva. Grunnen til at jeg ikke bruker piller nå er fordi jeg tror dette, altså depresjonen, er noe jeg må ta ved rota, altså bearbeide og jobbe skikkelig med alt som har skjedd gjennom hele livet mitt. Jeg mistet min far i _veldig_ ung alder, han var klippen i livet mitt, den som holdt meg oppe. Etter hans død gikk alt nedover. Jeg forelsket meg og giftet meg med min beste venn, som viste seg å være ganske forskjellig fra det jeg trodde. Det er derfor innmari deilig for meg å ha denne kompisen som gir meg komplimenter og er intressert i _meg_. Han er på mange måter min nye klippe i livet, mannen min svek meg da jeg trengte ham som mest og nå unngår jeg å fortelle ham ting fordi jeg ikke vil bli såret og fordi jeg ikke vil at han skal bruke det jeg sier i mot meg. Jeg trenger ett fristed, ett pusterom og siden min venn har alt dette ville det vært deilig å gitt litt faen for en gangs skyld og ikke være så forbanna pliktoppfyllende hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-357598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Poenget er at jeg er skikkelig depsrimert, går til Psykolog og skal begynne på Anti Depressiva. Grunnen til at jeg ikke bruker piller nå er fordi jeg tror dette, altså depresjonen, er noe jeg må ta ved rota, altså bearbeide og jobbe skikkelig med alt som har skjedd gjennom hele livet mitt. Jeg mistet min far i _veldig_ ung alder, han var klippen i livet mitt, den som holdt meg oppe. Etter hans død gikk alt nedover. Jeg forelsket meg og giftet meg med min beste venn, som viste seg å være ganske forskjellig fra det jeg trodde. Det er derfor innmari deilig for meg å ha denne kompisen som gir meg komplimenter og er intressert i _meg_. Han er på mange måter min nye klippe i livet, mannen min svek meg da jeg trengte ham som mest og nå unngår jeg å fortelle ham ting fordi jeg ikke vil bli såret og fordi jeg ikke vil at han skal bruke det jeg sier i mot meg. Jeg trenger ett fristed, ett pusterom og siden min venn har alt dette ville det vært deilig å gitt litt faen for en gangs skyld og ikke være så forbanna pliktoppfyllende hele tiden. Du har opplevde mange tøffe ting. Jeg forstår godt at det kjennes skjønt med den nye flammen. Men det er fortsatt kortsiktig tenkning. Det er som å ta opp dyre forbrukslån for å avhjelpe en skakk-kjørt økonomi. Det er som å trøstespise fordi man har lagt på seg. Jeg er redd for at om du gir etter for den nye flammen vil du summa summarum komme verre ut av det til slutt enn du allerede er. De problemene du har i ditt forhold nå, vil du oppleve igjen om du bare er i et nytt forhold lenge nok. Tenk hvor godt det kan bli om du og din mann i stedet jobber dere gjennom dette og finner tilbake til hverandre. Jeg sier ikke det er enkelt, men som regel er det mulig. Jeg har sett så mange som har gått fra hverandre på lignende grunnlag av det du skisserer. De betaler en skyhøy pris, og mange ville holdt sammen om de visste hva de gikk til. Når ekteskapet er i en bølgedal er nesten alle menn mer tiltrekkende enn den man er gift med. Prøv å se forbi den akkutte situasjonen og tenk langsiktig! Tenk også på barna dine. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-357809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest werwe Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Ja, og derfor må foreldrene jobbe steinhardt for å ha et godt forhold seg i mellom. Et brudd er forferdelig for barna. Et forhold er ikke en happening, men noe som fungerer eller ikke i forhold til de holdninger man har og de invisteringer man gjør. Å si at man ikke gidder å ta ansvar av hensyn til barna er bare så utrolig billig. Jeg vil påstå at du er litt smånaiv, og at du neppe har opplevd et dårlig ekteskap. De anstrengelser du snakker om, kan ha noe for seg, hvis gnisten/kjærligheten fortsatt er tilstede. Men man ser altfor mange eksempler på par som av ren feighet, suser videre som zombier, fordi det liksom skal være så "bra" for barna...fnys, sier jeg... det er bare en unnskyldning for at de SELV skal slippe å ta et brudd. Unger er ikke dumme, de skjønner hvordan det er fatt mellom foreldrene! Det "å ta ansvar" som du sier, er enten å finne gløden og snerten i forholdet, eller avslutte det. Det "ansvaret" de fleste påberoper seg, er en unnskyldning for sin egen feighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-358134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest werwe Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Du har opplevde mange tøffe ting. Jeg forstår godt at det kjennes skjønt med den nye flammen. Men det er fortsatt kortsiktig tenkning. Det er som å ta opp dyre forbrukslån for å avhjelpe en skakk-kjørt økonomi. Det er som å trøstespise fordi man har lagt på seg. Jeg er redd for at om du gir etter for den nye flammen vil du summa summarum komme verre ut av det til slutt enn du allerede er. De problemene du har i ditt forhold nå, vil du oppleve igjen om du bare er i et nytt forhold lenge nok. Tenk hvor godt det kan bli om du og din mann i stedet jobber dere gjennom dette og finner tilbake til hverandre. Jeg sier ikke det er enkelt, men som regel er det mulig. Jeg har sett så mange som har gått fra hverandre på lignende grunnlag av det du skisserer. De betaler en skyhøy pris, og mange ville holdt sammen om de visste hva de gikk til. Når ekteskapet er i en bølgedal er nesten alle menn mer tiltrekkende enn den man er gift med. Prøv å se forbi den akkutte situasjonen og tenk langsiktig! Tenk også på barna dine. Med vennlig hilsen Du skriver: "Jeg har sett så mange som har gått fra hverandre på lignende grunnlag av det du skisserer. De betaler en skyhøy pris, og mange ville holdt sammen om de visste hva de gikk til." Dette vet du veldig lite om, jeg mener ikke at man skal gå fra hverandre fordi man tilfeldigvis er kåt på noen annen, men at det er svært mange som har hevet sin livskvalitet etter en skilsmisse, kan det ikke være tvil om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-358152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 "Det er like vanskelig å leve sammen med den man elsker, som å elske den man lever sammen med" Jean Rostand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-358224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saara Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Tror det er spenningen med han andre som gjør deg usikker.. alltid spennende å få feed back på at en er attraktiv.. tror du fort finner ut at det ikke er grønnere på den andre siden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-358710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
midtimellom Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Poenget er at jeg er skikkelig depsrimert, går til Psykolog og skal begynne på Anti Depressiva. Grunnen til at jeg ikke bruker piller nå er fordi jeg tror dette, altså depresjonen, er noe jeg må ta ved rota, altså bearbeide og jobbe skikkelig med alt som har skjedd gjennom hele livet mitt. Jeg mistet min far i _veldig_ ung alder, han var klippen i livet mitt, den som holdt meg oppe. Etter hans død gikk alt nedover. Jeg forelsket meg og giftet meg med min beste venn, som viste seg å være ganske forskjellig fra det jeg trodde. Det er derfor innmari deilig for meg å ha denne kompisen som gir meg komplimenter og er intressert i _meg_. Han er på mange måter min nye klippe i livet, mannen min svek meg da jeg trengte ham som mest og nå unngår jeg å fortelle ham ting fordi jeg ikke vil bli såret og fordi jeg ikke vil at han skal bruke det jeg sier i mot meg. Jeg trenger ett fristed, ett pusterom og siden min venn har alt dette ville det vært deilig å gitt litt faen for en gangs skyld og ikke være så forbanna pliktoppfyllende hele tiden. Da synes jeg du skal gjøre akkurat det Det er ditt liv, du bestemmer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72627-p%C3%A5-randen-av-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/#findComment-359327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.